Egyre nagyobb teher az önkormányzatnak a tömegközlekedési cég üzemeltetése. Az államosítással megszabadulna ettől – olvasható a szerdai Népszabadságban.

A Népszabadság információi szerint az első változatban a buszágazatot választanák le először a főváros közlekedési cégéről, amelyet azután beolvasztanának a Volánbuszt, illetve a városi helyközi szolgáltatókat is tömörítő állami holdingba. A kötött pályás üzemre várhatóan külön céget hoznak létre, miközben a HÉV-viszonylatok üzemeltetését a MÁV kaphatná feladatul. A trolik sorsa bizonytalan: gumikerekesek ugyan, de felsővezetékhez kötöttek, így egyelőre egyik utódhoz sem sorolták be az ágazatot.

A másik változatban egyszerűen csak állami kézbe vennék a fővárosi közlekedési cég egészét.

A BKV különválasztásának alapját az új buszüzemeltetési modell teremtette meg 2013-ban, amely lehetőséget adott külső vállalkozók bevonására. A BKV piacvesztése 2014-rere meghaladta a 27 százalékot – írja a Népszabadság.

A Fidesz vezetősége megelégelte a főváros állandó „kuncsorgását". Lázár János már 2012-ben azt üzente Tarlós Istvánnak, hogy „ne csak tartsa a markát, hanem álljon elő megoldási javaslatokkal". A városvezetés ötleteit – adókivetési jog, dugódíj – azonban a kormány rendre lesöpörte az asztalról.

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
dömdödöm
Hihetetlen egyszerűen hogy ebben a világviszonylatban kis pöcs városban
nem tudnak normálisan üzemeltetni egy tömegközlekedést :-((
dzurinda
Az államosítástól önmagában nem lesz nyereséges a BKV, valódi reformok kellenének, és akkor nem kellene állandóan kipótolgatni a pénzt.
Hellcat
@dzurinda: Meg nem kéne szétlopni...de ez állami kézben se lesz másként.
silber13
Ki vitette oda azt a félnótás Vitézy kölyköt!
silber13
@postamester: Tudom! Csak rá kell nézni, ,egyb,,,,,,,,,ől ,k,i,derül, a ,ro,k,on,ság!
Yoda69
Privatizalni es nyeresegesse kellene tenni. Az allamositassal csak az adofizetok terhei nonek tovabb, mert nekik kell a veszteseget fedezniuk. Csakugy mint a rizsahaboru hatalmas vesztesegeit is.
Igazi Trebics
Aki tud, a világon bárhol, nyereséges közösségi közlekedésről, az tegye fel a kezét!
Pálinkafőző Rézüst
Most is közpénzből tartják fent, államosítva is úgy lesz. Ez simán csak a leendő királyság határainak kitolása.
postamester
@Pálinkafőző Rézüst: Majd ha a 4-es, 6-os villamosok egyik megállója
igy hangzik: " Felcsút felsö "... átszállás a 123776.sz Sólyom repülöre,
és a Jobboldali szárnyashajóra !!
Gyuri Géderről
Megindul a lóvasút közlekedés. A zöldek is örülhetnek. A megújuló városligetben pedig lehet legeltetni.
Grafix69
Vajon kinek kell a BKV? E heti kérdésünk megfejtői közt Pancsolo arénába jegyeket osztunk szét a Kazah válogatott és Felcsút SC meccsére.
dömdödöm
Nem értem mi zavarhatja őket , középen a duna ? be kell temetni . Budán a hegy ?
Le kell gyalulni . Vagy esetleg maga az utas túl zavaró ?
kata53
@silber13: Valami orván rokon , amint lejjebb is írják

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.