Durván 670 milliárd forintnak megfelelő dollárhitelt vett fel a magyar állam, ezzel az államadósság március végére a GDP 84-85 százalékára ugorhat, ami 18 éves csúcsnak felelne meg.

Forrás: [origo]
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

41 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Hellcat
Majdnem annyi adósságot halmoztak fel 4 év alatt mint a szocik 8 alatt...gratula.
dzurinda
@Hellcat: Azért ez így nem igaz, de tény, hogy semmi előrelépés nem történt az államadósság ügyében négy év alatt.
Hellcat
@dzurinda: Hát a 8 év alatt a 12000 milliárd és a 4 év alatt a 10000 milliárd...elég necces szerintem.
dzurinda
@Hellcat: Hogy jön ki ez a 10 000 milliárdos szám?
Hellcat
@dzurinda: lássuk csak:
2000 el emelkedett nemrégi adat szerint az államadósság
3000 manyup pénz amit beletoltak
3100 paks II
310 kínai hitel
670 meg ugye ez amit a cikk ír
9000 milliárd a nagyobb tételekből...meg az apró ki tudja mennyit hoz össze...de ha megáll 9000 milliárdnál még az is nagyon durva.
dzurinda
@Hellcat: Közben törlesztettek is, lehet, hogy 10 000-el nőtt, de 8000-et törlesztettek, a hivatalos adat a mérvadó, miszerint kb. 2000 milliárddal nőtt az adósság.

Ott hibázol, hogy nem az almát hasonlítod össze az almával, hanem a körtét. A 8 év 12 000 milliárdja a növekedések mínusz törlesztések eredménye, míg Te a mostani 10 000 milliárdnál csak a növekedéseket veszed figyelembe.
Hellcat
@dzurinda: Oké akkor nézzük a te szemeddel...
2670 el emelkedett
3000 beletolt manyup pénz ellenére (hiányozni fog ám majd az is nagyon valahonnan)
plusz a paks II...az mennyi is?
2670+3000+3100=?
Nos?
dzurinda
@Hellcat: 2670 (növekedés)+3000 (ez nem növeli az államadósságot)+3100 (ez növeli, de nem jelenik meg a statisztikában)
Hellcat
@dzurinda: Akkor azt mond meg nekem ha nem nyúlják le a manyup pénzeket és tolják bele az államadósságba akkor mennyivel emelkedett volna? 5670...úgy bizony...ja bocs egy kis részét eltőzsdézték...legyen akkor 5170+3100= 8270 4 év alatt...még mindig vezetnek.
dzurinda
@Hellcat: 8270-el növekedett volna, de mivel törlesztések is voltak, ezért 2670 a növekedés. A 8 év alatt sem 12 000-el növekedett volna az adósság, ha nincsenek törlesztések.

Még mindig nem érted, mit mondok, továbbra sem ugyanazt a két adatot állítod szembe egymással.
Hellcat
@dzurinda: Jó fidesznyik módjára próbálod védeni a védhetetlent...mint a nahát...Bele tolták az ellopott nyugdíj vagyont...mit nem lehet ezen érteni? Szerinted az nem fog hiányozni sehonnan? Szerinted azt nem kell majd pótolni?
dzurinda
@Hellcat: Javaslom, olvasd el néhány hozzászólásomat, mielőtt fidesznyikezel, nálam nagyobb Fidesz-kritikust nem nagyon találhatsz itt (az LMP-re fogok szavazni, gondoltam, a személyeskedésed után ezt megosztom Veled).

Nagyon is értem, mit mondasz, de nem ugyanazokat az adatokat hasonlítod össze.
2002-2010: államadósság növekedése - törlesztések = 12 000 Mrd Ft
2010-2014: államadósság növekedése - törlesztések = 2 670 Mrd Ft

2002-2010: államadósság növekedése törlesztések nélkül: ? (ez az adat nem áll rendelkezésre, 12 000 Mrd + törlesztések, ha átalakítjuk a képletet)
2010-2014: államadósság növekedése törlesztések nélkül: 8770 Mrd Ft (az általad már említett adat)

Arra próbáltam rávilágítani, hogy Te nem ugyanazokat az adatokat állítod szembe egymással.
nahát
@Hellcat: Még mindig ezzel a 10000 milliárdos hazugsággal próbálkozol, egyszer már belebuktattalak! Látom nem tanultál belőle. :)
Dr. Felipe
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
Hellcat
@dzurinda: Ütöttek egy kurva agy lyukat a nyugdíjvagyonban...a -3000 ott lebeg...meg a paksot azért ne felejtsd ki. Sajnálom a fidesznyikezést azért elnézést kérek. Az LMP szerintem nem fog bejutni, de ez majd kiderül.
Hellcat
@nahát: Szellemi vitába fegyvertelenek ellen nem állok ki, ne haragudj. További szép napot.
dzurinda
@Hellcat: "Ütöttek egy kurva agy lyukat a nyugdíjvagyonban...a -3000 ott lebeg...meg a paksot azért ne felejtsd ki."

