Új szerződést kötött a főváros a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel a 4-es metró finanszírozásáról, amelynek értelmében még többe kerül a beruházás.

Forrás: MSN Mai Nap
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

22 hozzászólásarrow_drop_down_circle

profon
@bosszants: Jómagam is vidéki vagyok de engem érint ! Szerintem nekem is be kell szállnom a számla kifizetésébe !
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
lbs
@kkalman: A budapesti metróhálózat alapterveit a József Nádor Műszaki egyetemen - a későbbi BME - elkészítették a '30-as években a múlt században.
Természetesen az akkori városfejlesztési elképzelések alapján.

A legfőbb problémát Budapest "Pest" részének az altalaja okozza, ami jórészt az ős-Duna valamikori medre.
Gyakorlatilag terhet nem viselő lágy hordalékanyag, a Duna közelsége miatti igen erős víz telítettséggel.
Ehhez hozzájönnek még a pesti oldalon is megtalálható hőforrások igen agresszív hatású hévizei is, amelyek különleges betonozás kidolgozására kényszerítik az építőket.
Úgy az ún. mély-vezetésű-, mind az ún. kéreg alatti vezetésű kivitelezés jelentős műszaki nehézségekkel és többletköltségekkel jár.

Tehát a külföldön bevált eljárások egyáltalán nem biztos, hogy Budapest esetében célravezetőek!
Itt nagyon következetesen hagyatkozni kell a hazai szakember-bázisra, amelynek tagjai már többszörösen bizonyították rátermettségüket és problémamegoldó készségségüket.
kkalman
@lbs: Rendben, nem vagyok pesti, nem tanulmányoztam a város talajszerkezetét. Igazad van a hazai szakembergárdát illetően, a tervezést egy külföldi mérnökcsoport lehet, nem tudná elvégezni. Nekem nem is a tervezéssel van a problémám, hanem a kivitelezés hosszával és költségével. Én ez utóbbit javasolom tanulmányozásra az érintetteknek, hogy máshol hogyan, mi módon tudnak kész tervekből rövidebb idő alatt olcsóbban, jóval hosszabb metrót építeni. Nálunk az autópálya is jóval többe kerül, mint akárcsak a környező országokban, a minőségről meg ne is beszéljünk.
lbs
A hozzászólásoddal teljes mértékben egyetértek!
Az alvállalkozó alvállalkozójának az alvállalkozójának az alvállalkozója - a sor végtelen hosszban folytatható - a lehető legrosszabb elképzelés és sajnos gyakorlat.
Ezt is törvénnyel kell előbb-utóbb de még inkább mielőbb rendezni, hogy ez a gyakorlat egyszer és mindenkorra megszűnjön.
Sok esetben tökéletesen hozzá nem értők vállalkoznak - ezt mellékesen a sajnos egyre szaporodó munkabalesetek egyértelműen alátámasztják - olyan munkák elvégzésére amely igen komoly tárgyi szaktudást igényel.

Ezen a területen is rendet kell vágni.
Be kell vezetni pl. a régi Cs. és kir udvari szállító mintájára a "kvalifikált állami beszállító" titulust, ahová lehessen pályázni, de a pályázók igen komoly és pártatlan bevizsgáláson essenek át - független és nemzetközileg certifikált szervezetek részéről.
De ezt nem szabad az ISO 9002 szintjére(?) lesüllyeszteni hanem igen kemény követelményrendszernek kell hogy megfeleljenek és a megfelelőséget szúrópróbaszerű utóellenőrzések segítségével folyamatosan ellenőrizni kell.

A magyar közlekedés egyik koronaékszere a Keleti Pályaudvar.
Az 1880-as Országgyűlés tavaszi ülésszakán született meg a döntés a létesítéséről, 1884. augusztus 16-án 10:00-kor pedig elindult az első menetrend szerinti vonat Komárom irányában a pályaudvarról!

Közben megemlítendő, hogy az itt is jelentkező talajmechanikai problémákkal meg kellett küzdeni (A pályaudvar 7000db szlavóniai tölgyfacölöpön áll mindmáig!) meg kellett építeni a szükségszerűsége végett a Keleti fűtőházat amely napjainkban is mint járművizsgáló- és kerékeszterga bázis üzemel, meg kellett építeni a Losonci pályaudvar (Ma sajnos kínai piac amely a leállított Józsefvárosi pályaudvarrá való átnevezése után) és a Keleti pu.-t összekötő vágányzatot.
Ez kissé kibővítve, mint kocsitároló vágányrendszer napjainkban is üzemel és itt került elhelyezésre a pályaudvarnak a '80-as években létesített vasúti kocsimosó berendezése.

Ezek ismeretében...
lbs
folyt.:
bizonyára meglepő, hogy a végelszámolásnál kiderült, hogy a Keleti pályaudvar cca. 10%-kal alacsonyabb bekerülési költségűre sikeredett, mint az előirányzott összeg!

Ennek napjaink valóságára tekintve is követendő példaként kell hogy lebegjen a nagy állami beruházások irányítói előtt!
marlin
Nem is értem ezt a Tarlós Pistát!! Pedig ő is egy képzett, műszaki és nem "lbs."-t bízta meg a főváros közlekedési gondjainak "lendítőkerekes" megoldásával?? Kínlódik evvel a Vitézy gyerekkel, amikor itt van egy talentum, aki kínai piacon átvezetve elvinné Pistánkat a kocsimosóba is!! :))
Pálinkafőző Rézüst
@marlin: de ott legalább kapna egy mosást! Lenni ócó pici moszász.. nem bánni meg.ócó..
Úgyis ez a jövő, a vajda dolgozik rajta.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.