Az Európai Bizottság a szálláshely-közvetítő Booking.com-ot felvette azon digitális vállalatok listájára, amelyek méretüknél fogva szigorúbb versenyszabályok hatálya alá tartoznak.

Egyúttal vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy az X közösségimédia-platform mentesülhet-e e szabályok alól – tájékoztatott a brüsszeli testület hétfőn.

Bekeményít az EU az egyik legnépszerűbb szállásfoglaló oldallal szemben – Milyen hatással lesz a felhasználókra?

Illusztráció: 123rf.com

Az uniós bizottság közlése szerint az online szállásfoglalási platformot üzemeltető, Hollandiában székhellyel rendelkező Booking.com a digitális piacokról szóló szabályozás (DMA) értelmében a továbbiakban úgynevezett kapuőrnek számít.

A digitális piacokról szóló szabályozás szerint az "alapvető platformszolgáltatásokat" nyújtó, kapuőrnek nyilvánított vállatoknak fel kell számolniuk azokat a zárt technológiai rendszereiket, melyek a fogyasztókat egyetlen vállalat, főként saját termékei vagy szolgáltatásai használta felé terelik. A szabályozás előírja, hogy a vállalatoknak lehetővé kell tenniük, hogy "ingyenesen tereljék" a felhasználókat alkalmazásboltjain kívüli ajánlatokhoz. A szabályozás célja, hogy a tartalom moderálása lehetővé tegye a tisztességes versenyt és megkönnyítse a fogyasztók számára a szolgáltatások közötti váltást.

A brüsszeli közlemény szerint a Booking.com március 1-jén benyújtott önértékelése alapján meghozott uniós döntést követően a holland vállalatnak hat hónap áll rendelkezésére, hogy eleget tegyen a szabályozásból eredő kötelezettségeknek, nagyobb választási lehetőséget kínálva a végfelhasználóknak online platformján.

Az uniós bizottság tájékoztatott arról is, hogy a benyújtott önértékelések alapján az X Ads és a TikTok Ads online hirdetési szolgáltatások nem minősülnek kapuőrnek.

Közölték ugyanakkor, hogy a brüsszeli testület piaci vizsgálatot indított az X közösségimédia-hálózattal kapcsolatban a platform szabályozási státuszának további meghatározására.

A közlemény kitért arra is, hogy a kínai ByteDance tulajdonában álló TikTok online hirdetési szolgáltatása, a TikTok Ads noha teljesíti a DMA szerinti kijelölési küszöbértékeket, a platformszolgáltatás nem minősül a szabályozás szerint kapuőrnek.

Forrás: MTI

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.