Mint bizonyára mindannyian hallottatok (sic!) már róla, az iWiW redizájnolt felületei a hét közepén élesedtek. Azt hiszem, nem lenne fair huszonötödszörre is összehasonlítgatni az iWiW-et a Facebookkal, aki belép ma az iWiW-re az úgyis pontosan látja a hasonlóságokat és a különbségeket. Funkcionalitásban, dizájnelemekben, működésben. Mindenekelőtt emelejük ki, hogy az iWiW új dizájnja sokkal jobbra sikeredett, mint egy átlag magyar szájt dizájnja. Ugyanakkor azt is tegyük hozzá, hogy a dizájn finomítása, a használhatóság és a funkcionlitás folyamatos szem előtt tartása és fejlesztése egy ilyen fontos szájt esetében folyamatosan kellene, hogy történjen. Ha egy ilyen alaposságú redizájn 2006-ban következett volna be az iWiW-nél, akkor most nem arról kéne postokat irogatni, hogy vajon egy redizájnolással lehet-e ismét ütőképesnek lenni a Facebookkal szemben (nem lehet). Közösségi szájtok növekedése, sikeressége, szerethetősége ugyanis még soha nem múlt a dizájnon. A jó, szép, funkcionális dizájn webes szolgáltatások esetében az alap. Az alap, ami legelsősorban azért fontos, hogy a szájton dolgozók büszkk lehessenek rá. És hogy a hirdetőknek, ügynökségeknek is jól prezentálható, megjelenésében is attraktív terméket lehessen mutogatni. A felhasználók tömegeit ennél sokkal jobban érdekli, hogy a szolgáltatás, amit használnak, mennyire hasznos, szórakoztató, stimuláló a számukra. Az elmúlt napok alapján az látható, hogy az iWiW redizájnolása látogatottságban vagy oldalletöltés-számban nem osztott, nem szorzott. Persze érdemes lesz a statisztikákat nagyobb mintán nézni majd, de az szerintem boritékolható, hogy ha az iWiW lenne a világ legszebb szájtja, a Facebookra vándorolt magyar felhasználók akkor sem térnének vissza az óhazába. Ami az iWiW vesztét okozza, az nem a Facebook, hanem az elmúlt évek tehetetlensge, bénultsága. Még a legsikeresebb szájtok sem engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy nem gondolják újra és újra át, hogy mit lehetne jobban, mshogy csinálni. Milyen pontokon lehetne vonzóbbá, hasznosabbá, szórakoztatóbbá tenni a terméket. Az iWiW pedig megengedte magának ezt a luxust az elmúlt 4 évben. Az is sajnálatos ebben az egészben, hogy majdnem biztosra vehetjük: ha nincs a Facebook, ez az iWiW-redizájn projekt valószínűleg csak évekkel később, és sokkal gyámoltalanabbul ment volna végbe. Én - egyszeri netezőként - továbbra is ott tartok, hogy belépek az iWiW-re, és a first view-ban látható hírfolyam átfutása utáni másodpercben ár nem tudom, hogy mit kéne csinálnom ezen a szájton. Borzasztóan sivár és eseménytelen, mondjuk az Apró főoldala, vagy a felhasználók profiloldala. Így 2011 hajnalán ezek az ingermentes felületek már nem elegendőek ahhoz, hogy hűséges felhasználóként minden nap visszatérjek a szolgáltatásba. A keresőt még nem tudtam kipróbálni, mert nem működik. Így azt sem tudom megmondani jelenleg, hogy legalább egy jól kereshető adatbázisként működik-e az iWiW, mint termék. Azt látom csak, hogy vállalhatatlan minőségű és elhelyezésű bannerek vakítják a retinámat az oldalakon. Valamint az origós, iwiwes és virgós ismerőseim automata státuszüzeneteit bambulhatom. Nem jön egyetlen olyan esemény, hír, megosztás, bármi, ami felkeltené bennem a vágyat arra, hogy még beljebb kattintsak, elmerüljek az aloldalak és tartalmak erdejében. A Klub aloldalon a klubajánló a Kulturális és Vizuális Antropológiai Intézetet ajánlgatja. Benéztem a Megasztár klubjába is. Nem kellett volna. Aztán erre is ráuntam. Mondom, a redizájnolásnak folyamatosnak kellett volna lennie az elmúlt években, szinkronban a fícsörök, funkciók fejlődésével. Mivel az iWiW redizájn múlt nélküli, ezért egyelőre az sem látszik, hogy mi lesz a következő lépés. Annyit lehet hallani, hogy lesz valamiféle közösségi vásárlós dolog, és a Google felé is nyitni fog az iWiW. Mindkét elképzelés érdekes és sikeres is lehet. De az ilyen horderejű változtatások, újítások is csak akkor működnek, ha sok kis lépésből tevődnek össze. Az iWiW-nek sikerült olyan helyzetbe lavíroznia magát, hogy mostmár tényleg nem veheti le a szemét a Facebookról. Meg kell csinálnia minden olyan fejlesztést, amit a Facebook meglép. A klubrendszer helyett egyszerű, lájkolós csatlakozás kell rajongói oldalakhoz. Kell Places, kell egyszerű és jó képfelcímkézés, és egy sokkal jobb közösségi eseménynaptár. Nem mellékesen pedig az összes mobilplatformon olyan funkcionalitású alkalmazások, melyek a mobilnetezéshez illeszkednek. Máskülönben még egy hétig elfogjuk nézegetni az új iWiW-oldalakat, aztán pont olyan gyorsan el fogjuk felejteni, mint anno, amikor átköltöztünk ismerőseinkkel együtt a Facebookra...

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.