Nem elég, hogy „nem volt ott”, még a másodpilótájának sem tudott szólni.

Forrás: mediatica.ro
Feltöltő: farczadi
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
farczadi
Nem vagyok egy repülős típus, ezek után nem is igen hiszem, hogy az leszek. Emlékszem, amikor először repültem, Szófiába, és rázott a gép, hogy szinte magam alá csináltam, kis gép volt, hiába. Rutinos pofák azonban rá se rántottak, gondoltam, nagy baj nem lehet. Amikor viszont Tunéziába repültünk, hát az hosszú út volt, és úgy csapta oda a pilóta az aszfalthoz a végén a gépet, hogy még a nagyvilágot megjárt barátom is csak pislogott. Tudom = gondolom, hogy minőségileg kiváló emberek kell ezeket a repülőket vezessék, de ha csak így elalszanak... Persze, mondhatjuk, hogy nem ők a hibásak. De akkor is.
csutak
@farczadi: Vitorláztam is meg elég sokat repültem utasként is.
Sehol nem megengedett a pilóta alvása!
Van olyan helyzet, amit a gép (Computer) nem képes megoldani, mert túl szélsőséges, ilyen helyzetekben szokott imbolyogni a gép, mert a pitot cső által kapott információ és a valóság nem áll a valósággal kapcsolatban.
Ez csak egy példa a rengeteg olyanból, amikor is a robotpilóta elkezd le fel mászkálni. Tehát bármilyen fejlett a technológia, mégis az ember az aki nélkül cask egy halott vas!

Amúgy akkor szokás keményen letenni a gépet, ha csúszós, nyálkás, jégveszélyes a pálya!
Ezt a gép naplójában köteles rögzíteni mert az üzemóra és vagy (!) a landolások száma egy korlát.
ila51
Stewardess az utasokhoz : Elnézést kérünk kedves utasaink a késedelmes indulásért. Egy kis probléma volt a géppel , és időbe telt míg találtunk másik pilótát.
farczadi
@csutak: Te, a pilóták elismerték, hogy aludtak! Egyszerűen elnyomta őket az álom, olyan fáradtak voltak. Jártam én is így, ráadásul vendégségben voltunk valahol, haza kellett mennem, mert már szégyelltem magam. Olyan fáradt voltam, hogy nem bírtam nyitva tartani a szemem.

Ami Tunéziát illeti, valamiféle vihar volt, és a gép féloldalasan szállt le, baloldali szárnya kis híján hamarabb érintette a földet, mint a kereke. Nem volt kellemes érzés, azt elmondhatom.
csutak
@farczadi: Én nem állítottam, hogy a pilóta nem ember:)
Egyszerűen TILOS aludnia.
Az oldalszélben való leszállást géptipusonként szabályozza a gyértó.
Biztosan én vagyok furán összerakva, de amíg a motor járt nem voltam álmos! De úgy jártam, hogy beálltam a parkolóba és ott az ülésben aludtam reggelig...
Szerencsém volt!

Pl. Tu szériánál 40Km / H volt a megengedett oldalszél, de 60-nál még leszálltak vele:)
farczadi
@csutak: Egyszer Nagyváradon stoppoltunk, Budapestre menet, és felvett egy bresciai olasz, aki ugyancsak Pestre ment. Azért vett fel, hogy beszéljünk vele, nehogy elaludjon. Mentünk egy darabig, de aztán már nem bírta. Félrehúzott egy parkolóba, leállította a motort, és 20 percet szundikált. Aztán megrázta magát, és mehettünk tovább, utána nem volt semmi gond.

Ja persze, hogy TILOS. Egyetértek. Mutass még egy munkahelyet, ahol engedélyezett, hogy aludjál :) Pilótának annál kevésbé. De ha úgy érzed, hogy már nem bírod, hogy kell aludjál, mert egyébként nem tudod, mi lesz, akkor mi egyebet tehetsz? Megadod magad!
csutak
@farczadi: A repülésről meg az alvásról csak annyit, hogy soxor amint V2-t értünk (Ahol elemelik a madarat) el én már horkoltam:)

Bár vitorláztam, de nem tudom összehasonlítani a nagyrepülő vezetését a közúti árufuvarozással. Anno pár dolgot megtanítottak velünk, fáradtan ne üljünk gépbe és repülés előtt 9 órával alkoholt ne igyunk.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.