Az oktatással kapcsolatban érthető, ha a pártok rámozdulnak arra a probléma-halomra, ami az iskolarendszer és az oktatáspolitika háza táján található. A politika már csak ilyen. A probléma valószínűleg az lehet, ha a hazai oktatás több évtizedes halódását ismét a felszínen elvégzett kapirgálással gondolják rendbe tenni. Akár csak a látszatok alapján. A Demokratikus Koalíció (DK) három pontos javaslata sajnos alkalmas az ilyen látszat keltésére. Azzal, hogy alapvetően személyek, személyi kérdések felhánytorgatásának tűnik. Függetlenül attól, hogy Balog Zoltán valóban olyan miniszter, aki tökéletesen alkalmatlan az oktatáspolitika szakpolitikai ellenőrzésére. Ahogy Palkovics László sem az, akit fenntartások nélkül lehetne az oktatás közelében tudni. Azonban a DK kifelejt, vagy csak a közleményben a szőnyeg alatt felejt egy egyszerű tényt. Orbán Viktor szempontjából a tökéletesen megfelelő emberek a számukra megfelelő helyen. Egy miniszter, akinek az arcbőrére a szegények cinikus...

Feltöltő: GeoCravker
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
karma1
@GeoCravker: Koszi az ujfent kivalo cikket, elkepzelem, hogy mennyit fogsz most kapni ezert az itteni futyisznyikektol, akik Gyurcsany szerepet ugy szeretnek beallitani az O miniszterelnoksegere, mint A NAgy Iskolabezaro, Oktatasromboloet, pedig tudjuk, hogy Gyurcsany barmit kezdett volna fejleszteni, megvaltoztatni, azt a fide$$ elbol ellenezte, de alternativat nem adott helyette.
Azt hiszem, hogy korosztalyok maradtak ki maris a jo felsofoku, ES szakmai kepzesbol...

Koszi a cikket, mint rendesen...:o)))
glorianna
Nos, ez egy kb. 25 éves projekt. Kétségtelen, ha 90-ben hozzáláttunk volna, most már az eredményeit szüretelhetnénk. Elpazaroltunk legalább 50-60 évet, sok generációt ítélve a lehetségesnél gyengébb felkészültségre, a lehetségesnél gyatrább életkörülményekre. A legnagyobb bajt mégis inkább abban látom, hogy a változtatás szándékát még most sem látom...
Csizmás Kond
Az oktatásnak a gazdaság a motorja. Addig oktatáspolitikáról nem érdemes beszélni amíg annak eredményeit a gazdaság nem igazolta vissza...szóval hosszú az út addig amit néhány év alatt tönkrevágtak.
GeoCravker
@Csizmás Kond: Demagógiának jó, de valójában fordítva igaz. Gazdasági növekedés hosszú távon nem lehetséges normális oktatás nélkül.
Szerinted Jedlik Ányos előbb járt-e iskolába és kapott-e magas szintű természettudományos képzést, vagy mindezt azt követően kapta, hogy a villanymotor elterjedt a gazdaságban.
GeoCravker
@glorianna: Pontosa. Ez egy 25+ éves projekt. Nem véletlen, hogy ott ahol eredményt értek el ott társadalmi konszenzus volt mögötte és nem fideszkivonulaparlamentből típusú nagycsoportos ovodásoknak is szégyen baromsághalmaz.
GeoCravker
@karma1: Az elmúlt 30 évben összesen 3-4(talán-5) olyan évről tudok, amikor egyáltalán szóba kerültek a tanáralkalmassági, nagykoaliciós, képzési ötletek. Ezek az évek nemhogy nem egy miniszterhez, de egy kormányzathoz sem köthetők. Magyar Bálint 2 évet volt miniszter. Pokorninak az első fél év után fogták be a száját. A Zöld könyv munkálktai 2008-ban záródtak le kb 1 éves egyeztetés után. Aztán agyonhallgatták.
Ezt az ország , ahogy @glorianna: írta, 50-60 évig fogja szívni. Alsó hangon
Csizmás Kond
@GeoCravker: Ott ahol a gazdaság megomlik ott nincs akinek taníttatni, ugyanis mindent tudást a gazdaságba leget hasznosítani. Az iskolarendszer azután ment taccsra amikor a gazdaságot kiárúsították és már nem volt honnan pénzt fektetni bele. Most hogy próbálkoznak mindennel előbb olyan valamit kell megalkotni ahol a végzősöket meg lehet fogni mert ha folyton csak külföldnek taníttatnak akkor azzal nem érnek el semmit.
...és Jedlik..na ő épp az ipar és gazdaság legnagyobb fejlődési szakaszában tudott bizonyítani..jó a példád csak nem téged bizonyít.
GeoCravker
@Csizmás Kond: "Az iskolarendszer azután ment taccsra amikor a gazdaságot kiárúsították és már nem volt honnan pénzt fektetni bele."
Persze, persze... Hogyne, hogyne.
A '80-as évekbeli nagy kiárusítás...
Kettőnk közt azt hiszem az a különbség, hogy éltem és dolgoztam a '980-as évek Magyar Népköztársaságában, Te pedig csak a brossúrákat olvastad róla.
Csizmás Kond
@GeoCravker: ...szerintem, az egész baloldali megnyilvánulásodat a balfaszságon keresztül tudod a legjobban kifejezni.
Elindulunk az oktatástól és te már a második beírásodban elkezded a hovatartozást.
...és hogy kitöröljem a csipát a szemedből én nem a '980-as években kezdtem dolgozni a Magyar Népköztársaságban, hanem '971-ben
...és én most is élek és dolgozok és nem azt piszkálom hogy ki kicsoda
...na de hát ki minek születik annak is hal meg.
GeoCravker
@Csizmás Kond: "Elindulunk az oktatástól és te már a második beírásodban elkezded a hovatartozást."
Tévedsz. Pusztán jeleztem a súlyos információhiányodat. Ami ezek szerint szemellenzőbeli kérdés Nálad. Elnézést. A csipáimmal meg el leszek valahogy Amugy csak arra utaltam, hogy az oktatás alsó hangon a '80-as évek óta döglődik. Ha Te szerinted ez a privatizációs lopások következménye, akkor egy másik idősíkon vagy.

