A mindennapok során gyakran találkozhatunk olyan emberekkel, akik képességeikhez mérten érthetetlenül szerények, amit legtöbbször annak tudhatunk be, hogy talán maguk sincsenek tisztában saját erényeikkel. Nincs ez másként az autóiparban sem, ahol egy-egy gyártó valahogy nem találja saját identitását, miközben látszólag maga sem bízik termékeinek sikerességében.

Forrás: autopult.hu
Feltöltő: AutoNews
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

32 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
bmw-fan
Az azért durva, hogy halkabb egy 5-ösnél is. De ha így, hát így..
Pilóta
@bmw-fan: Hát nem örökjáró ez, néha leállítják a motorját is ... :-)
Zsoel
Kombi, dízel, ráadásul mindennek tetejébe automata váltós is; triplán sem kéne.
Pilóta
@Zsoel: Manapság ezek általában előnynek számítanak!
Zsoel
@Pilóta: Nálam ugyan nem!
Nekem a klasszikus lépcsős hátú, négy- vagy ötajtós forma tetszik, a kombi legyen csak a nagycsaládosoké és vállalkozóké.
Álláspontom szerint az AUTÓT benzinmotor hajtja, lehetőleg turbófeltöltős; a gázolajfaló dízelt meghagyom a traktorba, abba való.
Az igazi férfi nem hagyatkozik holmi automatákra: maga választja meg a mindenkori kívánt sebességfokozatot. :) Az automata sebességváltót a nőknek, a lábfájósoknak, a kényelmeskedőknek, na meg kivagyi, a kocsiban való telefonálás nélkül magukat rosszul érző f@szkalapoknak találták ki.
bmw-fan
@Zsoel: Jó, de vezettél már hasonló autót? A váltó kapcsán a jót könnyű ám megszokni, a dízelmotorok meg sok tekintetben alkalmasabbak ám a mindennapokra, gondolok itt a szerényebb fogyasztásra, s az alacsony fordulaton való nagyobb nyomatékra. Mondom ezt annak ellenére, hogy magam is benzines párti vagyok, de inkább csak a hanghatás miatt - az meg lehet nagy hengerűrtartalmú, pörgős szívó is, mert azt azért élvezetesebb ám vezetni, mint az alul tüdőgyenge turbósokat.
Pilóta
@Zsoel: Gépészként nem értek egyet a véleményeddel:-)
Régebben időkben talán még állhatott a tézised, de manapság már nem.
Akkor talán Neked a Saab az ideálod. Klasszikus lehet a Te kategóriádban.
A dízel számtalan előnnyel rendelkezik a benzineshez képest, ahogy az automa nyomatékváltó is, összhangban a többi elektornikus egységgel.
profon
Nekem több automatám is volt és amikor visszakényszerültem a sima váltósba mindig káromkodtam egy kicsit :)
Zsoel
@bmw-fan: Vezettem! Mondjuk kifejezetten automata váltó-dízel-kombi összeállítást sajnos még nem (mert próbaképpen azért szívesen vezetnék ilyet is, akkor is, ha amúgy nem kéne), de külön-külön igen. :)

A kombival kapcsolatban nem tudok mit mondani; egyszerűen nem tetszik az a forma. Elfogadom, hogy másnak nagyon praktikus lehet, de nekem nem jön be, és kész; ezt el kell fogadni, hiszen nem vagyunk egyformák. Kombiból egyébként egy Nissan Primerához és egy Audi A4 Avanthoz volt szerencsém (utóbbi szintén dízel volt, de kézi váltós).

