Tisztelt Doktor úr! Fiam 8 és fél éves, most megy harmadik osztályba. Olvasási nehézségekkel küzd, és úgy látom, hogy ezen a sok hangos olvasás is csak részben segít. Különös problémái vannak: gyakran nem a szó elején kezd el olvasni, hanem a valahol a szó közepén. Ilyenkor tulajdonképpen improvizál, hogy gyorsabban menjen az olvasás. Próbálja kitalálni mi lehet odaírva, azaz nagyjából felhasználja a betűket tetszőleges sorrendben és szavakat alkot. Ha nincs a "képzelt" szóhoz elég betű, akkor hozzátesz hogy értelmes szót kapjon. Most már eljutottunk odáig, hogy értelmezi az egész mondatot is, és ha az olvasott szó nem illik bele a szövegkörnyezetbe, vagy nyelvtani eltérést tapasztal, akkor korrigál és újraolvas, többnyire már helyesen. Vannak klasszikus b - d felismerési nehézségei is, de itt már vannak sikereink. Folyamatos olvasásnál nem csak a szavak elejét hagyja le rendszeresen, hanem a szavak végét, ragozását is gyakran kitalálja. A verseket jobban kedveli, mint a prózát...

Feltöltő: Pszichológia
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.