A Fidesz a reklámadó kommunikációjában meglovagolta az emberek kereskedelmi tévék elleni érzéseit – írja a hvg.hu.
Megjegyzik, hogy nem szereti a reklámokat és a valóságshow-kat a magyar néző: ha kérdezik, azt válaszolja, hogy egész nap dokumentumfilmeket néz, soha nem kapcsolna Győzikére.
Hiába azonban a gazdag kínálat ismeretterjesztésből, objektív felmérések szerint a bulvár, a reality mindent visz, csak a nézők nem akarják bevallani, hogy igenis rá vannak kattanva ezekre a műsorokra, sőt, még a reklámokat is tűrik.
A 105 magyar nyelvű csatorna és a 7 országos napilap közül az RTL, illetve TV2-csoport és egy bulvárlap, a Blikk rendelkezik a legnagyobb közönségaránnyal, vásárlóval. A műszerek adatait kiértékelő Nielsen Közönségmérés szerint pedig a legnézettebb 50 műsor listájára egyetlen dokumentumfilm sem fért fel a múlt héten – olvasható a hvg.hu cikkében.
A Fidesz most sem bízott semmit a véletlenre. A hvg.hu úgy értesült, ahogy a legtöbb döntés előtt, a párt most is készíttetett egy felmérést a reklámadó fogadtatásáról, amiből az jött ki, amit L. Simon is emlegetett az interjúban: a közönségnek ellenérzései vannak a hirdetésekkel, a bulvárműsorokkal szemben.
Fel kellene végre fogni, hogy a kereskedlemi médiának nem feladata a népművelés (okádok a szótól is), arra ott van a közmédia. Miért nem az immár 6-8 csatornával is rendelkező, évi 78 milliárdból gazdálkodó köztévén kéritek számon, ha annyira kultúrálódni meg "angol nyelvtant" tanulni vágytok?
A kereskedelmi média feladata a szórakoztatás, és igen, az meg kienk milyen. Alpári, bulváros, botrányos, de az, hogy én azt nézzzem-e majd én eldöntöm. Nem kell jóságos óvóbácsi hozzá.
A szolgalelkű, mindig máshoz igazodó, állandó kapaszkodót kereső embereknek van csak szükségük ilyen vigyázó L. Simon-félékre. A magyaroknak azért nincs igényük a sajtószabadásgra, mert nem tudják mi az.