Törölhette Viber-üzeneteit a Vikin Sigyn kapitánya a dunai hajótragédia után.

Újabb fordulat a Viking Sigyn kapitányának ügyében

Rendőrök helyszínelnek a Viking Sigyn szállodahajón a Duna Margit híd és Árpád híd közti szakaszán 2019. május 30-án. Fotó: MTI/Lakatos Péter

A Bors szakértőkre hivatkozva péntek írta meg, hogy Viberen írt üzeneteit törölte a Viking Sigyn ukrán kapitánya, Jurij C. Azt egyelőre nem tudni, hogy képeket vagy szöveget tüntetett-e el a telefonjáról, de a lap szerint biztos, hogy

kicsivel a baleset előtt és után is használta az üzenetküldő alkalmazást.

Korábban a rendőrség is mondta, hogy a kapitány adatokat törölt, de nem közölték, pontosan miről.

A Magyar Nemzet közben azt írja,

az ukrán kapitány kormányozta a Viking Sigynt a baleset pillanatában.

A lap szerint hangfelvételek és tanúvallomások bizonyítják, hogy az utasok figyelmeztették a sétahajóra Jurij C.-t, aki semmilyen rádióforgalmazást nem bonyolított le a tragédiát megelőzően.

A Panoráma Deck Kft. jogi képviselője pedig az M1 péntek délelőtti műsorában arról beszélt, hogy súlyos felelősség terheli a Viking Sigyn kapitányát a balesetért. Az ügyvédet annak kapcsán kérdezték, hogy csütörtökön a sajtóban cikkek jelentek meg a baleset során rögzített hangfelvételről. Sógor Zsolt elmondta, van egy hangfelvétel a parancsnoki hídról, amelyen külső hangok is hallhatók. Angolul hallatszik például, hogy

Istenem, hajó, hajó

Az is hallható, ahogy a kapitány azt kérdezi, mi történt.

Egy másik állóhajó kamerája által rögzített felvételen pedig az látszik, hogy

a Viking az ütközés után visszatolatott, majd ismét elindult.

Sógor Zsolt elmondta, a Viking radarja másfél perccel az ütközés előtt riasztást adott, de hangjelzése nem volt, mert az ki volt kapcsolva. A Hableányon nem volt radar, – arra a típusra nem is kell – de rádiója igen. A Viking kapitánya mégsem jelezte előzési szándékát. 

Ráadásul hídbejáratnál alapvetően tilos is az előzés

- jegyezte meg az ügyvéd.

Sógor Zsolt szerint

"szabályszegések sorozata" vezetett a súlyos tragédiához, amelyben 28-an életüket vesztették.

Sógor Zsolt a Magyar Nemzetnek elmondta azt is, hogy a kormányosállás és az orr között, a felső tatfedélzeten egy amerikai turista házaspár tartózkodott és videófelvételt készített a történtekről. Az ügyvéd szerint

ezek a képsorok egyértelműen bizonyítják, hogy az ukrán kapitány ült a kormány mögött, amikor megtörtént a tragédia, ám az egyelőre nem tudható, hogy mivel foglalta el magát a tragédia pillanataiban.

Közben a Kúrián már vizsgálják az ukrán kapitány óvadékának ügyét – hangsúlyozta a testület elnöke, Darák Péter az InfoRádió Aréna című műsorában. Mint mondta, a törvény szerint az óvadék megállapításakor figyelembe kell venni a bűncselekmény súlyát is, ez a Habelány esetében kivételesen nagy, hiszen 28 embert halálát okozta.

Természetesen a tragikus esemény és annak büntetőjogi minősítése az egymástól eltérő dolog. Nyilvánvalóan ilyesmi indokolhatta az alsófokú bíróságnak azt a döntését, hogy az óvadékot elegendőnek találta. A Kúria eljárása arra ad majd választ, hogy az ukrán hajóskapitánynak nem ér-e meg minden pénzt, hogy elszökjön a várha­tóan nagy büntetés elől, azonban a döntésnek nincs hatása a bírósági verdiktre, azaz mindössze elvi állásfoglalásról van szó

– fogalmazott Darák Péter.

A Hableány sétahajó a Margit híd közelében süllyedt el, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A Hableányon 35-en utaztak, 33 koreai turista és a kéttagú magyar személyzet.

A balesetet követően hét koreait sikerült kimenteni, illetve hét holttestet találtak. Azóta újabb 19 holttest került elő, ám két koreait még keresnek a hatóságok.

A Viking Sigyn szállodahajó ukrán kapitányát vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetése vétségének gyanúja miatt hallgatták ki gyanúsítottként és tartóztatták le. A férfi kifizette az óvadékot, jelenleg bűnügyi felügyelet alatt áll.

FRISS: Megtalálhatták a Hableány utolsó előtti áldozatának a holttestét

Forrás: MTI, Bors, Blikk, HVG, Magyar Nemzet

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.