A BKV szerint a Népszabadságban csütörtökön megjelent, a 3-as metró szerelvényeivel foglalkozó írás "valótlanságok sokaságát tartalmazza", a felújítás "profi módon, határidőre sikerült". Tarlós István főpolgármester pedig az Origónak azt mondta, nincs információja arról, hogy a felújítás helyett új metrókocsikat szállított volna az orosz Metrowagonmash.

A BKV Zrt. csütörtöki, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra reagált, hogy a Népszabadságban szakértőkre hivatkozva valószínűsítették: az orosz partner helyzetbe hozása miatt kiírt tender győztese nem felújított, hanem új metrókocsikat szállít Budapestre.

A BKV hangsúlyozta: a módosítások mérlege – a korszerűbb komponensek alkalmazása, a felújítási terjedelem és a tervezett élettartam növelése felár nélkül – számukra és a főváros számára is egyértelműen pozitív. Egy közelmúltban aláírt szerződésmódosítás értelmében a felújított járművek élettartama az eddig garantált 25 évről 30 évre nő. A Metrowagonmash vállalta, hogy a szállítási határidőt egy hónappal előbbre hozza, az eredeti szerződésben szereplő egy prototípus helyett pedig még kettőt legyárt – tették hozzá.

Részletezték: a 3-as metróvonal járműfelújítási és korszerűsítési tenderének kiírása alapján a nyertes pályázó feladata volt, hogy vizsgálja meg a régi kocsikat és felelősen döntse el, milyen mértékben cseréli ki a régi alkatrészeket annak érdekében, hogy minimum 20 évig üzemeltethetők legyenek. A cél az volt, hogy a járművek az elérhető legalacsonyabb áron üzemeljenek, de bizonyos berendezések kötelező cseréjét már a kiírásban is szerepeltették.

A BKV közölte: a vállalkozó Metrowagonmash "a szerződésben foglaltaknak megfelelően" végzi a metrókocsik korszerűsítéssel egybekötött felújítását. A korszerűsítés és felújítás során a hajtásrendszert a legkorszerűbb elektronikus, visszatáplálásra képes aszinkron hajtás váltja fel, teljesen megújul a fékrendszer és a levegőellátásról gondoskodó rendszer, változik a metrókocsik külső megjelenése és belső tere is. Csökken a belső zaj, felújítják az ajtóműködtető rendszert, korszerűbbre cserélik a járművek kommunikációs rendszerét, az utastérbe megfigyelő és képrögzítő rendszert helyeznek el, új utastájékoztató rendszert építenek ki, új helyeket alakítanak ki a mozgáskorlátozottak biztonságos utazásához, valamint javítják az utastér levegőjét – sorolták. Hozzáfűzték: a járművet továbbra is egy ember vezeti, nem kettő, mint a Népszabadság cikkében szerepel.

Úgy fogalmaztak: a 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt közbeszerzési eljárást "igazolhatóan széles körű verseny követte". A tender "semmilyen módon nem volt és nem is lehetett testre szabva", amit a pályázók széles köre is alátámaszt – tették hozzá. A BKV azt írta: határozottan visszautasítják a Népszabadságban megjelent írás "homályos célozgatásait" arra, hogy a pályázat győztese előre eldöntött lett volna. Álláspontjuk szerint a számok egyértelműen mutatják a döntés megalapozottságát szakmai és gazdaságossági szempontból is.

Tarlós István, akit az Origo azzal kapcsolatban kérdezett, hogy sajtóhírek szerint a tender győztese nem felújított, hanem új metrókocsikat szállít, úgy fogalmazott: "nekem nincs ilyen információm, viszont úgy látom, egyeseket bánt, hogy egy csomó minden megvalósult végre, aminek már korábban kellett volna. Ugyanez volt a Széll Kálmán térrel, most pedig a 3-as metró kocsijaival kapcsolatban jön ez a képtelen keresgélés, hogy a kákán is csomót találjanak".

Játékból tételezzük fel, hogy valóban újak ezek a kocsik, most akkor a város mikor jár jobban: ha a pénzéért felújítottakat kap vagy ha teljesen újakat?

- tette fel a kérdést Tarlós István.

Hangsúlyozta: őt találgatások, névtelen szakértői nyilatkozatok nem érdeklik, csak az, hogy biztonságos szerelvényeken utazhasson az a napi félmillió ember, aki a 3-as metrót használja.

A cikk szerint Tarlós István azt is mondta, hogy ha a szállító jobb terméket hoz a vártnál, "az ellen a városnak nem észszerű tiltakoznia".

Az Origo megkérdezte, indít-e vizsgálatot a főváros annak kiderítésére, hogy végül is milyen kocsikért fizetett az önkormányzat több tízmilliárd forintot, amire főpolgármester azt válaszolta: "újságcikkek, találgatások alapján nem akarok vizsgálódni, a közlekedési hatóság pedig úgyis megvizsgálja a kocsikat, mert ki kell adnia az engedélyt."

24 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
zöldszem
@Hellcat:Hmmm... III/III névsor! Így sok drága szart ellehet adni...
namihami
@volvós: @Hellcat: és mások is: Ne adjátok fel.
Ne felejtsük el, mert ez a garnitúra fogja adni a 2018-as választás fideszes gerincét is , megspékelve egy totál ellenőrizhetetlen határon túli (erdélyi) garnitúrával, akiknek a számát még ellenőrizni se lehet. Ráadásul az idők folyamán már kellően kistafíroztuk őket az általunk becsengetett adóforintokból. Ergo: annyit számolnak be, amennyi kelleni fog.
Neki (Bringás) már esetleg felesleges, nem is Ő a célközönség, de ha szembesítünk másokat a tényekkel, akkor talán némelyikben megmozdul valami és elindul a kétely.
Csak a remény van és az hal meg utoljára.
Hellcat
@namihami: Már többször leírtam itt, hogy 2014 ben már csalt a fidesz, le is buktak. Kis kamupártokkal, levélbenszavazósdival stb. Ez lesz 2018 ban is.
Bringás
@Aki Én: Megint elgurult a gyógyszered?
Bringás
@Hellcat: Miért nem fogadod meg a Velorexes tanácsát?
sokanvagyunk
A felújítást akkor hiszem el, ha majd 20-30 éves felújított Ladákkal látják el, és használják is az állami vezetők - mindannyiunk megnyugtatására.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.