Sokaknak a műrepülés kifejezés kapcsán általában a repülőgépek által a levegőben – sokak számára elképzelhetetlen, lekövethetetlen – bemutatott flikk-flakkok sorozata jut eszébe. Sokaknak személyek villannak be; Nádas Tamás, Veres Zoltán, Besenyei Péter, de természetesen sokak emlékezetében él még Vári Gyula, Kovács Péter vagy éppen "Topi" és "Bagira” neve... A repülőgépek megjelenésével szinte egyidőben kialakult a „műrepülés” – megjelentek a „légi akrobaták” akik a közönségnek repültek, produkcióikkal elkápráztatták a nézőket. A műrepülés kezdeti időszakában áthúzások (kismagasságon), zuhanások és emelkedések (ugrások), valamint nagybedöntésű fordulók jelentették a látványosságot. Az 1900-as évek elején egyes hatóságok egyenesen „öngyilkosságnak” tulajdonítottak néhány, a pilóták által végrehajtott manővert. Az első pilóta, aki 1913-ban hátonrepülést mutatott be a francia Egoud volt. Az, hogy a manővert tudatosan vagy „véletlenül” hajtotta végre nem lehet pontosan...

Forrás: jetfly.hu
Feltöltő: dragonita
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.