Átalakítják az észak-pesti rakpartot a Margit híd és a Rákos-patak között, a beruházás májusra készülhet el, a változás azonban minden közlekedőnek – autós, biciklis, gyalogos – rossz lesz a hvg.hu cikke szerint.
A beruházás a vizes világbajnoksághoz – és a fő helyszín, a Dagály uszoda átépítéséhez – kapcsolódik, de a rakparti sétány kialakítása a főváros hosszútávú céljai közt szerepel, ezzel vinnék közelebb az embereket a Dunához.
A hvg.hu cikke szerint a következő problémákra készülhetnek a közlekedők az átépítések után az észak-pesti rakparton:
- korlátot építenek a sétálók és a folyó közé
- a part egyik felén lesz csak kerékpársáv, a másikon nem
- nem engednek a térkőhalmozásból, a kivágott fákat sem pótolják újakkal
- meghagyják a parkolósávot és hozzá a külön szervizutat is a folyóparton
- de ettől még az autósok is vesztenek: kevesebb sávban, lassabban haladhatnak
- olvasható a cikkben.
A sétány megépültével ugyanis az emberek nem tudnak majd közvetlenül a Dunához eljutni, mert a sétányt meredek rézsű határolja lépcsőkkel, amiett pedig korlátot kell alkalmazni.
Az autósoknak sem lesz jobb, a Dráva utca és a Margit híd közötti 2x2 sávból (plusz parkolósáv) egyet elveszítenek, 2x1 sáv marad csak, ráadásul a sebességhatárt a 70 km/óráról 50 km/órára csökkentik.
De a bringások sem örülhetnek: megint csak egy semmibe vezető bicikliutat kapnak, ugyanis a Dráva utca és Margit híd között nem lesz kerékpársáv. Helyette mehetnek a felső rakparti bringasávra. A hvg.hu értesülései szerint a biciklisávot maga a főpolgármester húzta le a tervekről.
A területről több száz koros fát vágtak ki még a tereprendezés alatt, és ugyan ültetnek majd 250 facsemetét (meg 1800 darab cserjét), sok idő lesz, mire az új fák árnyékot tudnak adni.
Új hozzászólás