A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megerősítette az MTI-nek, hogy az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszának építése során érkezett bejelentés a felmerült kartellgyanúval kapcsolatban a versenyhatósághoz. Arra a kérdésre, hogy a bejelentést ki tette, illetve hogy indít-e vizsgálatot a versenyhatóság, a GVH nem válaszolt.

Múlt kedden Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek kifejtette: az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.

Az M4-es autópálya építését a kormány európai uniós források felhasználásával építette volna meg, mivel egy több mint 100 milliárd forintos beruházásról van szó. Az Európai Bizottság 2013-ban nem értett egyet a kormány tervével, hogy Szolnok felé autópálya épüljön, ezért a kabinet visszavonta a benyújtott tervezetet, és a bizottság szakértőivel együttműködve megkezdte a projekt átdolgozását, hogy újra benyújthassa azt elfogadásra az Európai Bizottságnak – ismertette Csepreghy Nándor.

A helyettes államtitkár hozzátette, hogy az elmúlt másfél évben számtalan alkalommal tárgyaltak a bizottság szakértőivel, akik folyamatosan nyomon követhették a projekt alakulását. A bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a kormányt képviselő szakértőknek, hogy az M4-es fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi az uniós finanszírozást. Az uniós szabályok szerint ugyanis, ha egy beruházás értéke meghaladja az 50 millió eurót, akkor a tagállamok támogató döntésén kívül az Európai Bizottságnak is hozzá kell járulnia ahhoz, annak érdekében, hogy a projekt a későbbiekben uniós forrás terhére elszámolhatóvá váljon – magyarázta Csepreghy Nándor.

Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter március 26-án elrendelt egy belső vizsgálatot, amelynek április végén lesz eredménye, és ezzel párhuzamosan a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. leállította az építkezést – emelte ki a helyettes államtitkár.

A miniszter múlt csütörtöki sajtótájékoztatóján kifejtette: az Európai Bizottság idén márciusban végérvényesen megvonta a támogatását az M4-es autópályától. Jelezte: a kormány mindent elkövetett a 110 milliárd forint összegű projekt megvalósulása érdekében, s korábban engedélyt adott a beruházás megkezdésére.

A kormány múlt szerdai ülésén hozott határozata értelmében utasították Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vezényelje le a tételes elszámolást a kivitelezőkkel és szerezze vissza az előlegeket. Felkérték a minisztert arra is, hogy tegyen javaslatot arra, hogyan lehet Szolnokot bekötni a hazai autópálya-hálózatba.

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

zöldszem
Mit vizsgálnak???
"a kormány mindent elkövetett a 110 milliárd forint összegű projekt megvalósulása érdekében, s korábban engedélyt adott a beruházás megkezdésére."
" Abony és Fegyvernek közötti szakaszára eddig 40 milliárd forintot fizetett ki a kormány. Ezen felül további 20 milliárd előleget is kapott az öt kivitelező cég "
Mindezek után, rájöttek, hogy kartellezés történt. Nem, nem a kartellezésről már az engedélyezéskor is tudtak, csak akkor még Simicska jó barát volt!

www.youtube.com/watch?v=B7VjL_AChX4
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Senara
Megmagyarázási kényszer , de van értelme ? Gazdasági verseny hivatal több napos megcáfolt hazugságot próbál újracsomagolni ?
zöldszem
Mit vizsgálnak???
"a kormány mindent elkövetett a 110 milliárd forint összegű projekt megvalósulása érdekében, s korábban engedélyt adott a beruházás megkezdésére."
" Abony és Fegyvernek közötti szakaszára eddig 40 milliárd forintot fizetett ki a kormány. Ezen felül további 20 milliárd előleget is kapott az öt kivitelező cég "
Mindezek után, rájöttek, hogy kartellezés történt. Nem, nem a kartellezésről már az engedélyezéskor is tudtak, csak akkor még Simicska jó barát volt!

