Mivel a szálláshelyek már nemigen tudnak szobaárat emelni, trükkös módszerrel hizlalják az egyre ritkásabban érkező vendégek számláit.
Hozott gyertya fényénél fog melegedni a vendég, ha így megy tovább. Forrás: Pixabay
Cél a költségek érvényesítése – egyre „kreatívabb” eszközökkel.
A szállásadók mára annyira megdrágították a szobaárakat, hogy az elérte a vendégek tűréshatárát, ezért most bújtatva emelik tovább áraikat – írja a Portfolio.
Az általános áremelkedés költségeit a szállodások is érvényesítik fogyasztói áraikban. A szobaárakon túli, "csendes" emelések közül hajmeresztő a balatonszemesi Wellness Hotel Szindbád módszere. Ez a hotel "energiaköltség hozzájárulást" vezetett be. Ez a fűtési szezon előtt 1270 Ft/fő/éjszaka, fűtési szezon alatt – az október 20-tól április 20-ig – már 3270 Ft/fő/éjszaka. Ugyanitt kötelező elemként bevezették a "minibár használati díjat" is, ami 1850 forint. A korábbi ingyenes parkolást pedig fizetőssé tették, a zárt, kamerával figyelt parkoló használata már éjszakánként 1270 forint.
A hotel a lap megkeresésére nem reagált, Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke viszont azt nyilatkozta a Portfoliónak, hogy valószínűleg „nehezen értelmezhető” a vendég számára, hogy a fűtésre és hűtésre pluszpénzt kérnek el, inkább felbosszantja. Flesch szerint
mindenkinek magánügye, hogy marketingszempontból hogyan vezeti fel a szolgáltatási árait, de ő nem tudja elképzelni, hogy mostantól a szállodák fapados légitársaságként működve mindenért pénzt kérnek.
Sívó Roland, az AquaWorld Resort Budapest létesítményigazgatója szerint általánosságban elmondható, hogy a szobaáraknál a piac elfogadó képessége a határán van. Ők a csomagjaikból semmilyen szolgáltatást nem vettek ki, viszont a kiegészítő szolgáltatások árait 10-15 százalékkal kénytelenek voltak megemelni.
Drágultak az ételek-italok, a munkaerő, a kozmetikai kezelések, és persze a mosás is.
2 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás