Idehaza még csak szűk körben terjed, de a tengerentúlon már hatalmasat tarolt a Pinterest a semmiből jött havi 11 milliós havi oldalletöltésével. Sikerességének nem feltétlenül az az oka, hogy valami újat sikerült feltalálniuk a közösségi média területen. De erről majd egy kicsit később.  Miről szól a Pinterest? A Gizmodo fogalmazta meg a legpontosabban: a Pinterest nem más, mint a nőknek szóló Tumblr. Hogyan kell ezt érteni? A Pinterest keretsztorija, hogy virtuális faliújságokat készítünk azokról a képekről, melyeket szépnek és jónak gondolunk a világban. (Dizájnban egyébként a Path nyomdokain halad a szájt.)  Ha valaki szereti például az építészetet, a Pinteresten megnyitja az építészettel foglalkozó faliújságját, és oda gyűjtögeti a szép házakról, kellemes enteriőrökről, dizájnos bútorokról szóló fotókat.  A Pinterest tehát a júzerről eltolja a hangsúlyt a júzer ízlésére. Egészen pontosan: a vizuális ízlésére. Nekem amúgy szimpatikus ez a hangsúlyeltolás. Ez az ígérete a Stellarnak is, csak ott továbbra is inkább egy szűk blognetworkben történik mindez.  Épp az ízlés meg a fotók viszik el a tartalmat a divat, a dizájn, öltözködés, az ételek és épületek felé, ami pedig nagyobb százalékban vonzza a fiatal nőket, mint a redditelő geekeket. Na de térjünk rá a lényegre: hogyan lett a Pinterestnek néhány hónap alatt több millió aktív felhasználója? A trükk egyszerű: a Pinterestre regisztrálók Facebook accounttal lépnek be a szolgáltatásba, és a virtuális faliújságokra felkerülő friss tartalmakat a Facebook app automatikusan meg is osztja az ismerősökkel.  Az agresszív facebookos taktikának meg is lett az eredménye. Persze a legagresszívebb Facebook-kampány sem ér sokat, ha a becsalogatott júzerek nem kattannak rá a szolgáltatásra. A Pinterest titka szerintem egyszerű: a netezők többségének se ideje se kedve bookmarkolgatni a klassz weboldalakat, blogokat, szájtokat. Nem használnak bookmarkoló alkalmazást és feedolvasót sem. Ők csak egy szájtot szeretnének, ahol megtalálják a menő, cuki, ciki, érdekes, szép, vicces dolgokat. A szempont a Pinterest esetében az esztétikumon van. Szép tárgyakat, szép képeket, kellemes fotókat, ízléses ruhákat, káprázatos tájképeket pedig mindenki szeret nézegetni. Például két facebookozás között. Csak úgy, levezetésképpen. Na akkor kell a pinterest.com-ot megkattintani. 

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.