Érdekes dokumentum: a MÁV szakmai összefoglalót készített arról, hogy lehetne átalakítani a főváros és az állam együttműködését a közösségi közlekedésben.

A MÁV megírta Lázárnak, hogy az állam veszítene a busz- és HÉV-szerződések felmondásával

Fotó: MTI/Katona Tibor

A Telexhez eljuttatott levél először vázolta a jelenlegi (március 1-jéig tartó) együttműködési formákat.

A Budapest-bérlet-megállapodás 2011 óta él, a bérlet megvételével Budapesten belül használni lehet nemcsak a BKK, hanem a MÁV és a Volánbusz járatait is (145 sárgabusz-járat jön be Budapestre). A megállapodás alapján ezért a MÁV-Volánbusz a BKK éves bevételének egy százalékát kapja, 400 millió forintot.

2016 óta nem a BKK (főváros), hanem az állam a megrendelője a főváros közigazgatási határán túlra, és az onnan értelemszerűen a Budapestre közlekedő busz- és HÉV-járatoknak. 42 ilyen volt BKK-s kék Volánbusz-járat van, plusz a négy HÉV-vonal. Az elszámolás az állam és a főváros között évente történt meg szerződés alapján. E szerint Budapest 6,5 milliárd forintot fizetett ki a MÁV-Volánbusznak a főváros határain belüli szolgáltatásért. Az elszámolást szinte majdnem minden évben hatalmas viták övezték.

A MÁV levele szerint a Budapest-bérlet-megállapodást mindenképpen újra kell tárgyalni, vagy fel kell mondani, mert a(z agglomerációból beérkező) bérletesek támogatása a vármegyebérlet miatt okafogyottá vált – az ugyanis érvényes a fővároson belüli MÁV-Volánbusz-szakaszokra is.

További részletek itt!

Forrás: Telex.hu

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

colibri
Jó beosztást választott orbánc lézerjankónak! Annyit sem konyít a közlekedés menedzseléséhez (szintúgy az építészethez), mint egy veréb az abc-hez. Maradt volna a ménestelepen, mindenki jobban járt volna!
Sakk Matt
"...a(z agglomerációból beérkező) bérletesek támogatása a vármegyebérlet miatt okafogyottá vált – az ugyanis érvényes a fővároson belüli MÁV-Volánbusz-szakaszokra is."

Tényleg? Mióta?

"Pest vármegye és Budapest főváros területén használható utazásra a következők szerint:

1. a MÁV-START Zrt. helyjegy (felár) nélkül igénybe vehető vasúti közszolgáltatásában a 2. osztályon,
2. a MÁV-HÉV Zrt. járatain a Budapest közigazgatási határán kívüli szakaszokon,
3. a budapesti agglomerációs (környéki, „kék”) autóbuszjáratok Budapest közigazgatási határán kívüli szakaszain,
4. a Volánbusz Zrt. („sárga” buszok) és a Weekendbus Zrt. (Budapest–Csömör; Csömör–Pécel) helyközi autóbuszjáratain."

Vagyis vonaton használható a fővároson belül, de HÉV járatokon és a környéki buszokon nem!

bkk.hu/jegyek-es-berletek/arak/havi-berletek/pest-varmegyeberlet-teljesaru.9685/
Eladott Ország
Ez van amikor egy ménösgazda játssza az agyát, aki Dr. Rapcsák András táskahordozójának, jogásznak, polgármesternek is hülye volt! Csak egy nagyképű agyatlan (hugy)hólyag! Annyit is ér! Ja, és miköze ennek a beképzelt idiótának az építőiparhoz és a közlekedéshez?!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.