Kigyulladt egy gyerekeket szállító autóbusz motortere az M3-as autópálya 130-as kilométerénél Mezőkövesdnél – adta hírül a Katasztrófavédelem Vészhelyzeti Értesítési Szolgáltatás.

Az esethez mezőkövesdi rajokat riasztott a műveletirányítás. A buszsofőr még a tűzoltók kiérkezésre előtt porral oltóval megfékezte a lángokat, a tűzoltók áramtalanítottak.

Az utasoknak nem esett bajuk, Budapestről küldenek értük mentesítő autóbuszt.

(autoszektor.hu)

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Idióta aki írta!!! A busz főkapcsolóját a vezetőállásból egy kis pici kapcsolóval ki lehet kapcsolni!!!
A buszoknál, tehergépkocsiknál, a főkapcsoló az aksik mellett van, sőt még egy mechanikus főkapcsoló is van ott!!!
Az az idő már régen elmúlt mikor le kellett kapkodni az akkusarukat, értsétek már meg végre, a személykocsiknál meg úgy '92. óta automata gyorsulásérzékelős kapcsoló szakítja meg az áramkört, elvéve a gyújtást, ill. az leállító mágnest, ha elektromos az áct, akkor azt is, és az injektortól a feszültséget!!!
F_Viktor
@papa.49: A tuzoltok leveszik a sarukat, s az akkut is kiveszik, mert igy tuti, hogy a roncsban nem fog zarlatot-->izzast-->tuzet okozni a bent hagyott akkumulator.
papa.49
@F_Viktor: Már ha hozzáférnek, még a személykocsiknál a nagy márkáknál is Pl. A8. a jobb hátsóülés lap alatt van az aksi, buszoknál meg az első híd előtt...
Egyedül a tehergépkocsiknál van egy helyen a baloldalon a légtartályok mögött van az aksi doboz...
F_Viktor
@papa.49: Igen, nem lehet egyszeru dolog egy roncsban hozza ferni az akkuhoz megfelelo szdrszamok nelkul, gondolom ezert vegzik el ezt a muveletet az altalam nagyon tisztelt tuzoltok.
papa.49
@F_Viktor: A tűzoltókkal nekem sincs semmi bajon, csak a katasztrófavédőkkel. a tudálékosságukkal...
Sámannus
Könnyű emberi hibára gyanakodni, de tudjuk, hogy az elöregedett járműparkért ki felel. Nem azok akik a tüzet oltják, és a dolgukat igyekeznek végezni.
Siralmas itt a bűnbakot keresni.
papa.49
@Sámannus: Ha belegondolsz alig pár hónap alatt történt egy nagyon súlyos balesetet, és megfogtak az osztrákok egy fékhibás járművet, most meg ez, nem biztos hogy a járművek korával van a baj...
A karbantartás minősége a legfontosabb ebben az ügyben, meg a szerelő felelőssége, ill. a azé aki engedi kimenni az ilyen járműveket...
Alkatrész, szakember, és nem a profit mindenáron történő hajszolása...
Sámannus
@papa.49: Természetesen minden javítható, még a 100 éves metrókocsi is, de tudok olyan esetről, hogy amikor kiállt a garázsból minden oké volt, amikor meg kellett állni nulla fék volt.
Magam is láttam olyat, hogy a fék hátra felé menetben fogott, előre meg nem.
Az ilyen új gépeknél nem fordul elő.
A műszaki hibák általában a sok toldozás foldozás következményei.
Láttam műszakilag levizsgáztatott járműveket, amelyek egyetlen dologban különböztek az előző állapotuktól, hogy szépen lefestették.
Nem lehet a drágán felújított járműveket újnak tekinteni, mert azokon ugyanúgy jönnek elő a rejtett hibák, mint a javítás előtt. Akár a mai metróvagonok esetében is történik. Az oroszok nem hülyék, hogy bennünket stafírozzanak ki. Ezért titkolóznak, és dugják előlünk a szerződéseket, gyártják az aktahegyeket, az üzemeltetés helyett.
Szerintem a felújított metró vagonokon is sok mindent eltakar a festék. Leginkább azt hogy igényünk legyen a biztonságos közlekedésre.
Lassan a kormány hatalmas plakátjain írhatnák állítsuk meg a buszokat, állítsuk meg a Hármas Metrót.
papa.49
@Sámannus: Erre írtam ,hogy SZAKEMBER aki tudja hogyan kell egy javítást szakszerűen elvégezni, pláne egy fékjavítást!!!
A metrót ne is emlegesd , azok a legrégebbi szerelvények soha nem csúsztak össze a Pillangó utcánál, mint a mostaniak, miért mert volt rajtuk ,,sínfék,, !!! Tarlós és ,,szakértő csapata,, hol van az egymástól független két fékrendszer???
A felújításról meg csak annyit az oroszok mellett adtak árajánlatot a lettek, vagy a litvánok, korszerűbb már váltóáramú motorokkal szerelt felújításra mégis a metróvas nyert, vajon miért, hát pont azért!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.