Utasokkal a fedélzeten húztak tárolóvágányra egy meghibásodott személykocsit csütörtök este a Keleti pályaudvaron.

A MÁV-járatán történt csütörtöki affér után közleményt adott ki a vasúttársaság, amiben az eset azonnali belső vizsgálatáról tájékoztatták az Indexet.

A félreállított kocsiban a klíma hiánya miatt felmelegedett a levegő, ezért egy utas végső megoldásként betörte a kocsi ablakát, majd az utasok a vésznyitóval kinyitották az ajtókat. A kitört ablak miatt rendőrségi helyszínelésre volt szükség, így a vonat csak hajnalban tudott elindulni – közölte pénteken a MÁV-Start Zrt.

A menetrend szerint 20:40-kor Zürichbe és Münchenbe közlekedő Wiener Walzer – Kálmán Imre nemzetközi vonaton műszaki hiba és a rendkívüli hőség miatt meghibásodott az energiaellátó berendezés, ezért nem volt áram a kocsiban.

„A személykocsi helyett az utasok komfortja és biztonsága érdekében a MÁV-Start egy tartalék kocsit állított volna be. A kocsik rendezéséhez, a meghibásodott kocsi kihúzásához szükséges tolatási műveletet úgy kezdték meg, hogy utasok maradtak a fedélzeten”

– áll a MÁV-Start közleményében.

Hozzáteszik: az eset részletes kivizsgálása azonnal megkezdődött, és a belső vizsgáltuk többek között kitér arra is, hogyan fordulhatott elő, hogy utasokkal a fedélzeten a tárolóvágányra húzták a meghibásodott kocsit.

Azt írják, az utasok kártalanítását teljes körűen biztosítják. Kérik az érintett utasokat, jelentkezzenek a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain vagy emailben. A MÁV elnézést kér az utasoktól az őket ért kellemetlenségek miatt.

A Telex megkeresésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság azt közölte:

„A rendelkezésre álló adatok szerint 2022. június 30-án este egy, a Keleti pályaudvarról induló vonat meghibásodott. Miután hangosbemondón elhangzott, hogy az utasok szálljanak le, a szerelvényt 22 óra körül kivontatták az állomásról, félreállították és áramtalanították. Több kocsiban azonban fennmaradtak az utasok, akik a vésznyitó elektronika segítségével tudtak leszállni. Az egyik kocsiban ez sem működött, innen végül az egyik ablak betörésével tudtak kijutni a bent rekedt emberek.”

A körülmények tisztázása érdekében a BRFK VIII. kerületi rendőrkapitánysága foglalkozás körében elkövetett, gondatlan veszélyeztetés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen indított nyomozást.

Forrás: Telex.hu, Index.hu

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

vacsi
"Miután hangosbemondón elhangzott, hogy az utasok szálljanak le, a szerelvényt 22 óra körül kivontatták az állomásról, félreállították és áramtalanították"
Eddig erről nem volt szó, nyilván a MÁV azóta találta ki...
Ettől függetlenül a hangosbemondó ilyenkor nem elég, nem mindenki hallja. Hol volt a kalauz, akinek ilyenkor végig kell járnia a vonatot?!
És már nincs szó arról a kislányról sem, aki rosszul lett a felforrósodott kocsiban; nincs szó a bepánikolt utasról sem, aki akár szívrohamot is kaphatott volna...
Ami legjobban érdekelne: a MÁV új vezérigazgatója mégis, mit gondolt, miért kapja azt a hatalmas (ha jól tudom, havi 5 milliót) fizetést. Esetleg nem kellene érte tennie valamit?
4 napja írtam egy Budapesttől Nyíregyházáig közlekedő szerelvényről, ahol a WC tartályát nem töltötték fel vízzel, így sikertelen használat után, automatikusan lezárt, egy férfi bentragadt. A kérdésem: mi történik, ha egy gyerek ragad benn - hisz egy nagyobbacska gyerekkel már nem megy be a szülő a WC-be. A gyerek bepánikol, rosszul lesz, hőgutát kap, stb...
Végül a vonarot meg kellett állítani, hogy az unokánkat el tudjuk vinni WC-re, hisz az egyetlen lehetőség döglött be. Mégis, mit gondol a MÁV vezér a mogyoróagyával, ilyenkor a gyerek (ne adj'Isten felnőtt) szarja össze az ülést?!
Azért a pénzt nem ingyen adják!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.