A szakértők megállapítása szerint nem kérdés, hogy a kishajó vezetőjének felelőssége a verőcei balesetnél.

Amennyiben bebizonyosodik, hogy a szállodahajó ütközött a hobbi hajóval. Ezt ugyanis hivatalosan még nem erősítette meg a rendőrség. Az, hogy a szállodahajó kapitányának érzékelnie kellett-e egy ilyen típusú ütközést, megosztja a szakembereket

- számol be az Atv.hu. 

Komáromnál áll a svájci bejegyzésű, kétszintes szállodahajó. A Heidelberg orrán a partról is látható a sérülés azon a felvételen, amit a Telex tett közzé. A szállodahajó Budapestről tartott Passauba. Útvonala pontosan nyomon követhető, erre ugyanis szigorú szabályok vonatkoznak, ahogy arra is, hogy két hajó milyen módon közelítheti meg egymást.

Halálos hajóbaleset: egyértelmű, hogy ki a felelős

Egészen kicsi, 30 méter távolságra már nem is mehet, sőt egy másik ponton leírja, hogy nem keresztezheti annak az útvonalát. Tehát a hobbihajók vezetőinek minden esetben elsőbbséget kell adnia és neki kell azzal tisztában lennie, hogy felelősen kell vezetnie a hajóját

- mondta Tóth Mihály, a Magyar Országos Hajózási szövetség szóvivője.

Az ATV Híradó stábjának nyilatkozó hajóskapitány szerint nem kérdés, hogy a verőcei balesetnél a kishajó irányítója mulasztott. Horváth Imre ráadásul azt is kizártnak tartja, hogy a szállodahajó kapitánya érzékelhette volna az ütközést.

Egy ilyen szállodahajó közel kétezer tonna vízkiszorítású, mondjuk egy ilyen kishajó, nem tudom pontosan mekkora, de nyolcan voltak rajta, ez nagyjából mintha egy pillangó nekirepült volna egy hegynek, nagyjából ez ennyi

– tette hozzá.

Szakértők szerint szombat éjjel hajózásra alkalmas volt az idő a Dunán, így a kisgéphajón utazóknak látniuk kellett a Heidelberget.

A szállodahajó először is a szabályos fényeit viseli, 6 km-re már lehet látni, 6 km-re hangsúlyozom. A másik az, hogy olyan fényár van ezeken a hajókon, hogy ha nem akarom, akkor is látom

– emelte ki a hajóskapitány.

Szalma Botond, a MAHART Zrt. korábbi vezérigazgatója szerint ugyanakkor a helyzet nem ilyen egyértelmű. Szerinte a szállodahajó kapitányának mindenképpen éreznie kellett az ütközést.

A hajós azért van a hídon, és azért van éjszakai és nappali szolgálat, hogy lássa, hogy mit csinál. Ez a mese kategória, hogy egy hajós nem érzékeli, hogy nekiment valaminek és az mi volt, egy fát is érzékel egy jó hajós, ha nekimegy a hajója

– mondta Szalma Botond. A hajózási szakember szerint a történtek után különösen fontos lenne, hogy a Komáromnál megállított szállodahajót ne engedjék tovább a hatóságok, hogy ne ismétlődhessen meg az, ami a Hableány balesete után történt.

Forrás: Atv.hu

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
"A kapitány nem is vette észre, hogy ütközött a másik hajóval. A baleset után még két órán keresztül haladt tovább a luxushajóval, majd éjfélkor, a műszakváltás után lefeküdt aludni és csak ébredés után értesítették róla, hogy baleset történt. " És ki lehetett a szállodahajó tulajdonosa? Sokkoló képek a kishajóról.
www.facebook.com/photo/?fbid=440947765248359&set=pcb.440948245248311
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Dr. Proktor
@telegdilaci: Valamit azért észlelt a szállodahajó, mert felgyújtotta a kereső reflektorokat, de el tudom képzelni hogy nem láttak semmit és azért mentek tovább! Azt gondolhatták, hogy a századik uszadékfával találkoztak...
Yoda69
@Dr. Proktor: Ez uj info, eddig ezt nem olvastam sehol, hogy felgyujtottak a kereso reflektrokat. Ezek szerint eszleltek valamit? Azt tudni, hogy a szalodahajo autopiloton volt.
Dr. Proktor
@Yoda69: Felgyújtják akkor is ha farönkkel ütköznek, a biztonság kedvéért, de most ezek szerint nem láttak semmit és tovább mentek.
Horizont
lehet, hogy a kishajó vezetője volt a hibás. De van olyan tanú a ki a parton is hallotta a csattanást. nem akarom elhinni, hogy semmit nem érzékeltek a szállodahajón. És a segítségnyújtás elmaradt.
Mi a francnak úszkálnak ekkora szálloda(?)hajók a Dunán??
Pusztai
@Horizont: Napokban volt egy dokumentum film Titanic elsűllyedéséről, és abban benne, sok utas nem is érezte a jégheggyel való ütközést, ill. csak egy pici döccenést.

pedig az a jéghegy kicsivel nagyobb volt mint maga a hajó, itt meg a nagyhajó 2000 tonna, a kishajó 1 tonna plusz utassúly.
Szóval ha azt nyilatkozta a hajón valaki nem érezték, ill, több hasonló volt uszadék fák miatt azt elhiszem.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.