Az automata váltó megint egy olyan dolog, hogy kinek a pap, kinek a papné. Én nem kedvelem. Kényelmes, ez tény, és átlátom a gyakorlati előnyeit (hiszen automata váltós autóval nem kell attól félni, hogy például egy emelkedőn a rossz pedálkezeléssel lefullasztjuk a motort, vagy épp ellenkezőleg: bőgő motorral, csikorgó gumikkal ugrunk ki a forgalomba), de nem nekem való. Én azt szeretem, ha egy-egy sebességfokozatot olyan mértékig húzathatok ki, ahogy nekem tetszik: ha akarom, 25 km/h-nál kapcsolok kettesbe, ha akarom, 80-nál - nem pedig egy automata dönt helyettem a kérdésben. :) Szeretem kezelni a kuplungot és a sebességváltókart, szeretem érezni, hogy "uralom a gépet". Emellett ne feledkezzünk meg az automata váltóművek (bonyolult szerkezetek lévén) meghibásodásra való nagyobb hajlamáról, a nagyobb motor-igénybevételről és az ezzel együtt járó nagyobb fogyasztásról sem. Plusz hallottam olyan panaszokat is, hogy a váltó gondolt egyet, és városban, 60-nál visszakapcsolt két fokozatot, az utasok legnagyobb örömére, akik egyöntetűen lefejelték a műszerfalat... Automata váltós kocsiban Peugeot 307-et és II. generációs Citroën C5-öt vezettem.

Ami a dízelmotort illeti: készséggel elismerem az általad vázolt előnyöket. Tudom, hogy rendkívül nyomatékosak, és nyomatékmaximumukat számottevően alacsonyabb fordulaton nyújtják, mint a benzinesek. (Nem véletlenül alkalmazzák őket traktorokban és teherautókban.)
Zsoel
@bmw-fan: Viszont efölött hamar el is "lustulnak", nem lehet őket úgy pörgetni, mint a benzineseket, pláne a turbósakat, amit pedig szeretek. Emellett rendkívül idegesít a harsány, kopogó hangjuk is, meg a jellegzetes traktorszaguk (szerencsére a modern dízelmotorok korában a kocsi után húzott kormos füstfelhők már nem annyira jellemzők). A benzinmotor kellemes duruzsolását sosem fogják utolérni, akárhogy PBCDTDI-sítik is őket a fejlesztők. Tehát a benzinmotor karakterisztikája sokkal közelebb áll hozzám, annak ellenére, hogy ugyan nem vagyok egy kifejezetten sportos sofőr, de szeretek lendületesen vezetni. Na és mindehhez még hozzájön az is, hogy bár a dízelmotorok valóban kevesebbet fogyasztanak, de, mivel elég bonyolultak, főleg a mai közös nyomócsöves dízelek, sokkal nagyobb a meghibásodási hajlamuk is, és drágább őket szervizelni. Plusz adalékként még egy speciális probléma: mivel az a veszély nem fenyeget, hogy új autót vegyek (nemcsak a pénzhiány, de az új autók elképesztő ütemű értékvesztése miatt sem), a használt piacban gondolkodom, és azt félelmetes módon uralják a dízelek (pl. azonos évjáratú VW Passatoknál 100 autóból 85 dízel a Használtautó.hu-n). Ez jórészt persze azért van, mert sok a valakire rásózni kívánt, százezreket futott céges kocsi, amelyek majdnem kivétel nélkül dízelek, de azért is, mert a tulajdonosaik szabadulni akarnak tőlük. Vajon miért? Biztosan nem a számtalan előnyük miatt.

Egy szó, mint száz: az én szentháromságom szedán, benzin, manuális váltó. Remélem, elég szakszerű és alapos indokot adtam rá. :)
Zsoel
@bmw-fan: Ja, még azt elfelejtettem, hogy dízelben elég sok kocsit vezettem, persze csak úgy kipróbálásként, úgyhogy azt nem sorol föl mindet; elég az hozzá, hogy mindazok közül egy kétliteres, 140 lóerős Mazda 6-ost találtam a legkellemesebbnek. De az is aránytalanul sokat futott már: 8 éves korában 200 ezer km volt benne.
Egyébként nem minden turbómotor tüdőgyenge alul: az Audinak van egy kitűnő kétliteres turbója. Azt sajnos nem én vezettem, csak vittek vele, de azóta az az álmom. Az a kocsi szinte alapjáraton is betapaszt az ülésbe: olyan érzésed van menet közben, hogy ha ez nekiindul, ott kő kövön nem marad. Ráadásul turbólyukat is alig éreztem benne.
