Az ötlet ismerős lehet régről, most a kancelláriaminiszter beszélt arról, hogy a magántőke finanszírozná a ferihegyi gyorsvasutat. Úgy tűnik, máris érdemes bővítenünk azt a listát, amelyen csütörtöki cikkünkben azt találgattuk, a Budapest–Kelebia fejlesztésen kívül milyen vasúti projekteket kíván kínai hitelből finanszírozni a kormány. Akkor az újraiparosítás, vagyis a hatalmas ázsiai, illetve autóipari üzemek megtelepedése miatt fellépő szállítási többletigények mentén a déli körvasút már folyó és a V0 távlati beruházásáig jutottunk.
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
de arról ami kiderült nagyon úgy néz ki, hogy –sajnos – nem a régi ötlet leporolásról van szó
A derék matyar média lekendezve számol be róla, hogy „a kancelláriaminiszter arról beszélt, hogy a magántőke finanszírozná a ferihegyi gyorsvasutat.” a repülőtér visszavásárlása kapcsán.
Már a contextus is számos fenntartásra ad okot, nem is említve a „gyorsvasút” matyaros/unortodox értelemzésről.
Azonban ez a milyen vasúti projekteket kíván kínai hitelből finanszírozni a kormány elmélkedés erősen sántít. Ami a múltba mutogatás részét illeti valós és főleg reális lehetőség eddig 2 volt, mindkettő valódi gyorsvasút, amit a kínaiak maguknak építenének, s üzemeltetnének, majd egy idő után felújítva átadnák! Ez persze Orbánéknak (Dávidkával az élen) nem tetszett. Hivatalosan nem tesz hozzá a MÁV fejlődéséhez, valójában igen korlátozott a pénz-lenyúlás lehetősége!=))