Az Origo számolt utána, hogyan alakult a Közgép nyeresége az utóbbi időkben. Simicskának mostanában nincs oka az örömre: bár tavaly alapvetően kevesebb építőipari pályázatot írtak ki, ehhez képest is szembetűnően csökkent a Közgép által elnyert állami megrendelések száma.
Ha csak a januárt vesszük alapul, így alakulnak a közgépes beszerzések: 2013 januárjában 8,7 milliárd forintot nyert el a vállalat, 2014 januárjában 20,3 milliárdot, míg idén januárban mindössze 1,8 milliárdot. De a február sem alakult jól az építőipari cégnek: a hónapban mindössze egy 2,96 milliárdos megbízást nyertek el – azt sem önállóan, hanem a Tokaj konzorcium tagjaként.
A Közgép 2013-ban még összesen 431,9 milliárd forintot nyert el egyedül vagy konzorciumban, de tavaly már csak ennek az összegnek a negyedét nyerte: 100,6 milliárd forintot. Ebből is csak 10,2 milliárd volt az, amit egyedüli indulóként kapott.
A Közgép visszaszorulásával párhuzamosan ugyanakkor egyre nagyobb sikereket ér el a Duna Aszfalt, amelynek két magánszemély, Szíjj László és Varga Károly fele-fele arányban a tulajdonosa. Ugyanakkor a Duna Aszfalt csoport kapcsán felmerült Orbán Viktor jó barátjának, Mészáros Lőrincnek az érdekeltsége is. A Közgép riválisa 2012-ben még 60 milliárd forintot nyert, 2013-ban már majdnem 90 milliárdot. Tavaly pedig összesen mintegy 103,4 milliárdnyi megrendelésük lett közbeszerzések révén egyedül, illetve konzorciumi tagként.
Összeségében elmondható, hogy a Közgép korábbi fölénye eltűnt: az Origo számításai szerint tavaly már mindkét cég egyaránt körülbelül 15 százalékot hasíthatott a közbeszerzések építőipari tortájából.
De most a Mészárost kell felfuttatni. Simicska nyelve megkopott,
a Mészárosé még nem annyira.
A jövőben a Simicskának be kell érnie a " morzsákkal "