Hatósági szerződést kötött az NMHH a Telenorral és a Magyar Telekommal; ennek értelmében a szolgáltatók a díjak július elsejétől tervezett módosításánál biztosítják az előfizetői jogok érvényesülését – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.

Az NMHH felidézte, hogy az előfizetői jogok érvényesülése, valamint a jogszabályi előírásoknak való teljes körű megfelelés érdekében hatósági eljárás keretében vizsgálta a Magyar Telekom és a Telenor július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosításait.

A Magyar Telekom a hatósági szerződés kapcsán megerősítette, hogy a szolgáltató számára kiemelten fontos az előfizetői érdekek védelme, ezért az eljárás során mindvégig együttműködött a hatósággal. Ennek eredményeként a hatósági elvárásoknak megfelelően módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek eljuttatott, 2015. július 1-jén hatályba léptetni kívánt kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatára vonatkozó előfizetői tájékoztatást.

A szolgáltató vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti és előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak. Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen.

A módosítás elutasítását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.

A kiegészítő tájékoztatás nem vonatkozik azokra az előfizetőkre, akik egyedi előfizetői szerződésüket 2015. május 1-jét követően, már a szolgáltató által közzétett új díjtételek elfogadásával kötötték meg – közölte a cég.

A hatóság folyamatosan ellenőrizni fogja a hatósági szerződés teljesítését, a szolgáltató pedig vállalja, hogy ezzel kapcsolatban tájékoztatja a hatóságot.

A Telenor is azt közölte, hogy a szerződés értelmében személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítás-változásokról. Ennek megfelelően a szolgáltató június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról.

A tájékoztatás szerint az előfizetők a módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével.

A hatóság pedig folyamatosan ellenőrizni fogja a hatósági szerződés teljesítését, és kiemelt figyelemmel kíséri a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszok alakulását.

Az NMHH üdvözli és fontos lépésnek tartja a szerződés megkötését, ezzel ugyanis lehetővé vált az eljárás gyors és eredményes lezárása, ami az érintett nagyszámú előfizető érdekét is szolgálja – áll a közleményben. Hangsúlyozza a hatóság ugyanakkor, hogy a piaci szereplőktől továbbra is elvárja a jogszabályi előírások teljes körű tiszteletben tartását és a jövőben is határozottan fel fog lépni ezek védelmében.

28 hozzászólásarrow_drop_down_circle

bencemacska
Tiltakoztunk az "internet adó" ellen, most megkapjuk ilyen formában!
Minden hónapban jön egy SMS a Szerződés módosításáról, persze nem közlik egyenesen, hogy DÍJEMELÉS!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
wagabund
Nagy összegbe fogadnék, hogy előbb-utóbb, így is-úgy is, de rácuppanunk a hosszúcici szabad végére...
Souky Sanjay
Úgy van.Ez megint valami hatalmas szopatás.Csak még nem tudjuk pontosan,hogy milyen formában,de az biztos,hogy vagy így,vagy úgy,de fizetni fogunk.Nem véletlenül lobbiztak az EU-ban a roaming díjak eltörlése ellen.
bencemacska
Tiltakoztunk az "internet adó" ellen, most megkapjuk ilyen formában!
Minden hónapban jön egy SMS a Szerződés módosításáról, persze nem közlik egyenesen, hogy DÍJEMELÉS!
Főlökött
Nem értitek a lényeget, sajnos ! Ez egy írdatlan nagy játék, a szolgáltatók részéről.

Küldenek értesítésként egy sms-t, hogy kétoldalúan módosítják a szerződést, ha nem reflektálsz a leírtakra. Így, ha semmit nem mondtál, jeleztél vissza számukra, kétoldalú szerződésmodosításnak fogják fel és így is járnak el, saját érdekükben.

De ha betipegünk az ügyfélszolgálatra, egész jól elbeszélgetnek velünk, de igazolást nem adnak arról ÍRÁSBAN !, hogy nem kívánjuk a szerződésmódosítást. Tehát megtehetnek bármit, bizonyítani mi nem tudunk semmit! Mint tudjuk : "szó elszáll, írás megmarad !"
Ezen dolgok megelőzése tárgyában, szépen bevéstem a panaszkönyvbe, így bizonyítani tudom, hogy ott jártam és nem kívántam élni a módosítás lehetőségével. Az ott dolgozó hosszúcombú néni vérig volt sértődve ténykedésemen, de roppantul nem izgatott a véleménye és mondani valója.

