A terv a legendás Innocenti és az Autobianchi márkákat érintené. Mindkét márkanév a Fiattal együtt került a Stellantishoz. Az lenne az egésznek a logikája, hogy az olasz kormány az európai terjeszkedés lehetőségét kereső kínai vállalatoknak adná át a két márkanevet, vélhetően azért cserébe, hogy azok Olaszországban gyártsanak autókat.

Az olasz kormány azt fontolgatja, hogy rendelettel átveszi a Stellantis tulajdonában lévő, megszűnt autómárkákat, és felajánlja azokat kínai vállalatoknak – írta meg az autopro.hu

Az olasz kormány terve az Innocenti és az Autobianchi márkákat érintené, ezek a márkát az 1990-es évek óta nem aktívak. Az Innocenti az 1960-as és 1970-es években arról volt híres, hogy elkészítette a brit Mini olasz változatát. A Fiat egykori egysége, az Autobianchi olyan ismert városi autókat gyártott, mint az A112 és az Y10. Mindkét márkanév a Fiattal együtt került a Stellantishoz.

Szentségtörés és hatalmas szégyen? – Az olasz állam erőszakkal adna át kínai kézbe híres talján autómárkákat

Giorgia Meloni olasz miniszterelnök Brüsszzelben  Fotó: MTI/AP/Geert Vanden Wijngaert

Az olasz ipari minisztérium egyelőre nem kommentálta az értesüléseket, míg Stellantis azt mondta a Reutersnek, hogy látta a médiajelentéseket, de a kormány nem tájékoztatta a céget ilyen tervekről.

Az Il Sole közölte, hogy a kormány előirányzatát egy decemberben elfogadott törvény és a Számvevőszék által vizsgált végrehajtási rendelettervezet teszi lehetővé, amely a legalább öt éve használaton kívüli márkákra vonatkozik. Amint a kormány ellenőrzése alá kerül egy ilyen vállalat, azokat „olyan vállalatoknak – köztük külföldieknek is – adhatják, amelyek Olaszországban kívánnak befektetni, vagy külföldön lévő gyártási tevékenységet Olaszországba kívánnak költözni” – írja a törvény.

Az olasz sajtó szerint a kormány az európai terjeszkedés lehetőségét kereső kínai vállalatoknak adná át a két márkanevet, vélhetően azért cserébe, hogy azok Olaszországban gyártsanak autókat.

Forrás: Autopro

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Őrnagy
Nincs benne semmi meglepő.
Svédország már rég eladta a VOLVO-t Kínának.
Az olasz autómárkák után következnek a német és a francia autómárkák!
Magyarországnak megvan az az előnye, hogy magyar autómárkák nincsenek, ezért ez nem lehet nálunk lelki gond.
izéke
@KisTehen: milyen motormárkáink vannak te szerencsétlen? Pannónia,Danuvia,Csepel? Senki nem akarja megvenni a márkanevet,hisz gyár sincs hozzá,igaz ezek a nevek itthon voltak " világhírűek "
jesz
@izéke: nekem mindhárom márka volt... Ebből a Csepel 125-öst adták el Kínának...
az ezüst Danuviát az USA-ba is exportálták... A 250-es T5-ösből a raktárkészletet 5.000.-Ft-ért kiárusították. Na ebből vett az egyik fiam is.
A P21-et kínálták Japánnak, de azok széttárt karral mosolyogva kihozták négyhengeres(soros) Kawasakit...tíz évvel ezelőtt sikerült egy ilyent venni...(ma is használjuk)
Clavigo
@KisTehen: Bazdmeg,,de hülye vagy...kb. mint az @Őrnagy: ..
Őrnagy
@ClavigoGyagyás: Egy húgyagyú gyagyás elmeroggyant sorosbérköcsög seggfejtől ez dícséret!
balos
Tisztelt szörnagy leleplező társaim!Hiába való erőlködés ezek ellen a kultúrhák "ellen" leleplezni a nyakukon tenyésztett tök sötétségét!Ahhoz már olyannak kellett volna születni,mint ezeknek a turulbaszóhűbérúri seggnyalóknak!Az pedig esetünkben kizáró ok a középkorty újra termelő csordájából!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.