Az SR-72 sebessége 6759 km/h, hiperszonikus rakétái lesznek. Órákon belül csapást mérhet bármelyik kontinensen. Már ha sikerül megépíteni.

Forrás: Index
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

sbl
Az SR71 repülőgépről nem árt tudni, hogy a fejlesztő főmérnökök egyike magyar származású volt. Szentes városából ment ki az USA-ba, ahogy akkoriban mondták: "disszidált".

Ami az SR 72-őt illeti pont az SR71 működésének ismeretében azért eléggé szkeptikus vagyok a hadrendbe állításával kapcsolatosan..
Az mind szép, amit leírtak róla, csakhogy volt néhány gyenge pontja, ezek közül az első mindjárt:
Nem volt képes önállóan tevékenykedni az SR71-es sem, ugyanis menet közben időről időre tankolni kellett. (A hiperszonikus sebességtartományban való tartós repülés miatt rendkívül "iszákosak" az ilyen repülőgépek.)
Egy-egy bevetésen ez cca. tíz tankolást jelentett és tartályrepülőgépek egész flottája biztosította neki az üzemanyag utánpótlást.
Az SR71-es hagyományos légvédelmi eszközökkel a maga idejében gyakorlatilag nem volt leküzdhető. Ugyanis amikorra egy adott terület légvédelme reagálni tudott volna rá, akkorra már régen túlhaladt azon.
Akkoriban ugyanis a műholdas felderítés még gyerekcipőben járt még!

Ma ez a helyzet radikálisan megváltozott!
Úgy Kína, mint Oroszország óriásit fejődött a fejlett technológiák alkalmazása és előállítása terén.
A korai felderítés segítségével prognosztizálható a gép útja, mindössze a rá várakozó tankrepülőgépeket (Ezek ma már átépített B747 Jumbók ) kell semlegesíteni.

És a nemzetközi légtérben ugyanúgy szabadon járőrözhetnek a potenciális ellenfelek harci repülőgépei, mint a világ tengereken a hadiflották, tehát egy konfliktushelyzetben a tankrepülőgépek semlegesítésére minden esély megvan!

Ráadásul éppen az idén vágták vissza radikálisan az US Air Force költségvetését éppen úgy mint a más fegyvernemekét - a költségvetési problémák miatt a jenkik.
Pl. A bravúros tudású világhírű műrepülő kötelékek sem tudnak emiatt a nagy repülőnapokon részt venni - ez az Aranysas folyóiratban volt tavasszal olvasható.

És még csak a várható nehézségek egy igen csekély hányadáról ejtettem szót!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.