Mi a teendő, ha – tekintettel a magas benzinárakra, és a hagyománytiszteletre – eldöntjük, hogy ezentúl lóháton közlekedünk autó helyett? Elvégre huszárnemzet vagyunk…

Forrás: boon.hu
Feltöltő: shine111
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
kiwi
én sokszor gondolok rá (mikor ülök a dugóban), hogy milyen jó lenne, ha csak bicajosokat meg lovasokat engednének közlekedni Budapest utcáin
Zwei
"Valószínűleg egy egész kicsit kevesebb nyeregben ülő gyorshajtó akad a rendőrség horgára, mint gépkocsis." - s ez addig így is lesz, amíg ki nem fejlesztik a "lóradart"!
Koronix
délpesten lakom, egy fickó rendszeresen lóval érkezik a helyi kocsmába. azt mondja az mindig hazaviszi. :)
Zwei
az tuti, hacsak le nem esik róla! ... mondhatni hát, ha kocsmázol, pattanj lóra!
Zwei
... csak nehogy berúgjon a ló is, mert a rendőrök már a lovakat is szondáztatják!
tsabeeka
a ló mondjuk mit előz meg? a fogszuvasodást? :o
Koronix
és teljesítményadó van? és az mennyi lóerő 1 ló után? bocs.
Zwei
... nincs teljesítményadó! ... ez nem gépi hajtású! ... egy ló, egyébként sincs 1 lóerős!
charlie
változó, lehet olyan ló ami több lóerős, de lehet olyan is ami nincs meg egy lóerő. különben is, kw-ba mérjük :)
Zwei
Szia Koronix!

Ha érdekel:

A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény módosítása

92. § A Gjt. 6. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § (1) Az adó alapja személyszállító gépjármű – ide nem értve az autóbuszt – hatósági nyilvántartásban feltüntetett teljesítménye, kilowattban kifejezve. Ha a hatósági nyilvántartásban a személyszállító gépjármű teljesítménye csak lóerőben van feltüntetve, akkor a lóerőben kifejezett teljesítményt 1,36-tal kell osztani, s az eredményt a kerekítés általános szabályai szerint egész számra kell kerekíteni.
Zwei
Szia Charlie!
Aha, igazad van, a ló teljesítménye lehet több is 1 Le-nél, de általában nem éri el az 1 Le-t!
Mérni lehet Le-ben is, csak a törvény számol kW-al! Átváltható (1,36 vagy 0,736), attól függ mit, mire.
charlie
A Le nem is SI, úgy hogy ideje hanyagolni. Jobban össze is lehet hasonlítani ha minden egy mértékegységben van, mintha váltogatni kéne.

Na, és ki tudja, hogy hogy jött ki az 1 Le pontosan? Én valami olyanra emlékszek, hogy adott súlyt (100 kg talán) adott idő alatt (1 sec talán?) 1 méter magasra emelt a ló.
Zwei
... az SI, nem mértékegység, hanem egy mértékrendszer (System Internationale)! ... kérdésedre: 1 Le = 75 kgm/sec = 0,736 kW; 1 kW = 102 kgm/sec = 1,36 Le (kg - tömeg; m - elmozdulás; sec - idő); a teljesítmény (Le; kW) az időegység alatt elvégzett munka. ... én például sok hasznát vettem a különböző korábbi mértékrendszereknek (MKS, MKSA, CGS, stb.)
Zwei
... szija! ... mi nem rossz zsanna?! :-))
zsanna
Zwei szijaa a rendszám nélküli lovácskára gondoltam épp...-)) csak a lovacsa el ne tünjön , ha parkolna véletlenül..:-)))
zsolti
majd jól összeszarják a körutat, aztán visszasírjátok még a suzuki swiftet!
Zwei
... az tuti, hogy megszaporodnának a lókupecek bp-en!
Zwei
ha majd látsz egy rendszámnélküli lovacskát pakolni, szólj, majd elkötjük, oké? ... persze véletlenül!
Zwei
anno, a bécsiek kiszámolták, hogy mikorra meddig ér majd a lócar a főváros útjain ... majd később azt kezdték el számolni, hogy milyen magas legyen a babakocsi, hogy a babákat ne a kipufogógázban tologassák :-)) ... akkor most mi következik?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.