Se a manyup-államosítással, se Paks2-vel nem értek egyet.

"Sajnálom a fidesznyikezést azért elnézést kérek. Az LMP szerintem nem fog bejutni, de ez majd kiderül."

Semmi gond. Remélem, bejut az LMP, szerintem erősíti őket az, hogy sok ember se a Fideszre, se az Összefogásra nem akar szavazni (az elmúlt 8, illetve 4 év miatt), a szélsőjobb meg vállalhatatlan. Meglátjuk, mi lesz.
Hellcat
@dzurinda: 4 éve is csak ezért jött nekik össze...mert senki se akart a többire. Most ez már nem lesz elég nekik szerintem, főleg így hogy a fidesz gőzerővel csal a választásokon már most.
modera
@Hellcat: Dzurinda mint fidesznyik? Ez jó vicc volt...Engem szokott főleg oltogatni, még nem vetted észre? Más kérdés, hogy nem érdekel.
Hellcat
@modera: Olvastad tovább is a beszélgetést vagy az első adandó alkalommal nekem ugrottál? inkább ahhoz szólj hozzá amiről szól a cikk :)
dzurinda
@modera: Oltogatni? Oltogatás, ha belinkelem neked azt a videót, amelyiken Orbán egy 2008-as Fidesz-naggyűlésen ellenzi az oroszokkal való szerződéskötést, és megkérdezem, hogy mi a véleményed róla a mostani fejlemények tekintetében? Válasz természetesen nem érkezett tőled, pedig többször belinkeltem... Belinkelem a videót, mi a véleményed róla?
www.youtube.com/watch?v=u6xxFSXQTF0

Oltogatás, ha felhívom a figyelmedet arra, hogy az államosítások, az erőszakos rezsicsökkentés nem éppen jobboldali lépések (és akkor még finoman fogalmaztam)? Válasz természetesen szintén nem érkezett tőled... Nos, megkérdezem még egyszer: mennyiben jobboldali lépés a manyup-pénzek, az iskolák államosítása (hogy a többiről ne ejtsek szót)? Mennyiben jobboldali lépés egy profitorientált vállalkozásnak azt mondani, hogy holnaptól add 10%-kal kevesebbért az árudat, mert ilyen kedvem támadt?

Tudod, ha igazad van, érvekkel meggyőzhető vagyok, hajrá! Miért van az, hogy akárhányszor felteszek pár kellemetlen kérdést, csak a terelésig jutsz el, vagy nem is válaszolsz? Ha igazad lenne, röhögve söpörnéd le érveiddel a felvetéseimet.
nahát
@Dr. Felipe: Mi van kiscsirke elgurult a gyógyszer? :)
Majd ha megeszitek a maszopod 8 évnyi sz..át, majd beszélhetünk róla. Addig meg jobb, ha nem gágogsz annyit!
Hellcat
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
nahát
@Hellcat: Megsértődtél? De jó. A véred látom hajt, a sértegetést ki nem hagynád! Gyengeséged létszik a reakciódból, vesztesnek születtél!
Hellcat
@nahát: Shhhh...shhhhh...Nyugi...nem kell azonnal támadni...nem látod hogy csak érted aggódom? Szívemen viselem a nálam gyengébben sorsát. Tudom szokatlan ez az egész ezért agresszióval reagálsz a helyzetre, de nyugi, idővel majd jobb lesz. Elhiszem hogy nehéz lehet neked hátrányos helyzetűnek ebben a mai világban...azok a csúnya tények jönnek mindenhonnan, a fidesz már alig győzi rágalmazó propagandával terelni a szót, de semmi vész már nincs messze a szavazás...már nem kell sokáig várnod. A fidesz csalni fog és nyerni és újra gondtalanul libsibolsizhatsz kedvere :) Tudom, hogy már alig várod :) Semmi szükség a fideszes agresszióra, mi csak jót akarunk neked. Lásd hogy törődünk az elesettekkel:
propeller.hu/itthon/2893342-fidesz-mesterhazy-ne-titkolozzon-tovabb
Itt egy cikk csak neked kerestem...gyerünk nyisd meg bátran :) Nyugodtan floodold tele maszopnyikozással, emútnyócévvel, meg libsibolsizással. További szép napot :)
Dr. Felipe
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
modera
@Hellcat: Ha én neked ugrok, az nem ilyen:-))
modera
@dzurinda: Már máskor is mondtam, hogy némely ágazat, vagy szolgáltatás jobb, ha állami tulajdonban van. Érdekes, én még nem hallottam egy vállalkozó barátomtól sem, hogy államosítani akarnák, de még engem sem kerestek meg ilyenekkel. Megígérem, elsőként neked fogok szólni, ha megtörténne.
Hellcat
Látom a fidesznyikek szemét megint szúrja az igazság és jelentgetik a kommenteket :D
@modera: Tudod én rájöttem hogy elbasztam és elnézést is kértem...1x félrenéztem 1x meg rossz helyre kattintottam...te meg ahogy tudtál olvasás nélkül ugrottál...ennél jobbnak gondoltalak.
dzurinda
@modera: Megint nem válaszoltál a kérdéseimre.