Zsoel
@Pilóta: Én is az vagyok, de az nem jelent semmit. Attól, hogy valaminek ismered a műszaki előnyeit, még nem biztos, hogy kell is neked. Tudom, hogy egy Suzuki GSXR 1300-zal föl lehet szántani az autópálya aszfaltját, mégsem cserélném el az én jó öreg MZ TS 250/1-emmel, holott egyértelmű, hogy melyik a jobb motor. :) Egyszerűen azért, mert az MZ-met imádom, a rizskályha meg ingyen sem kéne. Vagyis kéne, de azzal a lendülettel adnám is el. :)
"bmw-fan"-nak már leírtam a véleményemet a témáról, úgyhogy ha nem haragszol, neked nem ismétlem el. :) Annyit még, hogy jó helyen tapogatózol, mert egy évvel ezelőtt valóban nézegettük a 2.0 T Saab 9-3-asokat, mint lehetséges új (a család szempontjából új) autót, de a márka körüli pénzügyi mizéria, illetve a sajnos bekövetkezett csőd és gyárbezárás miatt letettünk róla.
Én személy szerint jelenleg egy 2004-es Audi A4 2.0 TFSI-re spekulálnék, csak hát ugye az a 2,5 millió körüli ára...
Pilóta
@Zsoel: Na, akkor jó volt a szimatom:-)))
A hagyományos automata váltókkal sem kellett kivárni, hogy magától kapcsoljon, lehetett azt lábbal is befolyásolni, s gyakorlatilag ezáltal egy egyszerű vezetéstechnikai manőverrel a kézi helyett, kvázi "lábváltóssá" váltak:-)
Zsoel
@Pilóta: Így van, sőt, a fent említett C5-ben (és szerintem az újabb kocsik legtöbbjében már hasonló a helyzet) olyan lehetőség is volt, hogy ki lehetett kapcsolni a teljesen automata váltást, és át lehetett térni "manuális" üzemmódra: ekkor a váltókar előrefelé pöcögtetésével fölfelé, hátrahúzásával lefelé lehetett kapcsolgatni a fokozatokat, ami már tényleg majdnem teljesen olyan, mint a kézi váltás. :)
De azért még ez sem adja vissza teljesen azt a fílinget, ahogy a váltókarral közvetlenül a fogaskerekek közt matatgatsz (persze csak képletesen szólva, hiszen az elsőkerék-hajtású autóknál köztudottan rudazaton vagy bovdeneken keresztül történik a fokozatkapcsolás).
Pilóta
@Zsoel: Én egyszerűen a gázpedállal tudtam váltani a ZF váltómat.
Ma már természetesen számtalan megoldás van, amely lénegében rábízza a vezetőre, hogy mit választ, automatát vagy mechanikust.
Na, azé a fogadkerekek között ne matassunk, mert ezek azért szinkronváltók:-) A matatás legfeljebb hátmenet fokozatban lehetséges.
Zsoel
@Pilóta: Mondom, hogy képletesen értettem. :) Tényleges matatás már évtizedek óta nincs, elvégre már a Trabant-váltónál is egy gömbfejes csap által mozgatott, eltolható tengelyű léptetővillákat alkalmaztak.
Pilóta
@Zsoel: Jártál véletlenül a Trabantnál vagy a Wartburgnál?
Zsoel
@Pilóta: Milyen értelemben kérded?
Pilóta
@Zsoel: Abban az értelemben, ahogy írtam. Betetted-e valaha a lábad valamelyik NDK-s gyárhoz.
Zsoel
@Pilóta: Sajnos még nem volt rá érkezésem, pedig szívesen eljutnék több egykori NDK-s járműgyártó "fellegvárba" is. Elsősorban Suhlba (van két Simson Starom, melyek közül az egyik nagyon a szívemhez közel álló, apai örökség) és Zschopauba (öcsémmel együtt összesen 5 különböző MZ TS-ünk van) szeretnék ellátogatni, de megnézném Zwickaut és Eisenachot is. A nagybátyámnak 15 évig volt 601-es Trabantja, majd 4 évig 353-as Wartburgja; mind a kettőt sokat szervizeltem.
