Borítékolható volt, megint csúszik az elektronikus útdíj tendere. Kapkodás, felkészületlenség, hozzá nem értés: íme az Orbán-kormány esszenciája. Most már szinte biztos, csúszik az elektronikus útdíj tendere, így pedig a költségvetés bevételi oldalán jelentős tételként szereplő adónem teljesítése is erősen kérdőjeles. A Népszabadság értesülései szerint a szerződéskötés néhány napos, hónapos, de akár a tender teljes bukására is reális esély van. A lehetséges forgatókönyvek között van az is, hogy a pályázat második helyezettje, a T-Systems Magyarország Zrt.-t építheti ki a rendszert. Persze jóval drágábban. A legnagyobb gond persze az idő. Várható volt, hogy néhány hónap alatt képtelenség lebonyolítani a tendert, ami persze a politikai döntéshozókat a legkevésbé sem érdekelte, hiszen a költségvetés oldaláról óriási (volt) a nyomás az újabb és újabb bevételek, és azok növelése tekintetében.

Forrás: barikad.hu
Feltöltő: Pilóta
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pilóta
"Így tehát az Állami Autópálya-kezelő január 2-án levelet kapott, amelyben a tender győztese, a Getronics Magyarország jelezte: nem áll készen a szerződés aláírására.

A messze legjobb ajánlatával (csaknem 35 milliárd forint) győztes Getronics és az ÁAK komoly csapdahelyzetbe került – a Népszabadság megfogalmazása szerint – igazi róka fogta csuka helyzet állt elő.

Történt ugyanis, hogy a Getronics belgiumi anyacége a hírek szerint csak úgy járult hozzá a szerződés aláírásához, hogy a magyarországi leánya először az összes alvállalkozóval megköti valamennyi szerződést. A lepapírozást azonban finoman szólva is akadályozza, hogy az alvállalkozók között akad néhány olyan cég is, amely csak az ÁAK és a Getronics 2022. október 31-ig szóló szerződésének megkötése után kötelezné el magát végleg a projekt mellett."
Pilóta
"A gordiuszi probléma átvágását a Getronics egy hónap haladékkal képzeli megoldani. S bár a társaság a leendő alvállalkozó partnereitől már korábban megszerezte az előzetes árajánlatokat, egy hónapja senkinek nincs, pláne nem az Autópálya-kezelőnek.

A legnagyobb gondot maga a közbeszerzési törvény jelenti, amely előírja, hogy a közbeszerzési eljárás eredményének kihirdetése után harminc napon belül a győztessel alá kell írni a szerződést.

A tender eredményét az ÁAK hivatalosan december 15-én hirdette ki, vagyis a törvény szerint legkésőbb január közepén szerződést kell kötni. Az ÁAK tehát még akkor sem adhat 30 nap haladékot, ha akar."
Pilóta
"54 milliárdos gordiuszi csomó

Az ÁAK-nak azonban van még egy lehetősége. Az állami cég dönthet úgy, hogy a Getronics kérését a meg sem kötött szerződéstől való elállás indokaként kezeljék, és búcsút intsenek partnerüknek. Így megkezdhetik a tárgyalásokat az útdíjtenderen 53,486 milliárd forintos, érvényes ajánlatot adó, de második helyezettként ki nem hirdetett T-Systems Magyarországgal.

Az Autópálya-kezelő – ha tehetné – dönthet úgy is, hogy ad egy hónap haladékot a Getronicsnak, ezzel együtt pedig lemondana a csúszás miatti kötbérről, anyagilag ugyanis még mindig így járna jobban, hiszen annyival drágább a második helyezett T-Systems ajánlata, hogy abba akár két és fél hónap csúszás is beleférne.

Egy biztos. Az elektronikus útdíjrendszer kiépítésére július 1-jéig van idő, az pedig igen szűkös határidő."

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.