A jövő kétségtelenül a villanyautóké, ám tömeges elterjedésükre még több évet, globális dominanciájukra pedig évtizedeket kell várni, addig is van még mit finomítani a belső égésű motorokon. És persze a ráépített karosszériákon.
Sokan dolgoznak ilyen extém módon környezetkímélő autókon, mint a motorspecialista Osamu Goto, a Honda F–1 korábbi igazgatója. Az ő tervei alapján készült most el a Project M nevű kisautó.
A teszteknél 34 százalékkal kevesebb elsődleges energiát használt, mint egy hagyományos autó: hetvenes tempónál száz kilométeren 2,64 liter benzint fogyasztott, vagyis egyetlen liter üzemanyaggal 38 kilométert tett meg.
Ehhez az eredményhez a legkorszerűbb technológiákat és anyagokat kellett felhasználni: az autó váza újrahasznosított szénszálas anyagból készült, ami az átlagos acélból készült jármű előállítási költségének negyedéből fedezhető, és ennek köszönhetően szinte a teljes kocsi újrahasznosítható az életciklus végén.
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
a) a gyártók nem tudják ma már eladni az 50-60 LE-s autókat, 900 ccm-es motorból 110-115 LE-t kell kihozniuk.
b) a környezetvédelmi normák (Euro4-5-6-6+) miatt miatt annyira le vannak folytva a motorok, s hogy teljesítmény is legyen ez plusz üzemanyag fogyasztással jár.
Direkt írtam, hogy "városi autónak". Egy 2 személyes 400-600kg-os autó 50-60 lóerővel hidd nagyon disznó. Szerinted a smartos nő/pasinak van fogalma egyáltalán az autója paramétereiről?:)
A környezetvédelmi normákkal nagyon is egyensulyban van egy injectoros etanol/benzin/elektromos hybrid kis cc motor, ami esetleg még a fékenergiát is visszanyeri(kb ezt ma egy kicsit komolyabb e-bicikli is tudja)
Ezekkel ellentétben mennyi jövedéki adó származik is ezekből. Az autógyártók pedig hiába óriási cégek, sokkal de sokkal nagyobbak a gazdaságaik ahol jelen vannak és az arab országok olajnagyhatalmai.
Én aztán nem vagyok az az összesküvős tipus, de ha valamiben nincs logika, akkor elfogadom a lokis magyarázatot rá, még ha az nem is túl kézenfekvő válasszal jár.
Másik, hogy számold ki egy autóba mennyit tankolsz egy évben. Ehhez képest nagy összeg egy akkumlátor pakk 5-10 évente egy tiszte elektromos autóba(városi) viszont onnantól 500ft-ból jársz százon...Perszne nem fejlettek az akkuk. Ez igaz nagy hatótávolság esetén!
Új hozzászólás