A BKV szerint a Népszabadságban csütörtökön megjelent, a 3-as metró szerelvényeivel foglalkozó írás "valótlanságok sokaságát tartalmazza", a felújítás "profi módon, határidőre sikerült". Tarlós István főpolgármester pedig az Origónak azt mondta, nincs információja arról, hogy a felújítás helyett új metrókocsikat szállított volna az orosz Metrowagonmash.

A BKV Zrt. csütörtöki, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra reagált, hogy a Népszabadságban szakértőkre hivatkozva valószínűsítették: az orosz partner helyzetbe hozása miatt kiírt tender győztese nem felújított, hanem új metrókocsikat szállít Budapestre.

A BKV hangsúlyozta: a módosítások mérlege – a korszerűbb komponensek alkalmazása, a felújítási terjedelem és a tervezett élettartam növelése felár nélkül – számukra és a főváros számára is egyértelműen pozitív. Egy közelmúltban aláírt szerződésmódosítás értelmében a felújított járművek élettartama az eddig garantált 25 évről 30 évre nő. A Metrowagonmash vállalta, hogy a szállítási határidőt egy hónappal előbbre hozza, az eredeti szerződésben szereplő egy prototípus helyett pedig még kettőt legyárt – tették hozzá.

Részletezték: a 3-as metróvonal járműfelújítási és korszerűsítési tenderének kiírása alapján a nyertes pályázó feladata volt, hogy vizsgálja meg a régi kocsikat és felelősen döntse el, milyen mértékben cseréli ki a régi alkatrészeket annak érdekében, hogy minimum 20 évig üzemeltethetők legyenek. A cél az volt, hogy a járművek az elérhető legalacsonyabb áron üzemeljenek, de bizonyos berendezések kötelező cseréjét már a kiírásban is szerepeltették.

A BKV közölte: a vállalkozó Metrowagonmash "a szerződésben foglaltaknak megfelelően" végzi a metrókocsik korszerűsítéssel egybekötött felújítását. A korszerűsítés és felújítás során a hajtásrendszert a legkorszerűbb elektronikus, visszatáplálásra képes aszinkron hajtás váltja fel, teljesen megújul a fékrendszer és a levegőellátásról gondoskodó rendszer, változik a metrókocsik külső megjelenése és belső tere is. Csökken a belső zaj, felújítják az ajtóműködtető rendszert, korszerűbbre cserélik a járművek kommunikációs rendszerét, az utastérbe megfigyelő és képrögzítő rendszert helyeznek el, új utastájékoztató rendszert építenek ki, új helyeket alakítanak ki a mozgáskorlátozottak biztonságos utazásához, valamint javítják az utastér levegőjét – sorolták. Hozzáfűzték: a járművet továbbra is egy ember vezeti, nem kettő, mint a Népszabadság cikkében szerepel.

Úgy fogalmaztak: a 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt közbeszerzési eljárást "igazolhatóan széles körű verseny követte". A tender "semmilyen módon nem volt és nem is lehetett testre szabva", amit a pályázók széles köre is alátámaszt – tették hozzá. A BKV azt írta: határozottan visszautasítják a Népszabadságban megjelent írás "homályos célozgatásait" arra, hogy a pályázat győztese előre eldöntött lett volna. Álláspontjuk szerint a számok egyértelműen mutatják a döntés megalapozottságát szakmai és gazdaságossági szempontból is.

Tarlós István, akit az Origo azzal kapcsolatban kérdezett, hogy sajtóhírek szerint a tender győztese nem felújított, hanem új metrókocsikat szállít, úgy fogalmazott: "nekem nincs ilyen információm, viszont úgy látom, egyeseket bánt, hogy egy csomó minden megvalósult végre, aminek már korábban kellett volna. Ugyanez volt a Széll Kálmán térrel, most pedig a 3-as metró kocsijaival kapcsolatban jön ez a képtelen keresgélés, hogy a kákán is csomót találjanak".

Játékból tételezzük fel, hogy valóban újak ezek a kocsik, most akkor a város mikor jár jobban: ha a pénzéért felújítottakat kap vagy ha teljesen újakat?

- tette fel a kérdést Tarlós István.

Hangsúlyozta: őt találgatások, névtelen szakértői nyilatkozatok nem érdeklik, csak az, hogy biztonságos szerelvényeken utazhasson az a napi félmillió ember, aki a 3-as metrót használja.

A cikk szerint Tarlós István azt is mondta, hogy ha a szállító jobb terméket hoz a vártnál, "az ellen a városnak nem észszerű tiltakoznia".

Az Origo megkérdezte, indít-e vizsgálatot a főváros annak kiderítésére, hogy végül is milyen kocsikért fizetett az önkormányzat több tízmilliárd forintot, amire főpolgármester azt válaszolta: "újságcikkek, találgatások alapján nem akarok vizsgálódni, a közlekedési hatóság pedig úgyis megvizsgálja a kocsikat, mert ki kell adnia az engedélyt."

