A mindennapok során gyakran találkozhatunk olyan emberekkel, akik képességeikhez mérten érthetetlenül szerények, amit legtöbbször annak tudhatunk be, hogy talán maguk sincsenek tisztában saját erényeikkel. Nincs ez másként az autóiparban sem, ahol egy-egy gyártó valahogy nem találja saját identitását, miközben látszólag maga sem bízik termékeinek sikerességében.
Forrás:
autopult.hu
Feltöltő: AutoNews
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
32 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Nekem a klasszikus lépcsős hátú, négy- vagy ötajtós forma tetszik, a kombi legyen csak a nagycsaládosoké és vállalkozóké.
Álláspontom szerint az AUTÓT benzinmotor hajtja, lehetőleg turbófeltöltős; a gázolajfaló dízelt meghagyom a traktorba, abba való.
Az igazi férfi nem hagyatkozik holmi automatákra: maga választja meg a mindenkori kívánt sebességfokozatot. :) Az automata sebességváltót a nőknek, a lábfájósoknak, a kényelmeskedőknek, na meg kivagyi, a kocsiban való telefonálás nélkül magukat rosszul érző f@szkalapoknak találták ki.
Régebben időkben talán még állhatott a tézised, de manapság már nem.
Akkor talán Neked a Saab az ideálod. Klasszikus lehet a Te kategóriádban.
A dízel számtalan előnnyel rendelkezik a benzineshez képest, ahogy az automa nyomatékváltó is, összhangban a többi elektornikus egységgel.
A kombival kapcsolatban nem tudok mit mondani; egyszerűen nem tetszik az a forma. Elfogadom, hogy másnak nagyon praktikus lehet, de nekem nem jön be, és kész; ezt el kell fogadni, hiszen nem vagyunk egyformák. Kombiból egyébként egy Nissan Primerához és egy Audi A4 Avanthoz volt szerencsém (utóbbi szintén dízel volt, de kézi váltós).
Az automata váltó megint egy olyan dolog, hogy kinek a pap, kinek a papné. Én nem kedvelem. Kényelmes, ez tény, és átlátom a gyakorlati előnyeit (hiszen automata váltós autóval nem kell attól félni, hogy például egy emelkedőn a rossz pedálkezeléssel lefullasztjuk a motort, vagy épp ellenkezőleg: bőgő motorral, csikorgó gumikkal ugrunk ki a forgalomba), de nem nekem való. Én azt szeretem, ha egy-egy sebességfokozatot olyan mértékig húzathatok ki, ahogy nekem tetszik: ha akarom, 25 km/h-nál kapcsolok kettesbe, ha akarom, 80-nál - nem pedig egy automata dönt helyettem a kérdésben. :) Szeretem kezelni a kuplungot és a sebességváltókart, szeretem érezni, hogy "uralom a gépet". Emellett ne feledkezzünk meg az automata váltóművek (bonyolult szerkezetek lévén) meghibásodásra való nagyobb hajlamáról, a nagyobb motor-igénybevételről és az ezzel együtt járó nagyobb fogyasztásról sem. Plusz hallottam olyan panaszokat is, hogy a váltó gondolt egyet, és városban, 60-nál visszakapcsolt két fokozatot, az utasok legnagyobb örömére, akik egyöntetűen lefejelték a műszerfalat... Automata váltós kocsiban Peugeot 307-et és II. generációs Citroën C5-öt vezettem.
Ami a dízelmotort illeti: készséggel elismerem az általad vázolt előnyöket. Tudom, hogy rendkívül nyomatékosak, és nyomatékmaximumukat számottevően alacsonyabb fordulaton nyújtják, mint a benzinesek. (Nem véletlenül alkalmazzák őket traktorokban és teherautókban.)
Egy szó, mint száz: az én szentháromságom szedán, benzin, manuális váltó. Remélem, elég szakszerű és alapos indokot adtam rá. :)
Egyébként nem minden turbómotor tüdőgyenge alul: az Audinak van egy kitűnő kétliteres turbója. Azt sajnos nem én vezettem, csak vittek vele, de azóta az az álmom. Az a kocsi szinte alapjáraton is betapaszt az ülésbe: olyan érzésed van menet közben, hogy ha ez nekiindul, ott kő kövön nem marad. Ráadásul turbólyukat is alig éreztem benne.
"bmw-fan"-nak már leírtam a véleményemet a témáról, úgyhogy ha nem haragszol, neked nem ismétlem el. :) Annyit még, hogy jó helyen tapogatózol, mert egy évvel ezelőtt valóban nézegettük a 2.0 T Saab 9-3-asokat, mint lehetséges új (a család szempontjából új) autót, de a márka körüli pénzügyi mizéria, illetve a sajnos bekövetkezett csőd és gyárbezárás miatt letettünk róla.
Én személy szerint jelenleg egy 2004-es Audi A4 2.0 TFSI-re spekulálnék, csak hát ugye az a 2,5 millió körüli ára...
A hagyományos automata váltókkal sem kellett kivárni, hogy magától kapcsoljon, lehetett azt lábbal is befolyásolni, s gyakorlatilag ezáltal egy egyszerű vezetéstechnikai manőverrel a kézi helyett, kvázi "lábváltóssá" váltak:-)
De azért még ez sem adja vissza teljesen azt a fílinget, ahogy a váltókarral közvetlenül a fogaskerekek közt matatgatsz (persze csak képletesen szólva, hiszen az elsőkerék-hajtású autóknál köztudottan rudazaton vagy bovdeneken keresztül történik a fokozatkapcsolás).
Ma már természetesen számtalan megoldás van, amely lénegében rábízza a vezetőre, hogy mit választ, automatát vagy mechanikust.
Na, azé a fogadkerekek között ne matassunk, mert ezek azért szinkronváltók:-) A matatás legfeljebb hátmenet fokozatban lehetséges.
Persze az lenne az igazi, ha mindegyik helyre külön-külön és a vonatkozó márkájú járművel zarándokolnék el, de hát erre nincs lehetőségem. :D
Én sajnos sosem tudok azonosulni azokkal, akiknek egyetlen konfigurációval kell azonosulniuk, mert abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy munkám révén számos autót vezethetek a legkülönfélébb gyártóktól. Azért érdeklődtem, mert korábban a jelenlegi tapasztalat hiányában egyetértettem volna veled, de valójában meg minden megkedvelhető. Az Audi biturbós dízelétől például már az én vérem is felpezsdült, de sok esetben már egy átlagos dízelt is jobb partnernek tartok egy benzinesnél. Ott például vannak kétliteres turbók, amik nem tolnak akkorát, ráadásul akkor is fogyasztanak, ha nem tolod neki. Insigniákba tankoltam már azonos felhasználási körülmények között nem számottevő vezetési élménybeli különbség mellett 12-13 meg 5-6 litert is. :-)
Az automata megint hasonló téma; pl. a Mazda Skyactiv hajtásláncaiban olyan jó a bolygóműves is, hogy azt szívből ajánlhatnám benzineshez is, míg mondjuk a Citroen MCP6-os szekvenciális egységét traktorhoz se. Vannak persze zseniális duplakuplungosok is, de pl. azonos motorizáltság mellett az Opel bolygóművese gyorsabb a VW DSG-jénél is. Szóval érthető az érvelésed, de azt azért látni kell, hogy a sokszínű kínálatban nem minden esetben állná meg a helyét, hiszen tudnék olyan kombinációt mutatni, ahol egyértelműen gyökeresen ellentétes párosítással járhatnál jobban.
Új hozzászólás