A közlekedési törvény szerint ötévenként minden hazai közúton meg kell vizsgálni az érvényes sebességhatárt – írja a vezess.hu.
Tavaly 225 kilométert vizsgált át az Magyar Közút Zrt., és 2016-ban ezeken az utakon módosítottak lefelé a sebességhatárokon:
M1-es autópálya, jobb oldal, 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára (Fejér megye)
M1-es autópálya, jobb oldal, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
M1-es autópálya, bal oldal, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
M1-es autópálya, bal oldal, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/óra helyett 100 km/órára
M1-es autópálya, bal oldal, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára (BAZ-megye)
25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára
7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Fejér megye)
7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Pest megye)
811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára
Néhány helyen sebességhatár emelésre is volt példa 2016-ban, mégpedig az alábbi útszakaszokon:
4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/óráról 90 km/órára (Pest megye)
6-os főút, 25-ös km-szelvény, 60 km/óráról 90 km/órára
7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/óráról 50 km/órára
a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/óráról 110 km/órára (Heves és Nógrád megye)
16 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Amúgy meg hová lesznek a milliárdok amit a közlekedők befizetnek? Talán mi használók javítsuk meg az utakat? A táblákat csak akkor lenne tisztességes kihelyezni ha valóban javítási munkálatok folynának. Ezzel meg van oldva a probléma!?
Pl. az M1-es belső sávja kielégítő, ott miért nem lehet 130-al menni? Amúgy a közút-kezelő összejátszik a rendőrséggel. Így lehet sokat bírságolni!
Az úthibának köszönhetően kb. mennyi az ebből eredő balesetek száma? Emlékeznek még az eredeti M7-re? De ugyanilyen volt a Drezda és Berlin közti szakasz is és mégse 100-al döcögtünk rajtuk a 90-es évek közepén
Új hozzászólás