24 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Hellcat
Nem az a baj, hogy a kocsik újak hanem az, hogy MÁR MEGINT HAZUDTATOK!!!
Bringás
Itt az a lényeg, hogy a kormány tud jó pozíciót is kiharcolni, de azt le kell mindenképp köpködni! Nem baj az, hogy a csahos, aki leszólja ezen utazik kényelmesen, hanem az, hogy lehessen megint szidni Orbánt valamiért! Na most nagyon mellényúlt a banda!
kkalman
Mit lehet tenni, ha az oroszok találtak a raktárban néhány kósza, elfekvő megrendelhető metrószerelvényt? Meg kell rendelni úgy, hogy mindenki mást ki lehessen zárni a lehetséges beszállítók közül. Ügyesek a fiúk, ezt is megoldották. Mi meg majd fizethetünk, ha az EU rosszallását fejezi ki, és megbünteti az országot.
nezelodo
Na csak bámuljanak a zunijós pályázatleső bürokraták, most megtudjátok, milyen az amikor "jönnek a zügyvédek és elintézik oszt jónapot"! Egyébként sem az a dóógotok, hogy megmondjátok, kitől vegyek metró szerelvényt, hanem az, hogy tempósan toljátok az ejurómilliókat, meg tartsátok a pofátokat!
Hellcat
@Bringás: Nézd meg @zöldszem: képét te agyhalott...milyen jobb pozícióról beszélsz te? Ez is csak egy fideszes mutyizás mint a többi.
namihami
Ez a felújítás olyan profi módon sikerült, hogy egyből új kocsik lettek a régiekből.
Hiába a modern és fejlett orosz (volt szovjet) technika ilyen csodákra is képes. Némi jattost is mellékelve a megfelelő zseb... bocs. bankszámlákkal spékelve.
Bringás
@Hellcat: Kevesebbért kaptunk új kocsikat az oroszoktól, mint az alstromtól! Nagy mutyi!
Hellcat
@Bringás: A Skodát akiktől meg olcsón tudtunk volna venni újakat helyből kizárták a versenyből mert az volt a cél, hogy az oroszoknak menjen a pénz...NAGY MUTYI ahogy írod.
Aki Én
@Bringás: Drótszamár! A végtelenül ostoba baromságod nélkül is qrva felháborító ez az eset is. Te tényleg annyira értelmi fogyatékos vagy, hogy ezt sem érted?
Az ilyen aljas és ostoba seggfejek miatt lehetségesek ezek a bűntények.
Nem az új kocsik a felháborítóak, amiknél egyébként sokkal korszerűbbeket lehetett volna vásárolni, hanem a mutyi, ahogyan ez létrejött.
De mit magyarázok egy fogyatékos ártánynak?
volvós
@Hellcat: 10:32

Megegyeztünk / hallgatólagosan / hogy a vadbarom vakkantására
nem reagálunk, hidd el felesleges !!!
Hellcat
@volvós: :) Az a baj, hogy tudom...TUDOM, hogy ez egy agyhalált lábon kihordó seggarc...hidd el magamon is meglepődök mikor írok neki...:)
volvós
@Hellcat: 11:07

Értem, de kicsi önuralommal sikerül ezt a SENKIT elfelejteni !!
Hellcat
Elvitték a szar kocsikat az oroszokhoz, kivettek belőle 1 nagyobb csavart, a csavart félrerakták a többi ment a zúzdába aztán a csavar köré meg "újítottak" pár szerelvényt.
zöldszem
@Hellcat: "..Nekünk az oroszok által felújított metrószerelvényeink funtak majd a 3-as metró vonalán, Szófia viszont hasonló "egységáron" nemcsak hogy vadiúj szerelvényeket vesz, de az árba náluk belefért az ő új 3-as metróvonaluk kontrollrendszerének vásárlása és üzembe helyezése is..."
hvg.hu/gazdasag/20160326_szofia_metrokocsi_felujitas_tarlos_3as_metro_metrowagonmash_siemens?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201603

Egy vaknak magyarázni, hogy milyen a szivárvány... felesleges!
Hellcat
@zöldszem: Ennek is csak az volt a lényege hogy kitalicskázzák a ruszkikhoz a pénzt...Paks2 is hasonló lesz...egy kurva drága átverés...csak azért egy atomerőműnél már...hát na...ott ha gebasz van akkor kis hazánknak annyi.
zöldszem
@Hellcat:Hmmm... III/III névsor! Így sok drága szart ellehet adni...
namihami
@volvós: @Hellcat: és mások is: Ne adjátok fel.
Ne felejtsük el, mert ez a garnitúra fogja adni a 2018-as választás fideszes gerincét is , megspékelve egy totál ellenőrizhetetlen határon túli (erdélyi) garnitúrával, akiknek a számát még ellenőrizni se lehet. Ráadásul az idők folyamán már kellően kistafíroztuk őket az általunk becsengetett adóforintokból. Ergo: annyit számolnak be, amennyi kelleni fog.
Neki (Bringás) már esetleg felesleges, nem is Ő a célközönség, de ha szembesítünk másokat a tényekkel, akkor talán némelyikben megmozdul valami és elindul a kétely.
Csak a remény van és az hal meg utoljára.
Hellcat
@namihami: Már többször leírtam itt, hogy 2014 ben már csalt a fidesz, le is buktak. Kis kamupártokkal, levélbenszavazósdival stb. Ez lesz 2018 ban is.
Bringás
@Aki Én: Megint elgurult a gyógyszered?
Bringás
@Hellcat: Miért nem fogadod meg a Velorexes tanácsát?
sokanvagyunk
A felújítást akkor hiszem el, ha majd 20-30 éves felújított Ladákkal látják el, és használják is az állami vezetők - mindannyiunk megnyugtatására.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.