Az úszóknál kirobbant botrány kapcsán kérdezte meg a Magyar Nemzet a vívókat és a kajak-kenusokat, hogy a sportágak sztárjai milyen feltételekkel hajlandóak részt venni a promócióban. Ugyanis Hosszú Katinka többek közt azt sérelmezte, hogy ingyen várják el tőle, hogy szerepeljen a 2017-es úszó-vb-t népszerűsítő reklámfilmben.
A 2013-as hazai vívó-vb-t emlékezetes és látványos promóciós filmmel is reklámozta a sportági szövetség, Szilágyi Áron játszotta benne a főszerepet. Szetey András, a vívóválogatott menedzsere így nyilatkozott erről:
Fel sem vetődött Áronban, hogy a felkérésre nemet mondjon vagy pénzt kérjen érte. Jó előre egyeztetni kellett csak az időpontot, hiszen a forgatás időigényes volt, alkalmazkodni kellett a felkészüléshez és a versenyekhez.
Szetey szerint a vívásban az élversenyzőik nagyon profik és segítőkészek, a szövetség is igyekszik megbecsülni őket. Soha nem utasítottak vissza hasonló felkéréseket, konfliktus sem volt belőle. A versenyzőknek viszont kötelező a szövetség szponzorainak rendelkezésére állniuk.
A Magyar Kajak-Kenu Szövetség – ami több világversenyt is rendezett itthon az elmúlt esztendőkbe – évente megköti a versenyzőivel az együttműködési megállapodást, amelyben tartalmazza, hogy a sportolóknak a szövetség igényei szerint be kell kapcsolódniuk a sportág marketingtevékenységébe.
A szövetség szponzoraival is együttműködési kötelezettségük van. Kivételt képeznek ez alól az óriásplakátok és a reklámfilmek, amelyekre külön megállapodást kötünk, de ez még sosem jelentett pénzbeli juttatást
– mondta Schmidt Gábor, a szervezet főtitkára. Schmidt kiemelte: a sportág olimpiai és világbajnokainak előzetes egyeztetés mellett kötelező a sportágat népszerűsíteni. Igaz, a szövetség a szponzori megállapodásoknál arra sarkallja a támogatókat, hogy egyéni szerződéseket is kössenek a versenyzőikkel.
A magyar ember ahhoz van szoktatva, hogy pénzt csakis megalázkodva, szégyenkezve, mély meghajlások közepette szabad elfogadni, többnyire fizikai munkáért vagy amibe legalábbis bele kell dögleni. Minden mást forinttá tenni (tudást, ismertséget, gógyit) az a "zsidók szokása".
Katinka (pontosabban a férje) meg azt mondta, hogy nem, Katinka ismert, megdolgoztunk az ismertségéért, aminek ez az ára, csókolom.