Új ötlet: 2020-tól már csak elektromos autóra adnának ki taxiengedélyt Budapesten. A taxisok nem örülnek.

Nem repesnek a fuvarozók attól az ötlettől, miszerint 2020 után  elektromos autókra cseréltetné le a főváros a taxikat. A társaságok vezetői szerint egyeztetés sem volt a témában, az újabb csere sok millió forintba kerülne a taxisoknak – olvasható a Napi.hu cikkében.

Elektromos taxikat akar a főváros – a fuvarozók nem örülnek

Taxisok demonstrációja 2016 májusában az Erzsébet hídon

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A Nemzetgazdasági Minisztériumtól jött az ötlet, hogy a budapesti önkormányzat hozzon olyan rendeletet, mely 2020-tól már csak elektromos autókra adna ki taxiengedélyt, 2023-tól pedig csak ilyen autókkal lehetne végezni a személyszállítást, a hagyományos típussal rendelkező taxisok engedélyét is bevonnák.

A főváros azzal számol, hogy egy elektromos autó üzemeltetése olcsóbb egy hagyományos járműnél, a gyártók fejlődése pedig azt eredményezheti, hogy 2018-19-re már jóval szélesebb palettából válogathatnak a taxisok, mint most.

Lesznek töltők – de elsősorban a lakosságnak

Az elektromos autók töltéséhez szükséges állomásokat hároméves programban telepítenék a fővárosban, a cél 1100 darab töltőpont – zömmel villámtöltő – létrehozása. Ám ezek a cikk szerint leginkább lakossági felhasználásra lennének, így a taxitársaságoknak telephelyükön kellene saját töltőről gondoskodniuk. 

"Mivel a folyamat végén nagyságrendileg 6000 taxit kell tudni ellátni minden nap, egy részüket a saját telephelyén kívül is, ezért olyan töltőinfrastruktúrát szeretnének kialakítani, ahol egyszerre többen is tölthetnek, nagy teljesítménnyel, és megfontolják, hogy egyes töltőpontokat csak meghatározott kör, például taxik vehessenek igénybe, elkerülve az ütközést a lakossági igényekkel" – olvasható a cikkben.

Egyeztetés sem volt a taxisok szerint

Bár a Napi.hu-nak Szeneczey Balázs, a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes azt nyilatkozta, hogy egyeztettek a taxitársaságok képviselőivel az ötletről, és ők nem jelezték, hogy ez megvalósíthatatlan elképzelés lenne – a taxisok erre másképp emlékeznek.

A City Taxi elnöke a médiából hallott az ötletről, de szerinte az átállás időpontja túl korai, az elektromos autók pedig amellett, hogy drágák, a hatótávolságuk nincs 250 kilométer. Ha a jelenlegi 1,5 milliós állami támogatás mellett a droszthasználati díjat és az áfát is elengednék, valamint a főváros is támogatná a kocsik cseréjét, akkor jó lenne az ötlet, de csakis fokozatosan és önkéntes alapon.

A 6x6 Taxi és Taxi 2000 üzletágvezetője szerint jövőre amúgy is több mint ezer autót kell cserélni a taxisoknál az előírások miatt, az időzítés már csak ezért sem optimális.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint sem volt egyeztetés erről az ötletről, de ez hatalmas terhet róna a vállalkozókra. "Amikor felmerült, hogy ki kell vezetni az euró 5-ösnél alacsonyabb besorolású autókat, arra 5 éves türelmi időt kaptak a taxisok. Most a döntéshozóknak meg kéne elégedniük ezzel" – mondta Metál.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
Éppen csak arról nem tárgyal senki, hogy ezek a töltők milyen feltételekkel és mennyiért fognak a lakosság és a taxisok rendelkezésére állni. Gondolom nem ingyenesen, hiszen akkor nekünk is megszűnik majd a benzin ára. Miért is kéne nekünk azért fizetni, amit az egyébként is sokkal jobbmódúak (hiszen a villanyautó eleve sokkal drágább) ingyen vehetnének igénybe.
Vagy ezt hívják a gazdagok támogatásának? Akkor egyszerűbb lenne jövedelemigazoláshoz kötni az autóhasználatot és egy bizonyos összeg alatt egyszerűen betiltani illetve letiltatni a csóróbb réteget az utakról. Nehogy már zavarni merészeljük az úri réteget az autózásukban. Takarodj csóró, járjál gyalog vagy a lobbanékony metróval. Egyébként is, ne kóricálj össze-vissza. Menj el dolgozni, persze nem autóval, aztán meg rohadj le otthon. Minek neked az az állandó furikázás?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.