A héten jelentette be a Google azokat az alpvetőbb változásokat, melyek a keresőalgoritmust érintik. A Hummingbird (Kolibri) kódnév alatt futó frissítéscsomag legfontosabb eleme, hogy a kereső egyre inkább a Knowledge Graph szerint fogja értékelni egy adott keresési találatokat. Még egyszerűbben fogalmazva: az egyedi keresőkifejezések helyett a teljes keresési információbázist figyelembe véve próbálja meg a Google keresője kitalálni, hogy mely találatok a leginformatívabbak a felhasználó számára. Különös tekintettel arra, hogy a keresés egyre inkább kérdezz-felelek alapú formában történik. Lásd még ó: hangalapú keresési megoldások terjedése (Siri, Google Voice Search, Google Glass, smartwatchok, stb).  Ilyenformán persze az egyes kulcsszavakra optimalizálás is veszít jelentőségéből. Ide kapcsolódik a másik fontos hír, hogy a Google mostmár tényleg meg fogja tartani magának a kulcsszavakat. Vagyis hamarosan semmilyen értelmes keyword adatsor nem fog rendelkezésre állni Analytics oldalon.  Kik nyernek a Hummingbirddel és kik nem? Nehéz kérdés. A Google azt állítja, hogy az alapfilozófia nem változott: továbbra is az eredeti, jó minőségű tartalom, valamint a minőségi külső linkek számítanak. Akiket a Panda vagy a Penguin frissítések anno nem érintettek negatívan, azoknak jó eséllyel a Kolibri sem fog keresztbe tenni. Pontosabban: a Google állítása szerint az előző hónapokban már futott a Hummingbird frissítés, úgyhogy ha nem tapasztaltunk negatív tendenciákat az elmúlt hónapban a szájtjaink organikus forgalmában, akkor fölösleges izgulni. Legalábbis most.  Visszatérve a kulcsszavak elrejtésére, vagyis GA oldalon a "not provided" végső győzelmére... A jövőben két hely marad számunkra, ahol kulcsszavakkal kapcsolatos infókhoz juthatunk. Az egyik a Webmaster Tools, a másik az AdWords. Akik a jövőben szeretnének értelmes adatokkal rendelkezni arról, hogy milyen kulcsszavakra működik jól a tartalmuk, kénytelenek lesznek rendszeres felhasználói lenni az AdWords-nek. Vagyis fizetni ezért az információért.  A Webmaster Tools-ból elérhető kulcsszólista szenvedésesen gyúrható csak vissza az Analytics adataink közé. És hosszabb távon amúgy is érdemesebb alkalmazkodni a Google stratégiájához, és a SEO-stratégiánkban hátrébb sorolni a kulcsszavak elemzését.  A legjobb, amit tehetünk, hogy a kulcsszavakról áttesszük a hangsúlyt a tartalomra. Nagyobb hangsúlyt fektetünk arra, hogy elemezzük, mely oldalaink teljesítenek jól organikusan. És ezek az oldalak, oldaltípusok amúgy hogyan teljesítik céljainkat: hogyan konvertálnak, milyen megtérülést hoznak.  A jövő mindenképpen a jól felépített, jól megírt tartalom és a koncepciózusan, következetesen gyakorolt UX. Azt kell megértenünk, hogy mely oldalainknál fontos egyáltalán az organikus forgalom. És az a kontent, amit organikus forgalomra kínálunk fel, milyen értelmezési tartományban hasznos az információkereső netezőnek.  Amúgy épp erről fogok egy rövid előadást tartani az idei Internet Hungaryn. Elsősorban tartalomoptimalizálás, siteoptimalizálás kérdéskörökre fókuszálva.  Ti mit gondoltok a Hummingbird-irányról és a not provided világról?

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.