Az Olasz-rali második napján a Ford bámulatos formajavuláson esett át. Jari-Matti Latvala nem is tudni pontosan, hogy hányszor szerezte meg a WRC pole pozícióját. Ennek ellenére a napot fél perces előnnyel Sébastien Loeb zárta az élen, viszont Dani Sordo csúnyán visszaesett. Helyét a Fordok vették át. Nem tudni, hogy milyen pirulákat szedettek be a Ford két pilótájával, no meg autóikkal de az biztos, hogy hatott. Latvala és Hirvonen ha így folytatják, könnyen lehet, hogy Sébastien Loebre is veszélyesek lesznek,Hetedik szakasz: Petter Solberget ismét utolérte a balszerencséjeNincsen a WRC-ben még egy olyan peches ember, mint a norvég Solberg. Az ember bátran kimeri jelenteni, hogy ha a Subarusnak nem fogná ki Fortuna állandóan a szelet a vitorlájából, sokkal többre vihetné. hirdetés // A Punte Pianeddát egy ideig biztosan nem felejti el Solberg, aki kerek negyven másodpercet vesztett a szombati nap első megmérettetésén. Így vált pillanatok töredéke alatt történelemmé Petter Solberg dobogós helyezése. A Subarus visszaesett a hetedik pozícióba. A legjobb idővel a pénteken még bukdácsoló Jari-Matti Latvala ért célba, akit csapattársa, Mikko Hirvonen követett. A ralit vezető Sébastien Loeb a takarító szerepét vállalta magára és ez meg is látszódott az egyre csak csökkenő előnyéből. Dani Sordo szintén derekasan helytállt, ám a Fordok szabad szemmel is jól láthatóan közeledtek a Citroen felé. Nyolcadik szakasz: Hirvonen már Sordót támadtaSébastien Loeb csapattársa nem tudott megbékélni rajtpozíciójával és folyamatosan vesztett előnyéből a két Fordossal szemben. A Monte Lerno után mindössze 0,9 másodperc választotta el Sordót az üldözőitől. A szombat második szakaszán ismét Solbergre sújtott le a mennykő. A norvég defekt miatt több mint öt percig vesztegelt és a 14. helyen ért célba. A legjobb időt ezúttal is Latvala autózta, de nem sokkal maradt el tőle csapattársa sem. Kilencedik szakasz: mindkét Ford a dobogónHárom szakaszt bírt ki Sordó, de a kilencedikben muszáj volt átengednie a második helyet Mikko Hirvonennek majd nem sokkal később a harmadikat Jari-Matti Latvalának. "Nagyon boldog vagyok. A navigátorom néha már rám is szólt, hogy ne kockáztassak többet, mert az első szakaszon nagyon a határon autóztam. Most már visszaveszek és csak 100%-ot nyújtok majd az eddigi 110 helyett"- értékelt a célban LatvalaA Forddal ellentétben a Citroen a délelőtti szakaszokon igen csak szenvedett. Mindez valamilyen szinten érhető is volt, hiszen a nap folyamán Loeb és Sordó játszották el a takarító szerepét, ami súlyos másodpercekkel hosszabította meg a kirándulásokat. A szervizparkban mindkét pilóta a körülményekre panaszkodott. Sordó érthetően még a csapattársnál is komorabb volt, hiszen a napot a második helyen kezdte, ám a déli szieszta előtt már mindkét fordos elé került. Az ötödik pozícióban ráadásul ott ólálkodott a hazaiak kedvence, a Stobartos Gigi Galli, aki rendre jobb időket ment, mint Sordó. "Jari-Matti pokolian gyors. Lehetetlen tartani vele a lépést. Ettől függetlenül elégedett vagyok a sebességgel"- foglalta össze tömören a fél napot Gigi GalliTizedik szakasz: Latvala megállíthatatlanul tört előreLatvala tegnap tényleg komolyan gondolta azt, hogy a kilátástalan helyzete ellenére is megcélozza a dobogót, sőt ha lehet, annak legfelső fokát. A finn a Punte Pianeddán ismét brillírozott, és a nap folyamán immáron negyedszer teljesítette leggyorsabban az adott szakaszt, miközben Mikko Hirvonen rendre másodikként ért célba. Ennek köszönhetően a tizedik szakasz után Latvala 7,1 másodpercre megközelítette Hirvonent. Ráadásul egymás doppingolásával Loeb is egyre közelebb került hozzájuk, mert a regnáló világbajnok nem tudta a tegnapi tempóját diktálni. A triász mögött hatalmas szakadék tátongott. Már a negyedik helyen álló Sordo sem jelentett veszélyt rájuk. Gigi Galliról és a többiekről nem is beszélve. Tizenegyedik, tizenkettedik szakasz: Sordo elfáradt, Loeb mentette, ami menthetőSébastien Loeb számára már a hetedik szakasz után nyilvánvalóvá vált, hogy egy dolgot tehet szombaton. Megpróbál minél többet megőrizni a pénteken kiharcolt előnyből. A feladatot tökéletesen teljesítette a francia, hiszen bő fél perc előny megmaradt, ami a tizenkettedik szakaszon állandósult. Ugyanezt nem mondhatta el magáról Dani Sordo. A spanyol a tizenegyedik szakaszon még a negyedik pozícióját is elvesztette. Gigi Gali ha csak egy hajszállal is, de megelőzte a gyári Citroenest. A tizenkettedik szakaszon érdemleges már nem történt. Sébastien Loeb fél percet megtartott az előnyéből, ami elég lehet holnap, bár Latvala őrületes tempót diktál, és szombaton is jóval gyorsabb volt a franciánál.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.