Bemutatták hétfőn a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karának (GAMF) MegaLux nevű napelemes autóját, amellyel fejlesztői az ausztráliai World Solar Challenge versenyen indulnak az idén.

A felsőoktatási intézményben tartott bemutatón Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára rámutatott: az előrejelzések szerint 2050-re az új autók 65 százaléka részben vagy teljesen elektromos hajtású lesz a világban. Ez a fejlődés, valamint az Európai Unió környezetvédelmi vállalásai egyaránt szükségessé teszik Magyarország számára, hogy részese legyen alternatív gépjárműipari technológiák kikísérletezésének, megvalósításának.

Napelemes autót csinált a Kecskeméti Főiskola

Magyarország egyik legfontosabb ilyen bázisa a Kecskeméti Főiskola GAMF kara, ahol egyaránt rendelkezésre áll a szaktudás és a műszaki háttér olyan világszínvonalú újításokhoz, amilyen a MegaLux napelemes autó – mondta.

Magyarországon a gazdasági növekedés motorja a gépjárműipar, ezért is fontos, hogy legyenek a Kecskeméti Főiskola GAMF karához hasonló tudásbázisok és a kecskeméti Mercedes-gyárhoz hasonló vállalkozások, amelyek fontosnak tartják a jövőbe mutató technológiák támogatását – tette hozzá. Kutasi Zoltán tanszéki mérnök tájékoztatása szerint a projekten 14 tagú csapat dolgozott. A Megalux négykerekű, katamarán formájú futurisztikus jármű. Nagyrészt szénszál-kompozitból készült, mindössze 160 kilogramm tömegű, képes akár óránkénti 130 kilométeres sebességre is.

A napelemes autók világversenyén a járműnek Ausztráliát keresztülszelve, egy forró sivatagi országúton kell majd 3020 kilométert megtennie – jelezte. Thomas Geier, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyárigazgatója az eseményen arról beszélt: a MegaLux csapat támogatásával is igazolni kívánják, hogy a kecskeméti üzem a Mercedes számára egyet jelent a hosszú távú gondolkodással, az innovációval, a rugalmas alkalmazkodás, valamint az együttműködés képességével és a társadalmi felelősségvállalással.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

vadsanca
Ezeket a fiatalokat kell itthon tartani, ezenkívűl a fejlesztéseket magunkévá tenni!
verőce21
Ebben az évtizede tartó projektben állandóan cserélődnek a fiatalok, ahogy végeznek. Ezt közvetlenül a tanszéki docenstől tudom, nincs állandó fejlesztői gárda. Úgyhogy nincs kiket itthon tartani belőlük, mert A-Z-ig senki sem ismeri ezt a projektet, csak részleteiben.

Az első kísérletek egyébként is még csak benzines járgányokkal folytak, a másik vonulat pedig az áramvonalasítás volt. Most pedig ez a napelemes. Mindig más a fejlesztési cél is.
profon
Napelem ? Noooormális ? A napelem megégeti az embert !! Elhamvasztja !! Hamu lesz belőle, aztán meg mindent bemocskol a hamu !! Tessék kérem lábbak hajtani azt az autót.
( Besenyő Pista bácsi )

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.