"Érdekes, én még nem hallottam egy vállalkozó barátomtól sem, hogy államosítani akarnák, de még engem sem kerestek meg ilyenekkel."

Akkor a barátaid nem az alábbi ágazatokban tevékenykednek (zárójelben a 2010 óta államosított dolgok):
-iskolák
-tankönyvpiac
-dohánykereskedelem
-nyerőgép ágazat
-cafeteria
-takarékok
-gáztározók
-választási rendszer üzemeltetése
-Mol, Rába, Főgáz, Vízművek
-magánnyugdíjpénztárak

A lista lehet, hogy nem teljes. Nos, továbbra is állnak a kérdéseim, amelyekre nem válaszoltál: mi a véleményed a videóról, illetve jobboldali, vagy baloldali lépések az államosítások, illetve az erőszakos rezsicsökkentés? A véleményedet egy kicsit bővebben kifejthetnéd, a jobboldali és baloldali kérdésben elég lesz egy szóban megválaszolni. Előre is köszönöm!
modera
@dzurinda: Az iskoláknál nem gond ez, a dohánykereskedelmet, nyerőgép ágazatot meg betiltatnám eleve, a magánnyugdíjpénztárak stabilitására semmi garancia nem volt, a videóra meg csak annyit, hogy változnak az idők, változik a helyzet. A Fidesz jobboldali, a közművek pedig eddig is degeszre keresték magukat az emberek kárára, szóval miért lenne kifogásom a rezsicsökkentés ellen? Tudod, az én cégem meg mondjuk a démász teljesen külön kategória, mert én senkit nem kopasztok meg, van a megrendelő, van az árajánlat, és megegyezünk. Mindenki jól járt. Nálunk nincsenek alapdíjak, meg vagy hétféle szorzó, amin el sem tudsz igazodni, csak azt látod, ahogy az igazgató fél évente cseréli le a luxus terepjáróját.
modera
@Hellcat: Hiába írtam már, hogy csak egy kis poénnak szántam, besértődtél rendesen. Nyugi, ez még nem a világ vége...:-)
modera
@dzurinda: Még hozzátartozik, hogy a szesz ipart is betiltatnám...Tudom, ezek nem kimondott jobboldali lépések, csak ésszerűek lennének, ha nem volna fekete kereskedelem, no meg a sok szenvedélybeteg, akik belehalnának a hiányukba.
Hellcat
@modera: Semmi gond...én nektek hiába írom le a tényeket ugyan úgy besértődtök...nézd csak meg a nahát haverod úgy berágott hogy még a hozzászólásom is kitöröltette. Pedig én csak neki akartam jót.
Pisti271
@dzurinda: tegnap, 13:08
Ott van a gond, hogy a szociknál csak a 12 milliárd adósság szerepel,
és hiányzik az, hogy megtakarítás(oka)t is átadtak. Pl a nyugdíjvagyon.
Ezt nekik jóvá kell írni és átvezetni a Fidesz számlájára.
Azaz úgy kell tekinteni, mintha a szocik 9 milliárdot vettek volna fel és
nem 20 milliárd adóssággal adnák át a kormányzást, hanem 17-tel.
Ugyanezt a Fidesznél úgy kell tekinteni, mintha 17-ről nőtt volna a
jelenlegi 23-ra az adósság, nem 20-ról.
Voltak még aprópénzek, pl MOL vásárlás, szintén szocik által hagyott pénzből.
Pl kölcsön a bankoknak konszolidációra, amit azok becsülettel törlesztettek.
Pisti271
@Pisti271: Bocs, minden számot ezerrel szorozni kell az előző hozzászólásomban.
Yoda69
@modera: Azt hiszed a betiltas megoldana a problemat, akkor nagyon gyermeteg vagy.
Egyet ernenek el vele: meg jobban felporogne a csempeszet es a feketepaic. No meg tetemes adotol esne el az allam.
Gondolom jobbikos lehetsz, azok ilyen fekete vagy feher alapon gondolkodok.
modera
@Yoda69: Azt hiszem, odaírtam, hogy a feketekereskedelem miatt ez nem lehetséges, meg persze az adóbevétel is nagy részt ezekből van. Én jobbikos? Az entero? :-))
bundi
@dzurinda: bocsi én ezt így látom:
a csúnyaszocik 2002-ben kb 9 224 milliárdos mínusszal vették át a stafétát...
www.akk.hu//kepek/upload/2003-12/2002report.pdf
(11. oldal)
majd 2010 áprilisában 19 323 milliárdos mínusszal adták át...ez tényleg kb 10 000 milliárdos többlet...ill kevesebblet...de ha figyelembe vesszük, hogy ebből kb 1000 milliárdot továbbhiteleztek a bankoknak, (amit már a fidesz regnálásakor törlesztettek vissza, valamint 1000 milliárd le volt hívva, de az mnb-nél parkolt...(tudod ami a molra, a drávára...stb re lett költve)...és a célja az imf törlesztés könnyítése lett volna...na ez sem a szociknál fogyott el...valamint az a csúnya 3000 milliárd, amivel a szocik kevesebbet kaptak igaz, de később a nyugdíjaknál jól jött volna... na ezt sem ők tapsolták el...ez összesen kb 5 000 milliárd, ami az ő idejükben lett felvéve, de mégsem ők költötték el...tehát inkább annak kell felírni, aki a nyakára hágott...nem gondolod?
tehát a csúnyaszocik ciklusonként (4 évenként) kb 2500 milliárdos hiányt generáltak... ebben benne volt egy gazdasági világválság, valamint az államilag finanszírozott lakáshitelek évi kb 300-600 milliárdos terhe az elején...ezt mondjuk a fidesz igérte az embereknek, csak szavazzanak rájuk, de a szociknak kellett fizetni...pont mint most a rezsicsökkentésnél az állami kompenzációkkal...ebben egyetértünk?
egy cikk erről:
tenytar.blog.hu/2011/06/22/allamadosag_szammisztika_avagy_hogyan_novelte_
elenben most az adósság kb 23 000 milliárd, azaz kb 4000-el több
de itt az újabb adat:
444.hu/2014/02/27/ujabb-magyar-csucs-ilyen-sok-meg-nem-volt-az-adossagunk
bocsi ez régebbi de itt az újabb:
www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy
2014 február 23 391...
a francba de csiga vagyok... azóta megint ugrott egy kicsit...kb 670 milliárdal
www.origo.hu/gazdasag/20140319-18-eves-csucson-lehet-az-allamadossag.html
tehát most kb 24 100 körül lehet...
tehát ez kb 5000 milliárddal több mint a...
bundi
@dzurinda: folyt köv:
ja és @Hellcat: nak is írogatom ezt...
tehát ez kb 5000 milliárddal több mint a fülkeforradalom előtti...
és ehhez hozzá lehet csapni, azt a 3000 milliárdot a manyupból, és a kétszer 1000 milliárdot a bankoktól meg az mnb től...tehát ez 10 000 és akkor ehhez még nem számoltam hozzá, hogy matolcsy mester is lecsapolt kb 2000 milliárdot a devizatartalékból amit szintén a kisgömböcék játszanak el, de nem ők spóroltak össze...tehát mennyinél is tartunk... kb 12 000 nem egészen 4 év alatt?
és ennek ellenére kb mennyivel is nőttek az éves bevételeik?
ha az adókat nézzük, különadókkal, együtt kb 32 százalékkal nőttek az adóbefizetések...ha a manyupot, amit eztán az államnak fizettek az emberek, és nem a manyupnak, az durván évi 350 milliárd plusz...és az uniós támogatások lehívásában is jobban teljesítenek...ja és most írtak alá az oroszoknak mai áron kb 3000 milliárddról, egy olyan atomerőműre, ami majd kétszereséért termeli az áramot a jelenlegi piaci árnak (és ha bevezetik a sok megújulót nyugaton...)
na szóval én így látom...és te hogy? mi az amiben nem vagyunk közös nevezőn?
ja és ez szól kedves @nahát: elvtársnak...és@modera: úrnak is, aki cégvezető létére nem szereti a statisztikákat tényeket... mert azok olyan csúnya képet mutatnak kisgömböcről...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.