www.youtube.com/watch?v=B7VjL_AChX4
coni
Jávor már jóval korábban feljelentette a beruházást az OLAF-nál és Lázárnál. Az Unió azt mondta nem vizsgálja mert nem uniós projekt, Lázár meg levelet írt Jávornak, hogy nem kell vizsgálni a beruházást mert nem drága a 4Mrd/km. A napokban többször megszólalt az Unió az ügyben, semmi közük hozzá, nem vizsgálták mert 2013-ban elutasították a támogatást.
Csepregi azt mondta, hogy szóban!!! jelezte az Unió a kartell gyanút.
Mobil123
De ugye akkor az is világos mindenkinek hogy ha Simicska miatt kartelgyanús a berúházás akkor az össze eddigi amiben Simicska benne volt mind az?!!
zöldszem
@Mobil123: De még mennyire. + Simicska, csak egy a sok közül.
Fanta, haverok, mutyi, kartell!! Vagy nem így van a reklám?XD
Mobil123
@zöldszem: De akkor mi lesz az eddigiekkel? Azért kíváncsi vagyok rá mert elvileg kéne akkor a dominó elvnek működni. (legalább is az én agyam szerint)
Anna Mária
Biztos szóltak annak a hivatásos feljelentő kirúgott fideszes tanárnak, hogy lépjen már, azért fizetik. Nem jut eszembe a neve, de már mindenkit feljelentett, aki él és mozog.
zöldszem
@Mobil123: ma, 17:56
A napokban volt egy cikk ahol írtam, hogy többet vártam Simitől, nem tudom pontosan, de azt hiszem Human, azt válaszolta kár reménykedni nem fog tovább köpni, mert a pénz nagy úr.
Az a baj, hogy minden NAV, igazságszolgáltatás, Fidesz egy kézben van. Orbánéban. Ki tud széllel szembe... Nem tudom ki, és mi tudna határozott lökést adni a dominónak. Nem elég, a mutyi, a korrupció, NAV, brókerbotrány, Simicska... Békés járható út kellene, de kevés a remény:((((
Mobil123
@zöldszem: Csak hogy ha ez kartelgyanús akkor esetleg az unió is újra ellenőrzi a maga támogatott beruházásokat. (minden elképzelhető)
Simicska meg nem fog pofázni és ebben Humannak igaza volt. Sokat veszítene ő is .
Fradigege
1. A Simicskát és a Közgépet off-ra kell tenni. Ellenség.
2. Az EU nem adott rá lóvét.
3. Hazavágták a költségvetést, a stadionok csak úgy viszik a lóvét, erre pedig ugyebár nincs keret. Le kell állítani.
4 A kartell csak púder. Erre fogják.

Minden közbeszerzés kartell.
zöldszem
@Mobil123: ma, 19:41
Én úgy tudom, ennél a projektnél (M4) nincs EU-s pénz. Ha nem így van, javítsatok ki!
Ebben az esetben nem is lehet ellenőrzés.
Ha viszont az EU visszamenőleg ellenőrizne, és kiderülne a kartellezés(mert volt, van) akkor viszont dől a dominó. Na, attól Isten mentsen bennünket. Ha ez bekövetkezik, "az utolsó magyar oltsa le a villanyt". És ugyan ez a verzió akkor is, ha esetleg a Jobbik kormányozna. Jörg Haider osztrák nacionalista politikus kormányzása idején Ausztria is szenvedett. Ausztria túl tudta élni, mert a gazdasága rendben volt, de Magyarország abba bele döglik.
coni
@Mobil123: "De ugye akkor az is világos mindenkinek hogy ha Simicska miatt kartelgyanús a berúházás akkor az össze eddigi amiben Simicska benne volt mind az?!! "

Ez a lényeg. Itt már nem "csak" 60Milliárdról van szó, a százszorosáról.
Mobil123
@coni: Hát ez az !! Lásd a drága játszóterek amiért az EU 1.7 milliárd bírságot rót ki.. És ha megindul az ellenőrzés mennyi lesz ilyen . Irdatlan mennyiségű bírságok lesznek vagy visszakéri az általa adott pénzt. Akkor mi lesz??? Miből fugjuk kifizetni??
Hellcat
Valahogy keresztbe kell tenni simicskának...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.