Egyre nagyobb teher az önkormányzatnak a tömegközlekedési cég üzemeltetése. Az államosítással megszabadulna ettől – olvasható a szerdai Népszabadságban.
A Népszabadság információi szerint az első változatban a buszágazatot választanák le először a főváros közlekedési cégéről, amelyet azután beolvasztanának a Volánbuszt, illetve a városi helyközi szolgáltatókat is tömörítő állami holdingba. A kötött pályás üzemre várhatóan külön céget hoznak létre, miközben a HÉV-viszonylatok üzemeltetését a MÁV kaphatná feladatul. A trolik sorsa bizonytalan: gumikerekesek ugyan, de felsővezetékhez kötöttek, így egyelőre egyik utódhoz sem sorolták be az ágazatot.
A másik változatban egyszerűen csak állami kézbe vennék a fővárosi közlekedési cég egészét.
A BKV különválasztásának alapját az új buszüzemeltetési modell teremtette meg 2013-ban, amely lehetőséget adott külső vállalkozók bevonására. A BKV piacvesztése 2014-rere meghaladta a 27 százalékot – írja a Népszabadság.
A Fidesz vezetősége megelégelte a főváros állandó „kuncsorgását". Lázár János már 2012-ben azt üzente Tarlós Istvánnak, hogy „ne csak tartsa a markát, hanem álljon elő megoldási javaslatokkal". A városvezetés ötleteit – adókivetési jog, dugódíj – azonban a kormány rendre lesöpörte az asztalról.
16 hozzászólásarrow_drop_down_circle
igy hangzik: " Felcsút felsö "... átszállás a 123776.sz Sólyom repülöre,
és a Jobboldali szárnyashajóra !!
Le kell gyalulni . Vagy esetleg maga az utas túl zavaró ?
Új hozzászólás