Idehaza még csak szűk körben terjed, de a tengerentúlon már hatalmasat tarolt a Pinterest a semmiből jött havi 11 milliós havi oldalletöltésével. Sikerességének nem feltétlenül az az oka, hogy valami újat sikerült feltalálniuk a közösségi média területen. De erről majd egy kicsit később. Miről szól a Pinterest? A Gizmodo fogalmazta meg a legpontosabban: a Pinterest nem más, mint a nőknek szóló Tumblr. Hogyan kell ezt érteni? A Pinterest keretsztorija, hogy virtuális faliújságokat készítünk azokról a képekről, melyeket szépnek és jónak gondolunk a világban. (Dizájnban egyébként a Path nyomdokain halad a szájt.) Ha valaki szereti például az építészetet, a Pinteresten megnyitja az építészettel foglalkozó faliújságját, és oda gyűjtögeti a szép házakról, kellemes enteriőrökről, dizájnos bútorokról szóló fotókat. A Pinterest tehát a júzerről eltolja a hangsúlyt a júzer ízlésére. Egészen pontosan: a vizuális ízlésére. Nekem amúgy szimpatikus ez a hangsúlyeltolás. Ez az ígérete a Stellarnak is, csak ott továbbra is inkább egy szűk blognetworkben történik mindez. Épp az ízlés meg a fotók viszik el a tartalmat a divat, a dizájn, öltözködés, az ételek és épületek felé, ami pedig nagyobb százalékban vonzza a fiatal nőket, mint a redditelő geekeket. Na de térjünk rá a lényegre: hogyan lett a Pinterestnek néhány hónap alatt több millió aktív felhasználója? A trükk egyszerű: a Pinterestre regisztrálók Facebook accounttal lépnek be a szolgáltatásba, és a virtuális faliújságokra felkerülő friss tartalmakat a Facebook app automatikusan meg is osztja az ismerősökkel. Az agresszív facebookos taktikának meg is lett az eredménye. Persze a legagresszívebb Facebook-kampány sem ér sokat, ha a becsalogatott júzerek nem kattannak rá a szolgáltatásra. A Pinterest titka szerintem egyszerű: a netezők többségének se ideje se kedve bookmarkolgatni a klassz weboldalakat, blogokat, szájtokat. Nem használnak bookmarkoló alkalmazást és feedolvasót sem. Ők csak egy szájtot szeretnének, ahol megtalálják a menő, cuki, ciki, érdekes, szép, vicces dolgokat. A szempont a Pinterest esetében az esztétikumon van. Szép tárgyakat, szép képeket, kellemes fotókat, ízléses ruhákat, káprázatos tájképeket pedig mindenki szeret nézegetni. Például két facebookozás között. Csak úgy, levezetésképpen. Na akkor kell a pinterest.com-ot megkattintani.
A Pinterest az új Tumblr/Twitter/Facebook
Forrás:
Webisztán
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
Népszerű az Interneten
- Szoboszlai Dominikot figyelmeztették Liverpoolból: ilyet többet nem tehet
- Vitézy Dávid: Karácsony Gergely a lemondásával az új választást maga is el tudja érni
- Megtörtént: Karácsony Gergely a választási eredmények megsimmisítését kérte
- Egymásnak esett Magyar Péter és Orbán Balázs az MCC-s diákok miatt
Sport
- 2024. June 17., 20:08
Megszületett a foci-Eb eddigi legnagyobb meglepetése
Itthon
- 2024. June 17., 19:34
Szijjártó: ami Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban történik, az nálunk elképzelhetetlen
Nagyvilág
- 2024. June 17., 19:33
Ez lehet Ursula von der Leyen sorsa – szivárogtatott a holland miniszterelnök
További ajánlatok
Szórakozás
- 2024. June 16., 23:43
Tóth Gabi olyan titkokról rántja le a leplet, amiről még sosem beszélt
Itthon
- 2024. June 16., 14:25
Húzz a bánatba – Erre senki sem mert gondolni, megfenyegették a fegyveres bankrablót
Sport
- 2024. June 16., 13:22
Így lehet egy nap alatt milliomos lenni legálisan Magyarországon – Mondjuk szerencse is kell hozzá
Új hozzászólás