Saját fejlesztésű, részben alacsonypadlós villamost készít az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT). A jármű prototípusa, ami harmadannyiba kerül, mint a piacon kapható új szerelvények, 2011 nyarán állhat forgalomba – közölte Dózsa Gábor ügyvezető igazgató csütörtökön, Szegeden, egy szakmai konferencián.
Forrás:
ingatlan.net
Feltöltő: donkanyar
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
94 hozzászólásarrow_drop_down_circle
hiszen csak magyarok állítanák elő magyarországon magyar fejlesztésből DRÁGA közbeszerzés nélkül
pedig hát magyarok vagyunk magyar anyátol magyar apátol magyar földön és mégis a nyugat fogságában PEDIG míg nem állítunk elő tisztán magyar terméket a külföldi piac részére addig nencs gazdasági növekedés sem
ÉBRESZTŐ vannak olyan emlékeim mikor a megyyarokat és termékeiket szerte a világban NAGYON szerették és keresték
Amikor úgy nézett ki, hogy csatasorba állhatnak, egy műszakot nem lehetett velük végigdolgozni. Hónapokig, nap mint nap lerobbantak.
Manapság, meg az a gond mind az öttel, hogy az alváza eltörik mint a nápolyi.
Ennyit a Credok-rol.
A villamosokat is nyílván jobban szemügyre kéne venni.
Ami nekem feltűnt, az utolsó képen a vezetőfülke.
Mintha elemes konyhaszekrények lennének benne. Vajon mi célt szolgálna?
Mit gondolsz miért?
A hajtáslánc, viszont csúcs szuper!
szerintem meg kellene vizsgálni azt a tényt is hogy ki és milyen felelősséggel bánik a rábízott vagyoni tárgyakkal eszközökkel
de ha megnéznénk az utak állapotát akkor sem csodálkozhatnánk rajta hogy törnek az alvázak hiszen az üzemanyagba beépülz útdija vagy útalap vagy tudomisén mi de hogy nem az utakra fordítják
és végül úgy tudom hogy az az ember aki 2005-2006 ig minőségbiztosításért felelős volt valamint aki a szerkezeti állapotért felelős volt már nincsenek a gyárban
/ személy szerint naponta utazom helyi közlekedéssel Győrben és a sofőre válogatja hogy milyen az utazási "élmény" de SZERINTEM A CREDO bátran felvehetné a versenyt a kategóriályában bármelyik busszal/
de nyugtass meg hogy azért te is inkább a magyar terméket választanád a nyugati alig használt /100 000km futott/ buszokkal szemben
Váltó -ZF remek
De a többi ami magyar benne,hát az vagy el lett kapkodva vagy nem tudom.....
Az első sorozat a 9,5 a féket nem lehet másképp állítani csak ha levesszük a fékdobot:-)))
aki ért hozzá tudja hogy ez egy vicc. Az elektronika fos, az egész busz össze van zsúfolva az első futómű lengőkaros:D Ilyen nincs még egy.Az újabb fejlesztés egyre inkább halad afelé hogy elfogadható legyen!
Például?
Mert annak idején (KGST) az volt a jelszó.: Én megveszem a Te szarodat, Te megveszed az enyémet.
Más. Hosszú éveknek kellett eltelni ahhoz, hogy rájöjjünk, miként lehet a Pick szalámival betörni az USA piacára. Pedig milyen egyszerű a megoldás! Szeletelve, előrecsomagolva.
A MAN buszok 1millió 200ezernél kezdenek köhögni,a CREDO-k 600 ezernél:
A BN12 tipus 35 millió,a MAN hasonlója 55 millió. Ha így nézem akkor a magyar előnyösebb.
Ha nem akkor nem tudod miről írsz!
Vagy az zavar, hogy nem pesti mintára lefutott szarokat vesz a szegedi cég?
Miért van ennyi fanyalgó?
Hihetetlen, hogy egyesek mindenbe bele tudnak kötni!
A helyi lapban is van pár szarkavaró, akinek kilóg a munkaegység a zsebéből, funkcionális analfabéta, de Orbán párti és mindíg neki van igaza:(
Akkor ez már nem is eredmény?
Lehet majd példát mutatni az új budapesti vezetésnek és rendelni belőle.
Kiváncsian várom a beharangozott magyar áru védelmét.
ha nem akkor bocsánat tölle de van jónéhány olyan sofőr aki nem józanul vezet és alapvető szabályokat is átszel mert hogy Ő buszsofőr és neki mindent szabad ill. vannak a buszos lotyók akik előszeretettel álnak a sofőrök mellé és szednek szét kapcsolatokat családokat
ELHIHETED TE IS tudom miröl írok hisz ILYEN ember ivadéka vagyok és nem kivánom semkinek sem a boszsofőrök által nyujtotta társaságo
@alfás: De melyik is a hazájuk?
@bubokaboros: :):):) Nekem is rosszak a tapasztalataim: nem csak a kuplungot nyomják!
"ÉBRESZTŐ vannak olyan emlékeim mikor a megyyarokat és termékeiket szerte a világban NAGYON szerették és keresték "
Mondanál példákat?
www.youtube.com/watch?v=eUqcDB88Nmw
Agyilag hét éves vagyok, mert már tudok írni és olvasni...
@alfás: Hihetetlen! Vannak 7 éves bölcsek! Mindig tudtam, hogy hazánk a zsenik kitermelője (hogy ilyen csúnyán fogalmazzak)!
Bár engem mindig ki akar rekeszteni; de én nem sértődök meg ezen. Tudom, hogy Ő is ragaszkodik hozzám.
Nem kell komolyan venni a sértődéseit, hiszen Ő is az unokáink jövőéért aggódik! És ez a lényeg!
