„Maga a pálinka képes lehet arra, hogy Magyarország vezértermékévé váljon. Ehhez az EU-s jogszabályi környezet is segítséget nyújt, hiszen a pálinka név használatának kizárólagos joga a magyaroké, ezzel pedig elérhetjük, hogy úgy kapcsolják hozzánk a pálinkát, mint a franciákhoz a bort vagy a skótokhoz a whiskyt.” – mondta el V. Németh Zsolt a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára a Helyi Termék Magazin őszi számában. Kifejtette továbbá, hogy a pálinkafőzés nemcsak a hagyományok továbbélését jelenti, hanem munkahelyteremtő erő és helyi gazdaságfejlesztési eszköz is lehet egyben. Ennek megfelelően a VM határozott törekvése, hogy a gépesített, nagyüzemi szántóföldi növénytermesztés irányából mindinkább az élőmunka-igényes, családi gazdaságokra alapozott, a nagyobb létszámú foglalkoztatást lehetővé tevő ágazatok, – mint a gyümölcstermesztés, vagy tágabb értelemben a kertészet – felé forduljunk. Erre szorosan ráépülhet a pálinkafőzés és a kisléptékű, térségi élelmiszer-feldolgozás – hangsúlyozta az államtitkár. Az átalakulóban lévő magyar mezőgazdaság és a vidéki térségek számára a helyi gazdaság, a helyi piac kitörési pont lehet, mivel alulról építkező, helyi közösségektől indul el. Véleménye szerint mindannyiunk érdeke, hogy a vidékfejlesztési tárca által elkészített Nem­ze­ti Vi­dék­stra­té­giában megfogalmazott tö­rek­vésekkel összhangban, az országban minél több helyen jöjjenek létre helyi piacok. Így a megtermelt friss, megbízható eredetű és egészséges áru közvetlenül, a lánckereskedelmet kiiktatva juthat el a vásárlóhoz. Azonban a vásárlási szokások változásához komplett szemléletváltásra van szükség. Ennek során nem hagyhatjuk figyelmen kívül a magyar vásárlókra jellemző árérzékenységet, melynek következtében a minőségi érvek a vásárlás során gyakran háttérbe szorulnak. „Tudatos, nemzeti érdekekre alapozott, a helyi termékek egészségmegőrző és gazdaságfejlesztő hatását hangsúlyozó kommunikációra van szükség. Fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy e termékek megvásárlása, illetve fogyasztása multiplikátor hatással bír a helyi gazdaságfejlesztésben, kedvező hatással van a vidéki térségek fejlődésére, a helyiek életére, segíti a munkahelyek megőrzését, így hozzájárul a munkanélküliség és a térségi elvándorlás csökkenéséhez.” – fejtette ki V. Németh Zsolt a Helyi Termék Magazinnak. Az őszi számban megjelent interjúból sok minden mellett az is kiderül, hogy főz-e az államtitkár pálinkát, melyik a kedvence, jár-e helyi piacokra, mi lesz a nemzeti szalaggal átkötött import termékekkel, és hogy egy széki, bütykös ujjú prímás által játszott dallam ugyanolyan részét képezi a kultúránknak, mint egy Bartók vonósnégyes.

Feltöltő: vismaior
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nagy tamara
Szép álmok...Meg is valósulhatnának,ha annak idején nem engedték volna be az országba a multikat,akik évek óta folyamatosan ontják magukból sz unió fejlettebb országainak megkérdőjelezhető minőségű termékeit...Napjaink gazdasági mélypontján a magyar családanya nem azt fogja mérlegelni,hogy honnan származik a húslevesbe-való,hanem azt hogy ez "mennyire fáj majd a pénztárcájának".
A tervezett "helyi piacokról" pedig csak annyit,hogy érdemes lenne alaposan megvizsgálni ki az,aki keserves munkával valóban megtermeli az árúját,s kik azok,akik őstermelőnek "álcázva" magukat vígan lubickolnak a feketegazdaság eme ritkán vizsgált szegletében...
Levendula
@nagy tamara: Igazad van, Tamara.Én már nem is veszek a piacon őstermelőnek álcázott ipséktől semmit, mert dupláján adják, mint amennyibe a LIDL-ben kerül.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.