Persze az lenne az igazi, ha mindegyik helyre külön-külön és a vonatkozó márkájú járművel zarándokolnék el, de hát erre nincs lehetőségem. :D
Zsoel
@Pilóta: Köszönöm, de az még nem most lesz. :) Különben miért kérdezted, jártam-e a Trabantnál?
Pilóta
@Zsoel: Kiváncsiságbl, mivel írtál a Trabiról!
Zsoel
@Pilóta: Hát, látod, elvégre 15 év trabantos tapasztalat áll a rendelkezésemre. :D Sajnos azonban az egykori Trabant-műveknél nem jártam.
bmw-fan
@Zsoel: Kinek a pap, kinek a paplan. :-)
Én sajnos sosem tudok azonosulni azokkal, akiknek egyetlen konfigurációval kell azonosulniuk, mert abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy munkám révén számos autót vezethetek a legkülönfélébb gyártóktól. Azért érdeklődtem, mert korábban a jelenlegi tapasztalat hiányában egyetértettem volna veled, de valójában meg minden megkedvelhető. Az Audi biturbós dízelétől például már az én vérem is felpezsdült, de sok esetben már egy átlagos dízelt is jobb partnernek tartok egy benzinesnél. Ott például vannak kétliteres turbók, amik nem tolnak akkorát, ráadásul akkor is fogyasztanak, ha nem tolod neki. Insigniákba tankoltam már azonos felhasználási körülmények között nem számottevő vezetési élménybeli különbség mellett 12-13 meg 5-6 litert is. :-)
Az automata megint hasonló téma; pl. a Mazda Skyactiv hajtásláncaiban olyan jó a bolygóműves is, hogy azt szívből ajánlhatnám benzineshez is, míg mondjuk a Citroen MCP6-os szekvenciális egységét traktorhoz se. Vannak persze zseniális duplakuplungosok is, de pl. azonos motorizáltság mellett az Opel bolygóművese gyorsabb a VW DSG-jénél is. Szóval érthető az érvelésed, de azt azért látni kell, hogy a sokszínű kínálatban nem minden esetben állná meg a helyét, hiszen tudnék olyan kombinációt mutatni, ahol egyértelműen gyökeresen ellentétes párosítással járhatnál jobban.
Zsoel
@bmw-fan: Nekem sem KELLETT azonosulnom, én szabad akaratomból azonosultam vele. :) Én már ebben nem fogok változni, elvégre csupa benzines autó közé születtem bele, még ha (mai szemmel nézve) ócska szocialista kacatokról van is szó. :) Mondom, semmi problémám sincsen amúgy a kombival, dízellel, automata váltóval; ha szükséges, bármilyen kombinációban elvezetem őket, akármikor szívesen élek a lehetőséggel, ha kipróbálhatok különféle autókat - csak éppen magamnak, saját pénzből biztosan nem vennék ilyet, abban a helyzetben kizárólag a fent jellemzett síkon gondolkodnék. Ez van, kész. :) Ha a már említett használtautó-piacot nézem, a 10 évnél fiatalabb kocsik körében úgyis a dízelek uralják, és rengeteg az automata váltó is, főleg a drágább autóknál. Igaz, hogy magánszemély ezek szerintem főleg azért akarja eladni, mert az utóbbi időben a gázolaj nemhogy utolérte, de "lehagyta" ár tekintetében a benzint, és már nem olyan igen sokkal olcsóbb dízellel járni, mint régen... de azért én nem félek attól, hogy akár a dízelnek, akár az automata váltónak elkopna a rajongótábora - csak én nem állok be közéjük. :)
Zsoel
@dragonita: Részvétem! :D Játéknak jó, sőt nagyon jó, de személygépkocsinak, hát... azok az idők már régen elmúltak.
Zsoel
@dragonita: Én is nagyon szerettem a nagybátyámét, félig azon (félig a régi Zsigulinkon) tanultam meg vezetni. Poénból ma is szívesen elvezetném bármikor, ha valaki felajánlaná, hogy mehetek vele, de hát sajnos tény, hogy mint autóra manapság már nem lehet rátekinteni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.