A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó.
A Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát – jelentette a Facebook-profilján pénteken Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója.
A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be
- közölte Zuckerberg. Hozzátette, hogy ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai kampányokra felületet vásárlók és a bizonyos fontos témákat – például a fegyvervásárlás és -viselés korlátozását vagy a rasszizmust – felvető profilok tulajdonosainak nemcsak a személyazonosságukat, hanem a tartózkodási helyüket is igazolniuk kell, ellenkező esetben kitiltják őket a közösségi oldalról.
A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó, a különböző népszerű és nagyon követett oldalak adminisztrátorainak pedig kormány által kibocsátott személyazonosítót, valamint lakcímet kell benyújtaniuk a Facebook központjába, amely ellenőrzi és különleges kóddal igazolja vissza a megadott adatok valódiságát.
A változtatások legkésőbb június elejére várhatóak.
Bejegyzésében – amelyet a jövő heti kongresszusi meghallgatása előtt tett közzé – Zuckerberg utalt arra is, hogy célja az online információs háborúk és a különböző választási folyamatokba történő beavatkozások elhárítása. „A beavatkozások a választásokba minden másnál nagyobb probléma a platformon, s ezért támogatjuk a tisztességes reklámról szóló törvényt” – mondta a Facebook elnök-vezérigazgatója.
Cikk- és címlapkép: Pixabay
(MTI)
1: SOROS
2: Nem mi vótunk
3: Hajrá ruszkik haza!
4: Orbán Viktor "kedvelőinek" száma 3 millió forintért 500 millióra növekszik.
Kapja be a vörösróka Zuckerberg.