A legmagasabb szintű, úgynevezett Alfa riasztást rendelte el a Magyar Honvédség légvédelmi készenléti szolgálatának NATO Egyesített Légi Hadműveleti Központja szerdán, miután egy brit utasszállító úgy haladt át a cseh és a szlovák légtéren, hogy nem lépett kapcsolatba a légi irányítással – közölte a Honvédelmi Minisztérium (HM) csütörtökön az MTI-vel.

A két Gripen azért szállt fel, mert egy brit Boeing 757-es utasszállító úgy haladt át a cseh, majd a szlovák légtéren is, hogy nem lépett kapcsolatba az ottani civil légi irányítással. Mire a Manchester és Larnaca között közlekedő civil járat a magyar légtérbe ért volna, a NATO légi hadműveleti központja azonnali felszállásra adott parancsot.

A magyar légierő két Gripenje 12 óra 22 perckor szállt fel, és két perc múlva a civil utasszállító pilótái már észlelték a vadászgépeket, és ezután felvették a rádiókapcsolatot a légi irányítókkal. A vadászgépek – az ilyenkor szokásos előírásoknak megfelelően – a déli országhatárig kísérték az utasszállítót, amely a repülési tervének megfelelő útvonalon kilépett a magyar légtérből.

A Gripenek 12 óra 48 perckor rendben visszatértek a kecskeméti repülőbázisra.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
pbalage
a Gripenek csak azért tudtak leszállni épségben, mert Széles Gábor kikapcsolta a gravitációt.
dömdödöm
Kikisérték a szövetségesek polgári gépet mert azok nem látták értelmét békés légifolyosón 10 percenként bejelentkezni minden toronynak .
Szeparepa
Teljesen helyesen jártak el. A gép keletről jött, eleve rizikó zónából Ciprusról. Nem reagált a hívásokra egy egész országon átrepült így... annak a lehetősége, hogy terroristák által eltérített gép, így igencsak nagy lett... szerencsére valami más ok volt, mert a gépről, magyar légtérben már válaszoltak a rádióhívásra, és rendben elhagyta a légteret... olyan szempontból ez nem különösebb hír valóban, hogy egyfelől ugyebár baj nem volt, másfelől a magyar Grippenek ellátták a feladatukat, ahogy azt kell nekik... tehát végül is semmi különös.. bár azért különös, hogy Csehország és Szlovákia fölött miért nem volt se kép sem hang... ez nem játék, nem piti ügy.. biztos hogy alaposan ki fogják vizsgálni, mert olyan nincs és nem lehet, hogy két ország légterén átrepül teljes rádió csöndben... az ok persze nyilván csak valami szakmai fiaskó...
mate03
@Szeparepa:! Teljesen jogos volt a riasztás!Ilyen esetben a biztonság az első!
Dr.Doktorovics trinitron dr.
@Szeparepa: Manchester nem keletre van.Ciprusról Magyarországra nem Cseh és Szlovák légtér felől érkeznek gépek hacsak a földet meg nem kerülte.
Szeparepa
@Dr.Doktorovics trinitron dr.: Ember.. TŐLÜNK...!!! Ciprus merre van mégis szerinted...??? Nem keletre? Netán északra szerinted..? Mondd, minek ez a céltalan, felesleges szőrszálhasogató idétlen okoskodás...???
Dr.Doktorovics trinitron dr.
@Szeparepa: Okostojás a gép Manchesterből jött nem Ciprusról!!
Szeparepa
@Dr.Doktorovics trinitron dr.: Ha ez így van, akkor tényleg én vagyok az okostojás... :D
Dr.Doktorovics trinitron dr.
@Szeparepa: Na jóóóó,Eggyezzünk ki egy döntetlenbe és szent a béke:::)))
Horovitz Ernő
Lehet a "menekülteket" csempészték vissza a feladóhoz :)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.