Minimálisan pozitív irányba változott a diákok szövegértése az országos kompetenciamérés eredményei szerint, ugyanakkor tendenciaszerű változás nem tapasztalható – erről az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese beszélt az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában.

Brassói Sándor azt mondta: változásról igazán akkor lehet majd beszélni, ha a jövő évi felmérések is hasonló eredményt mutatnak.

Ismertette: 2001 óta három évfolyamon (hatodik, nyolcadik, tizedik) évfolyamonként mintegy 86 ezer diák tölti ki a felmérést, amellyel az olvasott szöveg értését és a matematikai eszköztudás alapkompetenciáit mérik.

A tapasztalatok szerint a humán területen a hatodik osztálytól a nyolcadik osztályig, illetve a nyolcadig osztálytól a tizedikig azonos mértékben nő a szövegértés kompetenciája, ugyanakkor a matematikai területen a nyolcadik osztály és a tizedik között kisebb mértékű a növekedés, mint a hatodik és a nyolcadik között. Ez értékelése szerint a szakmának is visszajelzést jelent.

A kompetenciafelméréssel párhuzamosan a szülőkkel egy háttérkérdőívet is kitöltetnek, az eredmények szerint a városokban évről évre azonos mértékben nő a tanulók teljesítménye, szemben a kistelepülésekkel.

(MTI)

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
pozitív irányba változott???
Azt hiszem nagyon mást értünk pozitív irány alatt! =))
elnyomott
A kormány szövegértése viszont egyfolytában mélyrepülésben.
RonaGyuri
@elnyomott: ettől tartok én is, mármint hogy hozzájuk igazodott!
Zeta
Azért vették tervbe némely tanuló tanítasának szinvonal csökkentését.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.