Szóval javaslom ésszel ténykedjünk ! Ha nincs kétoldalú szerződésmódosítás, nincs emelés sem !
Aki nem hiszi : 2013. évi V Törvény : 6.58§, 6.63§, 6.79§ szakaszokat olvassa el. Mielőtt átvágnának bárkit is.
verum
Én küldök a szolgáltatómnak egy SMS-t, hogy kétoldalú szerződés értelmében ezen túl fele annyit akarok fizetni, mint eddig. Ha két héten belül nem válaszol, akkor elfogadottnak tekintem.
m.macskosz
@bencemacska: 30-as vagy? Nekem is jönnek az SMS-ek, és mindig kormányrendeletre hivatkoznak, szóval nem a Telenorral van ám itt a gond, hanem a kormánnyal, amelyik rájuk lőcsölte a kábelenkénti iksz százalékos adót! Ja, hogy azt a kedves előfizetők már elfelejtették? A Telenor épp úgy a profitért dolgozik, mint bárki más. Már az is csoda, hogy eddig tűrtek. Gondolom, úgy döntöttek, hogy nem fogják mééééééészaros, tiborcz, garancsi, csányi, széles...vagyonát növelni a saját kárukra.
Toby
@Főlökött: Úgy tudom, hogy egyetlen egy jogszabály sem respektálja a "hallgatás-beleegyezés" elvét !
Ilyen nincs, illetve csak addig működik, amíg egy tökös ügyvéd el nem kapja ezeknek a pofátlanoknak a f@szát !
Mégis milyen jogalappal futkároztatják az ügyfeleket ezek a szarházi csalók ?
Amíg nincs egyértelmű, kétséget kizáró ügyfélnyilatkozat, addig egoyldalú a szerződésódosítás !
m.macskosz
@verum: Ez korrekt dolog. Ha a biztosítom küld egy levelet, E-mail-t, SMS-t, akármit, akkor arra illik reagálni. Aki nem teszi,vessen magára! Mellesleg még ingyen is van. Van ezer szolgáltató, nem köteles senki a Telenornál maradni, választási lehetőség: mint a tenger.
Egyébként én elfogult vagyok, mert anno nagyon tetszett, hogy a Telenor nem feküdt le a kormánynak és nem kaptam SMS-t, hogy üljek át egy másik autóba március idusán.
m.macskosz
@m.macskosz: biztosítom
helyesen
biztosítóm
Bocs!
verum
@m.macskosz: - egyébként nem a vakvilágba beszélek. Igaz, nem kis hazánkban, de megtörtént, hogy egy illető, aki hitelt vett fel egy banktól élt a lehetőséggel. Amikor megkapta emailben a szerződést, visszaválaszolt és apró betűs megjegyzésében valami olyant írt, hogy amennyiben nem fizeti vissza két héten belül a teljes felvett kölcsönt, a bank eltekint a törlesztéstől. És a banknál elfogadták! Az illető meg persze nem fizetett és megnyerte a pert a bíróságon. :-)
Szóval nem árt serénynek lenni, ha szerződésről van szó, lehet és kell utánajárni. Mert a saját érdekeinket ne mástól várjuk érvényesíteni, elsősorban az a saját feladatunk.
m.macskosz
@verum: Ó, a magyar bürokrácia nem ilyen rugalmas. Hadházinak volt egy szösszenete:
egy hapsin be akartak vasalni valamilyen tartozást, ő meg küldött egy levelet, amelyre egy pókot rajzolt...keresem...
m.macskosz
@m.macskosz: Nem találom, a lényeg, hogy az ürge nyert: eltekintettek a tartozásától.
kkalman
Ki az a hülye, aki többet akar fizetni? A qrmánnyal meg ezúton közlöm, hogy a telefon, internet is a rezsi részét képezi! Akkor mi is van a nagy rezsi-rizsacsökkentéssel?
verum
@Horizont: - nem jó, mert ha feltünő észreveszik és reagálnak. Pont az a cél, hogy észrevétlenül legyen belecsempészve a kívánt eredmény.
Mint ahogy a szolgáltatók teszik.
Főlökött
@Toby: Egyszer már értékelték a telenort, 250 misis büntetést kapott. Úgy tűnik nem volt elég számára.
Még szó sem esett a sumák 14'-es nyári emelésükről, mely szintén problémás volt a hatóság szerint, azóta is néma csend.
Most jönnek ezzel. A Ptk egyértelműen fogalmaz, azért is említettem :
"6:78. § [Az általános szerződési feltétel szerződéses tartalommá válása]
(1) Az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta.
(2) Külön tájékoztatni kell a másik felet arról az általános szerződési feltételről, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, kivéve, ha megfelel a felek között kialakult gyakorlatnak. Külön tájékoztatni kell a másik felet arról az általános szerződési feltételről is, amely eltér a felek között korábban alkalmazott feltételtől.
(3) A (2) bekezdésben leírt feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha azt a másik fél a külön tájékoztatást követően kifejezetten elfogadta."

Szerintem a használattal történő - ráutaló magatartás, nem igazán - az elfogadást jelenti. Illetve, hogy bizonyítja a szolgáltató, a tájékoztatási kötelezettségének teljesítését ? Egy sms-el, melyet vagy megkapott, vagy nem a személy ? :)
Úgy tűnik számomra, egy normálisabb szolgáltatót kell keresnem :(.
Freewolf
Na, most álltam sorba a telenornál, úgy bő két órát! Telefonon is lehet jelentkezni, csak azt nem veszi fel senki! A rendszerük pedig olyan lassú, hogy egyszerűen semmi nem működik. A sok türelmetlen, aki elment, majd 500 Ft-tal többet fizet havonta mint eddig és persze ezért semmiféle szolgáltatást nem kap! Szemét egy cég ez, ahogy lehet lelépek tőlük!
szaboria1
Röhej az egész az ilyen rendeletektől.
m.macskosz
@Freewolf: Én, pedig, ha tehetném, már holnap nem venném igénybe az OTP szolgáltatását!
FHB bankos vagyok, ám, ha on-line bankkártyával fizetni akarom a villanyszámlát, csak rajtuk keresztül tudom. (Kinek is a bűne az, hogy egyes bankok, egyes biztosítók, egyes szolgáltatók nem akarják lenyelni a békát, hanem a fogyasztóra lőcsölik???!!!
Csókold meg a haverodat: orbánviktort!
Freewolf
@m.macskosz: Nem vagyunk olyan nexusban, hogy nyálat cseréljünk és nem tudok banki ügyben válaszolni neked! Én OTP-s vagyok és elégedett vele!
m.macskosz
@Freewolf: Megvesztél, h.farkas, hogy ilyen stílusban válaszolj nekem???!!!
Coki!
Freewolf
@m.macskosz: "Csókold meg a haverodat: orbánviktort! " Én erre válaszoltam! Nem csókolózunk Orbánnal, ennyi na!
m.macskosz
@Freewolf: Bocs, akkor nagyon félreértettelek. Elnézést kérek.
Freewolf
@m.macskosz: Semmi baj! Öncélúan nem sértegetek senkit! Azt ki kell érdemelni! :-))))))))
KERKA
Ekkora marhaságot. Ma van az utolsó nap, hogy kérheted, hogy ne fizessél pluszban 400 forintot.
Na most akkor ha kérem, akkor nem fizetek, ha nem kérem, akkor fizetek. Mi történik erre?
A Telenor szaküzletet nem lehet telefonon hívni, már 3 napja nem veszik föl a telót, kint az utcán pedig hosszú sorban állnak az emberek. Nóóóórmális???
papikadr
T. Ügyfélszolgálat (Telekom.Telenor) Ki az az őrűlt aki ezzel a tarifa emeléssel egyetértene, ha ilyen kérdést tesznek fel.!!?? Igy maga sem fogadom el. Azt is kifogásolom, hogy az ez éven telefon megkeresésre - hűségkedvezménnyel - kötött szerződés alakalmából közölttekhez képest több mint 2000 Ft.-al emelkedett az "otthoni" tv.inter. és telefon díjam. Szeretném ha tájékoztatnának ennek okáról. Üdvözlettel dr. Gyarmati

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.