A jövő kétségtelenül a villanyautóké, ám tömeges elterjedésükre még több évet, globális dominanciájukra pedig évtizedeket kell várni, addig is van még mit finomítani a belső égésű motorokon. És persze a ráépített karosszériákon.

Sokan dolgoznak ilyen extém módon környezetkímélő autókon, mint a motorspecialista Osamu Goto, a Honda F–1 korábbi igazgatója. Az ő tervei alapján készült most el a Project M nevű kisautó.

Két litert fogyaszt ez az újrahasznosítható miniautó

A teszteknél 34 százalékkal kevesebb elsődleges energiát használt, mint egy hagyományos autó: hetvenes tempónál száz kilométeren 2,64 liter benzint fogyasztott, vagyis egyetlen liter üzemanyaggal 38 kilométert tett meg.

Két litert fogyaszt ez az újrahasznosítható miniautó

Ehhez az eredményhez a legkorszerűbb technológiákat és anyagokat kellett felhasználni: az autó váza újrahasznosított szénszálas anyagból készült, ami az átlagos acélból készült jármű előállítási költségének negyedéből fedezhető, és ennek köszönhetően szinte a teljes kocsi újrahasznosítható az életciklus végén.

Részletek a Nol.hu-n >>>

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Törölt felhasználó
10 éve a 25éves:) szívódizel 1.6 audink 4.5l-t evett. Suzki swift 1.0 benzin 4-4.5l szintén. Ma egy átlag hibrid városi autónak kéne 1-2l-t ennie, dehát kinek állna ez érdekében:)
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Törölt felhasználó
10 éve a 25éves:) szívódizel 1.6 audink 4.5l-t evett. Suzki swift 1.0 benzin 4-4.5l szintén. Ma egy átlag hibrid városi autónak kéne 1-2l-t ennie, dehát kinek állna ez érdekében:)
F_Viktor
@ziziplanet: Nem kell összeesküvést sejteni, két oka van a mai autók fogyasztásának:
a) a gyártók nem tudják ma már eladni az 50-60 LE-s autókat, 900 ccm-es motorból 110-115 LE-t kell kihozniuk.

b) a környezetvédelmi normák (Euro4-5-6-6+) miatt miatt annyira le vannak folytva a motorok, s hogy teljesítmény is legyen ez plusz üzemanyag fogyasztással jár.
Törölt felhasználó
@F_Viktor: Nem keresek, tudom, hogy így van a motorkerékpároknál is hidd el. Egészen más fogyasztása van az ázsiai belpiacos motoroknak is.

Direkt írtam, hogy "városi autónak". Egy 2 személyes 400-600kg-os autó 50-60 lóerővel hidd nagyon disznó. Szerinted a smartos nő/pasinak van fogalma egyáltalán az autója paramétereiről?:)

A környezetvédelmi normákkal nagyon is egyensulyban van egy injectoros etanol/benzin/elektromos hybrid kis cc motor, ami esetleg még a fékenergiát is visszanyeri(kb ezt ma egy kicsit komolyabb e-bicikli is tudja)

Ezekkel ellentétben mennyi jövedéki adó származik is ezekből. Az autógyártók pedig hiába óriási cégek, sokkal de sokkal nagyobbak a gazdaságaik ahol jelen vannak és az arab országok olajnagyhatalmai.

Én aztán nem vagyok az az összesküvős tipus, de ha valamiben nincs logika, akkor elfogadom a lokis magyarázatot rá, még ha az nem is túl kézenfekvő válasszal jár.

Másik, hogy számold ki egy autóba mennyit tankolsz egy évben. Ehhez képest nagy összeg egy akkumlátor pakk 5-10 évente egy tiszte elektromos autóba(városi) viszont onnantól 500ft-ból jársz százon...Perszne nem fejlettek az akkuk. Ez igaz nagy hatótávolság esetén!
human
Tetszik és ahogy nőni fog a benzin ára úgy fog elterjedni szerintem. Persze mindig vannak akik osztályon alulinak érzik ha ilyen autóba kell ülni. Ők 1 liter tejért is 300 lóerős autóikkal fognak elmenni a sarki boltba. Az ilyen kisautóknak viszont több fajta kedvezmény lehetne adni. Például ne lenne dugódíja vagy parkolási díja.
Törölt felhasználó
@human: Egyáltalán nem kevés ám 60 ló mondjuk 400kg, hoz sőt!. A 300 lovas lusus autók sokszor 2 tonna körül vannak. Természetes így nem lehet pontosan számolni, de 2000-ben 400 ötször van meg...
human
@ziziplanet: Vennék, csak mibű. Az ár/érték arány gondolom még az egekben van.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.