Az amerikaiak nem törődtek bele, hogy az Egyesült Államok haderejéből kivont katonai helikopterek helyett európai forgószárnyasokat választhat Magyarország, vagy egyelőre lemond helikopterflottája fejlesztéséről. Míg az Egyesült Államok haditengerészeti minisztere, Ray Mabus a napokban Hende Csaba honvédelmi miniszterrel tárgyalt, addig – a Magyar Nemzet úgy tudja – az európai lehetséges beszállítók a kormányfő környezetében és külügyi vonalon „kopogtatnak”. A lap katonai szakértő forrásai szerint az amerikai kormány képviselői az Egyesült Államok tengerészgyalogsága által egykor használt forgószárnyasok elpasszolása céljából egyre intenzívebb és magasabb szintű tárgyalásokat folytatnak a magyar féllel, miközben időről időre megjelennek az európai gyártók lobbistái is félhivatalos és hivatalos egyeztetéseken.

Forrás: mno.hu
Feltöltő: Pilóta
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lbs
Ismétli magát a történelem!

Annak idején lerepült, használaton kívüli első szériás - mai sorozatoknál jóval fejletlenebb - F16-os vadászrepülőgépeket akartak ránk tukmálmi. amelyek már évek óta a sivatagban - ahol tárolták őket - porosodtak.
Méregdrágáért!

Ráadásul intő példa Irán esete, amelynek légi ereje amerikai gyártmányú gépekkel volt felszerelve és amikor kizavarták a korrupt és USA-barát sahot, akkor egyből embargót hirdettek rájuk és az üzemeltetéshez szükséges pótalkatrészekre, meg a fegyverekre, lövedékekre.
(Más kérdés hogy Irán megoldotta ezt a problémát kerülő úton - igaz, hogy nekik erre volt és van is pénzük!)

Ha esetleg az IMF-nek, vagy más a nemzetközi pénzügyi körök által működtetett nemzetek felett álló szervezetnek nem tetsző politikát folytatunk, akkor ez a veszély Hazánkra nézve is fennállna ha bedőlnénk a jenki szirénhangoknak!

Ráadásul ezeket a - kivénhedt még a Vietnami háború korából itt maradt - habverőket ugyanúgy a kinti ócskavastelepről húzkodnák elő, semmilyen eddig használt eszközzel nem kompatibilisek, szállítóteljesítményük jóval kisebb, min jelenleg még hadrendben álló Mi17-es több célra használható helikoptereké.
Nem érdeke Hazánknak, repülős Jurassic parkot alapítani!
Az USA - szokásaihoz híven - megint zsarolásnak is vehető ajánlatokkal bombázza a magyar vezetést.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
lbs
Ismétli magát a történelem!

Annak idején lerepült, használaton kívüli első szériás - mai sorozatoknál jóval fejletlenebb - F16-os vadászrepülőgépeket akartak ránk tukmálmi. amelyek már évek óta a sivatagban - ahol tárolták őket - porosodtak.
Méregdrágáért!

Ráadásul intő példa Irán esete, amelynek légi ereje amerikai gyártmányú gépekkel volt felszerelve és amikor kizavarták a korrupt és USA-barát sahot, akkor egyből embargót hirdettek rájuk és az üzemeltetéshez szükséges pótalkatrészekre, meg a fegyverekre, lövedékekre.
(Más kérdés hogy Irán megoldotta ezt a problémát kerülő úton - igaz, hogy nekik erre volt és van is pénzük!)

Ha esetleg az IMF-nek, vagy más a nemzetközi pénzügyi körök által működtetett nemzetek felett álló szervezetnek nem tetsző politikát folytatunk, akkor ez a veszély Hazánkra nézve is fennállna ha bedőlnénk a jenki szirénhangoknak!

Ráadásul ezeket a - kivénhedt még a Vietnami háború korából itt maradt - habverőket ugyanúgy a kinti ócskavastelepről húzkodnák elő, semmilyen eddig használt eszközzel nem kompatibilisek, szállítóteljesítményük jóval kisebb, min jelenleg még hadrendben álló Mi17-es több célra használható helikoptereké.
Nem érdeke Hazánknak, repülős Jurassic parkot alapítani!
Az USA - szokásaihoz híven - megint zsarolásnak is vehető ajánlatokkal bombázza a magyar vezetést.
Pilóta
"Az USA - szokásaihoz híven - megint zsarolásnak is vehető ajánlatokkal bombázza a magyar vezetést."
--- Exportálnák ezek a libsiket is!:-)
lbs
@Pilóta: A kelleténél lényegesen nagyobb mértékben...
silber13
Skkor menjünk vissza azb időben! KIK is vásárolták meg a Reggianne 2000 licencét? És kik gyártották HÉJA név alatt azt a felettébb rosszindulatú madárkát? És ugyan KIK döntöttek hatalmi szóval a JAS39 mellett, amit élesben soha ki nem próbáltak, szemben a " levitézlett leharcolt F-16 ellenében?
Na de ti itt fentebb, oly zsenialitásba menő ismerői vagytok a honi légierőnek és a mindenféle külföldi gépek technikájának, hogy csodálom, Svejk Csaba miért nem fedezte fel páratlan szakértelmeteket!
talán fékeznetek kellene kissé...
lbs
@silber13: ... Skkor menjünk vissza azb időben! KIK is vásárolták meg a Reggianne 2000 licencét? És kik gyártották HÉJA név alatt azt a felettébb rosszindulatú madárkát? ...
Most ez, hogy jön ide?
Ami a Grippeneket illeti, annak idején az akkori jenki nagykövet, első útja volt berontani a Miniszterelnöki Hivatalba és kérdőre vonni Orbánt, hogy miért nem az amerikai ócskavasgyűjteményből "újítottuk" fel old timer modelekkel a Honi Légvédelem gépparkját.
Most cikkeznek az állítólagos kenőpénzekről, de szeretnélek emlékeztetni, hogy a '70-es években az akkori amerikai csatlósországokon kormányválságok sora söpört végig, mert a jenki újságok megszellőztették, hogy azoknál akik az első szériás F16-osokat vásárolták kormányszinteken kenőpénzt alkalmazott a gyártó a Lockheed.
Miről beszélnek most?
Az F16-os valóban egy folyamatosan fejlesztett jó gép, de nekünk semmi esetre nincs szükségünk a "élesben már kipróbált" első szériás gépekre, amelyekbe tán már az ottani madarak is fészket vertek.
A sivatagi repülős turkáló kollekciója ugyanis kissé avítt és egyáltalán nem ócskavas áron kínálták, kínálják a portékát az amerikaiak.

Ráadásul nem kívánatos, hogy amerikai részről ilyen könnyen zsarolhatók legyünk.
bosszants
@lbs: Ez így butaság, látszik, hogy lövésed nincs arról amiről írsz.
A Gripen az egy fegyver azok szerint akik repülik. (A MIG29 pedig egy bitang jó sárkány!)
Az F16 sem rosszabb, de már bizonyított.
Összességében egyikünknek sincs valid információja, csak rész, de ettől még nem kell butaságot írni!
lbs
Hogy nekem miről van "kövésem" meg miről nincs, azt nem hinném, hogy te - így - meg tudod állapítani!
Az hogy te mennyire értesz ezekhez a dolgokhoz arra viszont meglehetősen meggyőző bizonyíték a következő mondatod: "A Gripen az egy fegyver azok szerint akik repülik."

Miért szerinted egy több célú katonai repülőgép mi más lenne mint "fegyver"?
Nem csak "azok szerint akik repülik", hanem mindenki más szerint is!
Nos akkor néhány "valid információ":

A JAS 39 betűjelzés a következőket jelenti: A "J" a vadász feladatkört (svédül "Jagd"), az "A" a földi csapatokat közvetlenül támogató feladatkört ("Attakker" svédül és általában a nemzetközi nyelben "Támadó") az "S" betű pedig a felderítő feladatkört (svédül és általában a nemzetközi nyelvben "Spanning"_Felderítőt") jelent.
A felderítést rádióelektronikai és optikai eszközökkel felszerelt konténer sergítségével hajtja végre, amelyet külső függesztményként hordoz ez esetben (Mindezek annak idején leírásra kerültek a magyar "Aranysas" című szakfolyóiratban (is).

Mivel a svédországi ellátó háttér rendszerre tervezték, így akár autópályákról is üzemeltethető sorállományú földi kiszorgáló személyzettel, mint azt annak idején Kecskeméten be is mutatták - ha jól emlékszem a 2002-es repülőnapon.
Az üzemeltetése világviszonylatban is olcsó.

Az F16-os hogy mit bizonyított, meg mit nem, az kérdéses.
Legemlékezetesebb bevetése az "Öböl háború"-ban az Irak elleni első nemzetközi agresszió keretében történt.
Tul nehéz helyzete a velük a bevwetésen repülő személyzetnek nem volt, mert a felderítő és rávezető rádiólokátorokat - amire az F16.osok odaértek - már lefogták és megsemmisítették a szövetségesek, számottevő iraki repülőerő meg nem tartózkodott a légtérben.
Így könnyű "bizonyítani"...

Más helyi csetepatékban meg mindig egyenlőtlen színvonalú repülőeszközökkel állt szemben. Viszont fényesen "bizonyított" a hollywoodi tucatsorozatokban...

A MIG29-es gépek valóban kiváló légiflény vadászgépek, a bajuk pl. ha...
lbs
folyt.: normál gázon, tehát nem utánégetővel üzemel a hajtóműve, akkor szabadszemmel is jól látható koromcsíkokat húz maga után a két hajtóműve, ami nagyban könnyíti az optikai felderítését, emellett kissé "iszákosak" is. (Magas a fajlagos üzemanyagfogyasztásuk.)
Ennek ellenére élvonalbeli típus.
Nem véletlen, hogy a németek az újraegyesítést követően is egy ideig még hadrendben tartották az NDK-tól megörökölt MiG 29-es gépeiket.
És ez a gép már valóban többször is bizonyított, mert a világ számos országa tartja hadrendben.

"Összességében" a hazai és a nemzetközi repülős szakirodalomban meglehetősen sok "valid információ" áll az érdeklődők rendelkezésére, csak meg kell keresni (Nem nehéz!) azokat, meg el kell olvasni és tudomásul kell venni...
bosszants
Idézni tudok, múltam egy maghatározható része kötődik a repüléshez, tehát egy kivülállótól nem fogadok el kioktatást!
Elhiszem, hogy te valamilyen gépész vagy de az általad citáltakból látszik, szemléleted nem repülésközpontú, nem érted azt amiről írsz.
Emiatt nem saját szavaiddal fogalmaztál, ahogy én tettem.Részemről vége, mert nem párbajozom fegyvertelen egyénekkel!
silber13
@lbs: Korrekt és pontos a JAS 39 jelzés magyarázata. De a gép nevét azért illő lenne még neked is helyesen írni! Mert ugye nem Grippen, hanem egy p-vel kevesebb kell / Gripen/. Az is igaz, hogy nem csak nálad fordult elő, sokan írták és írni is fogják tévesen.
lbs
Köszönöm a kiigazítást. De ennek a technikai magyarázatokhoz semmi köze nincs - különben sajtóhiba volt, hogy véletlenül egy"p"-vel többet ütöttem be.

Amúgy a Gripen név svédül "Griff"-et jelen.
A keleti mitológiákban található csodamadárról nevezték el.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.