Egy kisebb falunyi, 400-600 embert el tudnak szállítani, négy hajtóművükkel biztonságérzetet adnak, és nem is olyan rég az egy főre jutó üzemeltetési költségek bajnokai voltak a Boeing 747-esek és a végig kétszintes Airbus A380-asok. Azonban a jelek szerint elfordultak tőlük a légitársaságok, ami középtávon megpecsételheti a sorsukat. De mi a baj velük? Idén januárban volt tíz éve, hogy az első szélestörzsű, teljes hosszában kétszintes utasterű A380-as óriásgép a levegőbe emelkedett – ezzel "az Airbus egy minden eddiginél sikeresebb fejlődési potenciált nyitott meg a repülőgépiparban, a méret a lényeg jeligével. Az elmúlt évtizedben ezt a szabályt a „gyors hal megeszi a lassú halat” nézőpont váltotta fel, és a legfájdalmasabb ütést éppen a legnagyobb konkurens, a Boeing vitte be az Airbusszal folytatott, évtizedek óta tartó öldöklő harcban, méghozzá a 787-es bemutatásával. A sors furcsa fintora, hogy ez olyan erejű csapás volt, amibe még maga a Boeing is...

Forrás: origo.hu
Feltöltő: Commneter
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.