A tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából.

Csaknem 50 ezer forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az internetezők az idén egy felmérés szerint

A hazai internetező felnőtt lakosság körében végzett felmérés szerint idén átlagosan nyolc ember megajándékozását tervezik a karácsonyra készülődők.

Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint már a rendelés előtti tájékozódásban is megelőzi az internet az olyan hagyományos csatornákat, mint a bolti nézelődés, vagy az akciós újságok és egyéb hirdetések, reklámok böngészése. Újdonság, hogy a világhálón belüli tájékozódási források között idén az ár-összehasonlító oldalak használata lett a legkedveltebb megoldás a vásárlás előtti tájékozódás és termékkeresés során, ezeket a válaszadók 74 százaléka veszi igénybe.

A magyar netezők 80 százaléka ezúttal is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18 százalékuk a külföldi rendelés lehetőségét sem veti el, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre. A hagyományos beszerzési módot választók 54 százaléka bevásárlóközpontokban, 29 százaléka szaküzletekben, illetve boltokban vesz ajándékokat. A külföldi rendelésekben élen járnak a férfiak, plázákban viszont szívesebben vásárolnak a nők, illetve a fiatalok és a nyugdíjasok.

Az internetezők 21 százaléka már októberben nekilátott az ajándékok beszerzésének. A válaszadók 39 százaléka nem köti ezt a folyamatot konkrét időszakhoz, inkább a megfelelő akciókra várnak.

Az ajándékok között továbbra is a ruházati cikk, a szépségápolási termék, kozmetikum, valamint a játék a három legnépszerűbb termékkategória.

A kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette el 2019 októberében. A felmérés online adatfelvétellel készült, 3056 fős válaszadói minta alapján.
(MTI)

Cikk- és címlapkép: pixabay.com

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

jesz
Csak jelzem, hogy aki nem netvásárló, vagy csak szkájpol a külföldön élő unokáival, sőt utalni sem tud, horribile dictu kártyája sincs, pláne NFC- s telefonja, az mely statisztikában található?

Tudom, majd megtanulja a pernahajder...főleg, hogy Matolcsi(is) erőlteti a még kártyával nem rendelkező, picivel több, mint egymillió ember bevonását az elektronikus fizetésbe, illetve kivonni az embereket a készpénzes fizetési mánia alól..

Megasztán, sőt..a csekkes fizetés..hát attól még Varga is hülyét kap...az emberek mániákusan gyűjtik a csekk igazoló szelvényét, mert az a biztos...minél öregebb, annál biztosabb, hogy ragaszkodik a kp-hoz, cskkhez...
Málna
@Szeparepa2: Ajándékokra költenek ennyit, szó sincs a vacsiról. Bár gondolom, neked tökmindegy, csak kerestél egy újabb okot a gusztustalan szitkozódásra.
Málna
@Szeparepa2: A cikk az internethasználókról szólt, de rajtuk kívül is a többség simán elkölt ennyit ajándékra.
A mocskos szádból pedig vegyél vissza, lehet, hogy nálatok otthon ez a normális, de én nem tűröm ezt a stílust, még egy mentálisan beteg embertől sem.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.