Szidja Orbánt, piedesztára emeli Gyurcsányt! De: tévedni emberi dolog!
@Csizmás Kond: Ma nem az?
Ha van időd akkor leülhetünk beszélni róla.
Én voltam aki a lányaim felvilágosítottam és kettő unokámnál is én mondtam el, amit illik tudni nekik.
De nevelt fiam ugyanannyit tud erről, mint én, ha el nem feledte:)
Ha az ember együtt él egy nővel, akkor illő ismerni az illető fiziológiás működésének a lényegét.
Illik ismerni a méhen kívüli terhesség tüneteit!
És még vagy egy oldalon tudnám sorolni.
Az életük múlhat ezen a tudáson!
Én mindent és mndenkit komolyan veszek!
Azaz nem tudom mi a vicc:(
A témánál maradva:
Egyedi építésű gépekkel sok bonyodalom van!
Agyament politikusaink olyan akadályokat gördítenek az ilyen dolgok elé, hogy én ha jó kedvem van, akkor hazaárulónak nevezem ezt a 386 megélhetési bűnözőt!
Apró példa:
Van egy 10 tonnás össztömegű pótkocsid.
Ahhoz, hogy azt 8 tonnásra vizsgáztasd annyi átalakítást kérnek dokumentálva, hogy olcsóbb megrendelni egy újat!
Szaksajtóból való infó, tehát utána lehet járni.
Ez a villamos sok anyag és ötlet okos házasításából és sok saját melóból jön össze, ha el nem tiporják politikai okokból!
Nézz csak utána, mert ugye szaggatott egyenáramból gyártunk váltó feszültséget (100 khz.-s nagyságrend!), melyet veszteség mentesen ( Igazából roppant kicsi veszteséggel!) tudunk szabályozni.
Lévén a egyenfeszültséget csak eldisszipáltatni -hővé alakítani- tudjuk, a váltó feszültségnél pedig fázist tudunk hasítani.
Egyszerű ez, nem?
Itt lényegében – a képek alapján – a már meglévő TATRA villamoskocsipark korszerűsítéséről van szó. Erre utalnak a forgóvázak, amelyek a jellegzetesen TATRA gyártmányúak.
Itt kérdés, hogy a hajtásszabályozásnál már aszinkron motorokban gondolkodnak-e (ma már csak ennek van értelme), vagy meghagyták az eredeti egyenáramú szaggatós kialakítást.
Az aszinkron, vagy a szinkron motoros hajtásnak az előnye az, hogy fenntartási igénye lényegében nincs.
Gondolom az egyik kocsirész a hajtott tag, a másik pedig az alacsonypadlós tag, amelynél a forgóvázak nem hajtottak, mert a padlószint lesüllyesztése miatt nem férnek el a vontatómotorok.
Kíváncsi leszek rá, ha jövőre beüzemelik, mert pl. a BKV is sok TÁTRA villamost üzemeltet és ez egy bíztató perspektívát jelenthet a korszerűsítésükre, elfogadható áron.
A jármű különben rendkívül esztétikus – még így építésközbeni állapotban is!
A mai korszerű hajtásszabályozással bíró városi járművek, trolik, villamoskocsik, HÉV vonatok, metróvonatok, vagy aszinkron motorral készülnek, vagy szinkron motorral.
Ennek az utóbbinak az az előnye hogy a forgórészük állandó (permanens) mágneses gerjesztésű és az állórészre pedig folyamatosan szabályozott frekvenciájú- és feszültségű villamos energiát engednek.
Könnyebre készíthetők, mint a másik korszerű hajtásrendszer az aszinkron motorok.
Ott a forgórészben ún. rudazatból álló kalicka működik, amelyben az állórész áram feszültséget indukál aminek következtében a hajtónyomaték kialakul.
Mindkettő egyformán jól szabályozható. A motorok üzemi frekvenciája 200~400Hz.
Amikor fékez a jármű akkor a szabályozást végző invertert ún. visszatápláló üzemmódba vezérlik.
Ilyenkor a rendszer nem hajt, hanem gfékez és a fékezési energiát villamos energiává visszaalakítja.
A felsővezeték rendszer segítségével ez az energia szétoszlik és a másik járművek hajtására fordítódik.
Pl. Budapesten így működnek a nagykörúton a Combino villamosok is, vagy az új Trolino típusú trolibuszok.
Meg lehet mindezt egyenáramú ún. szaggatós (chopperes) módon is valósítani, de akkor megmarad a vontatómotorok költséges fenntartásigénye.
A chopperek valóban több kHz frekvencián dolgoznak, lehet is szabad füllel hallani a mágneses körök zümmögésén keresztül ezt. A szegedi troli és villamoskocsik egy része így működik, jelenleg is.
Természetesen egy ilyen színvonalú jármű átalakítás rendkívül körültekintő műszaki tevékenységet követel meg, ahol a fejlesztési elképzelést Engedélyeztetési Terv formájában az NKH elé kell terjeszteni.
De nagyon is üdvözlendő ez a törekvés, mert egyfelől kvalifikált hazai munkaerőket foglalkoztat, emellett az energiafelhasználás hatékonyabbá tétele irányába hat, ráadásul szépek, esztétikusak is a készülő járművek.
Én csak ótó villanyossági szerelő és rádióamatőr vagyok!
Összeraktam magamban az oktatáson elhangzottakat, mert troli, busz villanyos egyszerre okult, és a rádió (+Pc) ben megismert kapcsoló üzemmel tudtam magam számára beazonosítani. Főleg a rekuperáló üzemmód volt ami számomra ezt a nagy frekit feltételezte.
Hozzá teszem, hogy Jani bátyó igen jól ismerte a kreszt, vezette a villamost és ott volt a vége!
A lényeg, az elv az jó volt.
Új hozzászólás