Vitézy Dávid, fideszes közlekedéspolitikus, korábbi szakállamtitkár Facebook-oldalán írt a ma reggeli vasúti balesetről.
Lázárt ekézi a hatalomból kiebrudalt fideszes. Fogadásra felkészül az "ellenzéki" LMP? Forrás: Youtube
Hétfőn leszakadt egy felsővezeték Rákos állomás után egy, Hatvanból a Keleti pályaudvarra tartó elővárosi vonatra, és emiatt füstölni kezdett a mozdony. A fővárosi hivatásos tűzoltók hőkamerával átvizsgálták és átszellőztették a mozdony fülkéjét, valamint segítettek átszállni az utasoknak
a helyszínre küldött mentesítő járatra – írja a 24.hu.
Vitézy Dávid az esettel kapcsolatban leszögezte: a Miskolc-Hatvan-Gödöllő és a Szolnok-Újszász-Gyömrő vonal a legrosszabb állapotú fővárosi törzsszakasz, ami minden beruházásból kimaradt eddig. Rákos vagy Kőbánya-felső állapotát látva még egy laikus számára is világosan látszik: a teljes szakasz felújításra szorul.
Hozzátette: európai uniós forrásból még 2021-ben megkezdték az újratervezést a szakasz teljes átépítésére, a kapacitás növelésére, új állomásokkal az Élessaroknál és a Hungária körútnál, hogy a BKK hálózatához is jobban tudjon kapcsolódni a vasút.
Aztán persze jött Lázár János, a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta, és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten
– fogalmaz Vitézy Dávid, aki szerint belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon.
Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van az elővárosi vonatok sűrítésére az agglomerációból és Rákosmente felől, ennek a szakasznak az állapota pedig Miskolcig kihat a teljes vonal megbízhatóságára
– zárja a posztját a volt államtitkár.
4 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás