Az Apple Inc. be akar törni az internetezésre képes mobiltelefonokon megjelenő hirdetések piacára, amivel párbajra hívja a világháló reklámpiacának koronázatlan királyát, a világ legnépszerűbb keresőjét működtető Google Inc.-t. Steve Jobs, a vállalat vezérigazgatója bemutatta a sajtó képviselőinek az iPhone okos mobiltelefon alapszoftverének (operációs rendszerének) legújabb, 4. 0-s változatát, amelynek része egy hirdetéskezelő program. Az iAds névre keresztelt szoftver segítségével az iPhone-hoz - továbbá az iPod Touch zenelejátszóhoz és az iPad táblakomputerhez - programokat (alkalmazásokat) fejlesztő vállalkozások komplex, interaktív reklámokat helyezhetnek el termékeikben. Az Apple az iAds segítségével feladott hirdetések utáni bevétel 60 százalékát átadja a programok fejlesztőinek, ami lehetővé teheti, hogy olcsóbban, vagy esetleg ingyen adják szoftvereiket a mobilosoknak. Ez megkönnyíti a legkülönfélébb alkalmazások fejlesztését, amelyek bővítik az iPhone, illetve az iPod Touch és az iPad használatának lehetőségét. Így szélesedik az az egyedülálló programkörnyezet, amelyet csak az Apple készülékeinek birtokosai élvezhetnek. Jobs azzal érvel az iAds mellett, hogy szemben a laptopokkal és a pc-kkel, amelyeket sokszor használnak arra az internetezők, hogy szörfözzenek a világhálón, a mobilkészülékek tulajdonosai inkább az alkalmazásokon belül mozognak. Ez azt jelenti, hogy kevesebbszer találkoznak a keresésekhez rendelt hirdetésekkel - amelyek értékesítésének a Google a bajnoka -, ezért érdemesebb a programokhoz kapcsolni a reklámokat. Miközben az iAds a hirdetések feladásának technikai feltételét teremti meg, az Apple tett egy lépést a hirdetésszervezés, a reklámügynökségek világa felé is. Felvásárolta a mobilreklámokkal foglalkozó Quattro Wirelesst - sajtóhírek szerint 300 millió dollárért -, ám ezzel egyben némi zavart is keltett az alkalmazások fejlesztői körében. Pillanatnyilag ugyanis nem világos, hogy csak az Apple cégén keresztül érkező hirdetések közül választhatnak-e, ha reklámot akarnak elhelyezni programjaikban, vagy más reklámügynökséggel is együttműködhetnek. Némi eligazítást jelenthet ezen a téren, hogy Jobs szerint az Apple hirdetésszervezői tevékenysége még igencsak gyerekcipőben jár.
Az Apple betör a mobilreklámpiacra
Forrás:
iPon
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
Népszerű az Interneten
- Jákob Zoli miatt állt a forgalom Budapesten, nagyon kínos, ami a Ferrarijával történt
- VV Reni és VV Geri megadta a nézőknek a ValóVilág 12. szériájának első intim jelenetét
- Tia Carrere ereklyéi nem vesztek el, 57 évesen is bomba formában van az egzotikus szépségű színésznő
- Iszonyatos, amit ez a pécsi nő művelt a panellakásában
Nagyvilág
- 2024. May 15., 23:54
Közel négy órás műtétet hajtottak végre Robert Ficón, három golyó talált el, sok vért vesztett – Az életéért küzd a szlovák kormányfő
Nagyvilág
- 2024. May 15., 21:12
Megszólalt Robert Fico támadója – Elmondta, miért lőtt valójában
Itthon
- 2024. May 15., 22:22
Már korábban elítélték azt a fideszes polgármestert, aki jogtalanul lakott az EU-s pénzből felújított orvosi ingatlanban
További ajánlatok
Itthon
- 2024. May 14., 17:06
Vigyázat! Medve jöhet szembe velünk Budapest közelében
Sport
- 2024. May 14., 15:22
Rossi keretet hirdetett: ők mennek az Európa-bajnokságra a magyar válogatottból
Szórakozás
- 2024. May 14., 13:44
Az élet élvezetére biztatott a börtön helyett az Adrián hajózó, itthon milliárdos adócsalás miatt körözött férfi – és kiposztolta!
Új hozzászólás