Azt meg fenntartom, hogy a gazdaság vs. oktatás lovon fordítva ülsz.
glorianna
@Csizmás Kond: Fordítva: a tartós és eredményes gazdasági fellendüléshez előbb kell a jó köz- és felsőfokú oktatás - akár "megkoplalva" is.
Csizmás Kond
@GeoCravker: pusztán jelezted ???...egyebet sem írtál az állítólagos jelzéseden kívül.
A nyolcvanas években tanult a két nagyobbik gyerekem, mindkettő szakember lett és megélnek a tudásuk után. Volt megfelelő tanári kar, volt megfelelő gyakornoki lehetőség és volt lehetőségük élesben is gyakorolniuk amit az iskolapadban vagy a laborban tanultak.
A szakmai tanulás azzal vett hátraarcot amikor megszüntek azok a lehetőségek ahol gyakorolni lehetett és a megtanultakat még ki sem próbálhatta a végzős...ilyen a bádogostól a gépészmérnökig vagy az ápolótól az orvosig ...mert mint ügyész vagy jogász az ma is van ahol kipróbálja a tanultakat de már ott is betelt a pohár.
Az oktatás párhuzamosan halad a fejlődéssel és ugyancsak párhuzamos a lemaradás is ha annak nincs falhasználhatósági esélye.
ja és szemellenző...szerintem az a szemellenző amikor valaki csak azt fújja amit betanítottak neki, nincs elképzelése sem tehetsége saját képzelőerőre...akár mint a betanított munkás..hogy nem mondjak robotot.
Csizmás Kond
@glorianna: hát persze mert előre mindig a patkót vásárolják meg és csak aztán a lovat.
GeoCravker
@Csizmás Kond: Rendben. Tehát Jedlik Ányos később tanult természetrajzot, mint gazdasági felhasználást nyert az általa is vizsgált villanymotor-ős.
Azért ezt ne nagyon terjeszd,. mert lehet, hogy körbe röhögnek.
A szakképzés rendszerét 83-84 körül kezdték szétverni. Amikor 14-15 éves kortól elvárták a totális szakosodás felé orientálódást. De elfogadom, hogy a fiaid nem ilyen helyre jártak. Az egész országban általános volt ugyan a aszkközépiskolákat érintő kötelező szakosodás, de ők természetesen kivételek. Ha Te mondod...
Aztán 90-91-ben végképp eltörölték a szakmát ios adó szakközépiskolai érettségit, és megszüntették a hagyományos technikusminősítő vizsgákat. A fiaid természetesen kivételek. Őket ez sem érintette nyilván.
'85 körül már világos volt, hogy tanárképzésre az jelentkezik, akit máshova nem vettek fel. De Te természetesen erről mit sem tudsz. Nagyjából tíz évvel később (a '60-as években végzett, vagy még korábbról örökölt tanárok kikopásával) már világosan látszott, hogy a maradványelvű tanárképzés megbosszulja magát. De Te természetesen erről sem tudsz semmit.
Számodra a tanítás vesszőfutása gondolom a Horn, de még inkább a Gyurcsány-érában kezdődött, és jelenleg minden nagyon szép és minden nagyon rendben van.

Ha viszont tényleg ezt kezded erősíteni, akkor a betanult szólamok ismételgetőjének keresésekor ki nagyd a tükröt. Nézz bele és csodálkozz.
Csizmás Kond
@GeoCravker: Nem tudom te ezeket honnan szeded nem is érdekel viszont azt most is állítom, hogy nem az egyetem mellé építenek ipai vagy egészségügyi központot hanem a központok mellé egyetemet...mert ez a folyamat logikája.és mert ez így helyes.
...amúgy egy nyolc osztályt végzett gyerek már kéne tudja mi szeretne lenni...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.