Városok és gyártók is kezdik felfedezni az aksis trolik előnyeit. Budapest egész jó pozícióból indul. A trolibuszos városi közlekedéssel az elmúlt húsz évben mostohagyerekként bántak mind a gyártók, mind a nagyvárosok. Sok helyen, például Moszkvában, rengeteg vonalat megszüntettek, ugyanis úgy gondolták, hogy a trolik az akkumulátoros elektromos buszokkal kiválthatók. Hasonlóan gondolkoztak a gyártók is: az akksis buszok fejlesztésébe öntötték az eurómilliókat, ezért a trolibuszok fejlesztésével és gyártásával sok cég felhagyott. Persze itt is vannak üdítő kivételek, mint például a lengyel Solaris, amely folyamatosan fejlesztette Trollino járműcsaládját, ezzel gyakorlatilag egyeduralkodóvá vált az európai trolipiacon. Akkora a rendelésállománya a lengyeleknek, hogy a szokásos 8-12 hónap helyett, jelenleg 18-24 hónapot kell várniuk a megrendelőknek trolibuszaikra. A többi nagy európai buszgyártó, ha akarna, sem tudna trolit fejleszteni, ugyanis egyrészt hatalmas lemaradásba...

Forrás: totalcar.hu
Feltöltő: RonaGyuri
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

bakonyiisti
ez az egész villanytragacs egy zsákutca...ha most hirtelen az összes autót átváltanánk villanyra, az áram megtermelése nagyobb környezeti ártalommal járna, mint a mostani helyzet,...arról nem beszélve, hogy a közlekedés nagy szennyezői, / repülés, tengerhajózás /...nem nagyon törik magukat a carbon lábnyom csökkentése miatt...ergo, talán ott kéne először lépni., az autósok b@szogatása helyett...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.