Furcsa egybeeséseket mutatnak a brit turisták ételmérgezéses panaszbejelentései, segítésükre lassan egész iparág épül. Lehet, hogy ki tiltják őket a földközi-tengeri szállodákból.

Miguel több mint két évtizede irányítja Mallorca két legnagyobb szállodáját. Egy átlagos évben kb 9000 brit vendéget fogad, és ennél jóval több német és holland turistát. Két évvel ezelőtt még csak elvétve fordult elő, hogy néhány vendégük panaszt tett étemérgezés miatt. Tavaly azonban már 200 ilyen panasz érkezett, kizárólag brit turistáktól – német vagy holland társaik egyetlen panaszt sem tettek.

Véletlen egybeesés? Akár még az is lehetne, de van pár furcsaság: a brit vendégek közül csak azok panaszkodtak, akik all-inclusive ellátással nyaraltak, a szállóban töltött idejük alatt pedig egyikük sem jelezte, hogy beteg lenne vagy hogy baja lenne az étellel. Minden panasz a távozásuk után érkezett, brit panaszkezelő-cégek közvetítésével, írja a Guardian.

Nagy-Britanniában mára külön iparág kezd kiépülni a “vakációs betegségek” miatti kártérítési igények kezelésére. A panaszkezelő cégek sok helyen hirdetnek, azt ígérve, hogy fejenként akár 3000 fontos kártérítést is el tudnak intézni, ha a turista bizonyítani tudja, hogy all-inclusive ellátásban részesült, és hogy tartózkodása alatt hasmenése-hányása volt. Ehhez elég bemutatnia egy Spanyolországban, a régióban vásárolt hasmenés elleni szer blokkját a helyi patikus aláírásával.

A britek pedig nem restek panaszt tenni: a 3000 fontos (kb egy millió forintos) kártérítésből ugyan ki kell fizetni a panaszkezelő céget, ha nyernek, de jó esetben még így is marad 1500-2000 fontjuk a sokszor alig ötszáz fontos út után. Egyes cégek egyenesen a nyaralóövezetekben hirdetik magukat – tavaly Tenerifén sokan láttak egy autót, amely főleg hotelek és orvosi központok környékén bukkant fel “Panasz-ambulancia” néven.

A hotelesek közben azon gondolkoznak, hogy megszüntetik az all-inclusive csomagokat a britek számára és/vagy kitiltják a brit turistákat hoteleikből. A panaszkezelőknek ugyanis egyszerűbb azokat a turistákat levadászni, akik all inclusive elllátást kértek, mert így jó eséllyel tudják bizonyítani a bíróságon, hogy kliensük csak a szállodában bonyolította étkezéseit, ezért biztosan a hotelben kapott ételtől lett rosszul.

„Úgy érezzük, nem tudjuk megvédeni magunkat a vádakkal szemben – mondja Miguel. A törvény túl bonyolult. Jelenleg nekünk kéne tudni bizonyítani, hogy a vendég nem volt beteg… pedig jobb lenne, ha a vendégnek kéne bizonyítani, hoyg tényleg beteg volt. De a jelenlegi törvény szerint még orvosi igazolásra sincs szükségük, hogy a panaszukat elfogadják.”

A vélhetően hamis panaszok miatt csak a mallorcai hoteleknek tavaly 50 millió eurónyi kártérítést kellett kifizetnie. Ez 700 százalékos emelkedést jelent 2015-höz képest.

(Euronews)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.