Jelentős bővülést produkál a globális és a hazai e-kereskedelmi piac, ami kiváló lehetőséget tartogat az újonnan belépők számára. Sokak szerint az e-kereskedő napjaink egyik sikerszakmája, de a kihívásokkal is érdemes tisztában lenni annak, aki Jeff Bezos babérjaira kíván törni.

Mennyibe kerül egy saját webáruház működtetése

Összegyűjtöttük, milyen induló és üzemeltetési költségekkel kell számolni annak, aki online bolt üzemeltetéséből szeretne megélni. Noha számos költségnek van ingyenes vagy filléres alternatívája, túlzás azt állítani, hogy az interneten induló költségek nélkül lehet sikeressé válni.

Az indulást megelőzően el kell készíttetnünk magát a webáruházat. Többféle megoldás közül választhatunk, ezek közül a bérelhető felületek használata a legolcsóbb. Esetükben nincs indulási díj, viszont havi rendszerességgel kell fizetnünk a szolgáltatásért. A legkisebb csomagok jellemzően 5-10 ezer forinttól érhetők el, az ár elsősorban a termékszám függvénye.

Ennél költségesebb választás a webshop-motorok használata, mint a WordPress-WooCommerce, a PrestaShop vagy a Magento. Számos kevésbé ismert lehetőség áll rendelkezésre, de a sablonok és bővítmények kínálata ezeknél a legnagyobb. Noha az alapcsomagok ingyenesen használhatók, egyes fejlesztésekért és „tartozékokért” fizetnünk kell, illetve számolni kell a fejlesztői támogatás költségével is.

A legköltségesebb megoldás értelemszerűen az egyedi fejlesztés, viszont ez esetben nem fogunk korlátokba ütközni. Bármi megvalósítható ilyen módon, csak a megfelelő fejlesztő partnert kell megtalálnunk hozzá.

Akármelyik webáruház típus mellett döntünk, szükség lesz egy tárhelyre és egy domainre. Ezeknek havi vagy éves költsége van. Az induló költségek mellett számba kell vennünk a könyvelői, jogi és egyéb tanácsadói díjakat is.

Nem feledkezhetünk meg a logisztika és a raktározás költségéről sem. A raktározás költsége természetesen nagyban függ a megoldások módjától, illetve egyáltalán attól, saját raktárfelületet szeretnénk-e fenntartani. A logisztikai díjak relatív szűk keresztmetszetet kínálnak egy induló webáruház számára; a megkérdezett marketingszakértő szerint a kis volument értékesítő kereskedők rendszerint rosszabb csomagajánlatokat kapnak, mint a piacvezető szereplők, így sokszor arra kényszerülnek, hogy a vásárlóiktól magasabb szállítási díjakat kérjenek.

Érdemes szót ejteni a marketingköltésekről is. Nem túlzás azt állítani, hogy ezek határozzák meg a webáruház fenntarthatóságát és jövőjét. Mindenképpen adatalapú döntésekre van szükség a különböző forgalmi források esetében, illetve számolni kell a csatornáink egymásra gyakorolt hatásával is; a különböző forgalmi források közvetett módon jól konverzáló direkt forgalmi bevételeket eredményeznek úgynevezett segített konverziók által, a Google Ads kampányok azonban csökkentik a saját ingyenes elérésünket – fogalmaz a marketinges.

A webáruház üzemeltetés kulcsa a tudatosságban keresendő. Minden új szereplő az eMAG, az Extreme Digital és a többi piacvezető konkurense szeretne lenni, de a nyereséges kereskedés elképzelhetetlen az adatok mérése és elemzése nélkül. Szerencsére a digitális térben ez könnyedén megtehető.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.